Gå til innhold

Kjøring i Texas


MrUrge

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har mange spørsmål her angående kjøring i Texas på en sommerferie.

 

1. Internasjonalt førerkort - leste litt, og fikk ikke med meg hva slags krav det er for internasjonalt førerkort. Er det bare at jeg har førerkort?

2. Aldersgrense - hva er aldersgrensen for å kjøre i Texas?

3. Leie bil - hva er kravene for å leie bil i Texas? Aldersgrense?

4. Politilogg - jeg har blitt oppført i politiloggen for å kjøre for fort, hindrer dette meg i å kjøre i USA? Eller å dra inn i USA?

5. Og hvis jeg ikke kan leie bil, kan jeg da leie i noen andre sitt navn, og jeg kjører?

 

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Norsk førerkort = internasjonalt førerkort

2. 16/18

3. Det bestemmer selskapet. 18-25, gjerne dyrere om du er under 25.

4. Nei/neppe. Ulik praksis.

5. Ulik praksis, du kan selvfølgelig ikke lovlig oppgi falsk navn, sjåfører må gjerne føres opp på leieavtalen.

 

Husk forsikring!!!

 

se http://www.carrentalexpress.com/tips/

 

 

Du må søke opp et konkret selskap og lese deres retningslinjer. Google car rental Texas

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Man MÅ ikke bestille det nei.

Førerkortet ditt er gyldig, og du trenger egentlig ikke et internasjonalt førerkort. Dog kan det kanskje være greit å ha.

 

Hvorfor trenger jeg internasjonalt førerkort?<br style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; ">Et internasjonalt førerkort er en oversettelse av ditt norske førerkort. Du kan komme ut for situasjoner hvor det å ha med det internasjonale førerkortet letter situasjonen. Enkelte bilutleiefirmaer krever også at du har med et internasjonalt førerkort, sjekk med ditt selskap

 

Det kreves internasjonalt førerkort i Moldova, Russland og Tyrkia.<br style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; ">Det anbefales at du har internasjonalt førerkort i Hviterussland, Montenegro og Serbia.

 

 

Lenke til kommentar

5. Og hvis jeg ikke kan leie bil, kan jeg da leie i noen andre sitt navn, og jeg kjører?

Navn på alle sjåførene inn i leieavtalen. Blir du stoppet i kontroll eller innblandet i en ulykke (uavhengig av hvem som har skylden) er fører som ikke er oppført i leieavtalen ulovlig fører av bilen og uten forsikring.

Lenke til kommentar

Tør du kjøre i Texas da? :p

 

Jeg har hørt mange historier om motorveikjøring og parkeringsplasser av en kjenning som er derifra. Ting kan være ganske sinnsyke til tider på motorveier og parkeringsplasser. Mange går med våpen, og å provosere mennesker er ikke det lureste du gjør... Hverken til fots eller i bil.

Lenke til kommentar

Tør du kjøre i Texas da? :p

 

Jeg har hørt mange historier om motorveikjøring og parkeringsplasser av en kjenning som er derifra. Ting kan være ganske sinnsyke til tider på motorveier og parkeringsplasser. Mange går med våpen, og å provosere mennesker er ikke det lureste du gjør... Hverken til fots eller i bil.

 

Tror ikke akkuratt jeg blir skutt fordi jeg gjør en feil i trafikken. Amerikanere er mennesker de og, som oss. Tror ikke akkuratt du hadde skutt noen hvis de hadde gjort en feil i trafikken hvis det var bæretillatelse i Norge. Og amerikanere er mye mer hyggelige enn det vi nordmenn er, så større sjangs for å bli skutt i norge ville jeg si.

 

Men takk for svar av dere andre.

Har et til spørsmål: fant ikke så mye som hadde 18 års grense med utleie av bil. De vi skal bo hos har en bil, så hvis jeg betaler de for å leie en bil til seg selv og at de setter bilen sin på forsikring på meg. Funker ikke dette like greit?

Lenke til kommentar

Vel, hvis du får til en forsikringsløsning slik at du blir dekket under oppholdet med deres bil er vel kanskje det like greit. Men dette vil nok koste ekstra, og hvis de har en stor bil kan det hende du må opp på premiumlinjene for å få en tilsvarende.

Men det kan jo absolutt være et alternativ, men ikke nødvendigvis billig.

 

Er du helt avhengig av å ha en egen bil eller kan du kanskje få til en løsning der du låner av dem når du trenger det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...