Gå til innhold

[Løst] Hjelp meg med blitz på Olympus E-420


Anbefalte innlegg

Hei jeg har Olympus E-420 kamera og det fungerer bra. Men når jeg skal ta bildei et litt mørkt rom så blirt alt gale. Når jeg skal ta bilde av en person som går forbi så slår den innebygde blitsen seg opp og blitser 4 - 5 gonger for å stille inn automatisk fokusen sin, og da har den personen jeg skal ta bilde av alt gått forbi for lenge sida. Når jeg ser på et Nikon eller Sony kamera for eksempel, så trenger de bare å blitse maks 2 gonge i et mørkt rom for å stille inn auto fokusen sin. Vet dere hvordan jeg kan stille blitsen min til å bare blitse 1-2 gonger for å stille inn autofokusen?

 

P.S. Jeg har allerede prøve manuel fokus og det gikk bra, men det tar lang til for å stille in fokuseringa for hand og da kan bildet bli litt uklart også.

 

P.S. Håper dere forsto spørsmålet mitt.

Endret av kentroan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nikon og Sony har et ekstern hjelpelys for fokus når lyset blir dårlig. Det har ikke Olympus (og Canon, forøvrig).

 

Det mest fornuftige er å spandere på deg en ekstern blits som FL-36. Den har slikt hjelpelys innebygd, samtidig som den gir et mer behageligere lys enn den innebygde blitsen.

Lenke til kommentar

De før-blinkene "preflash" som blitsen gjør kan også være forstyrrende,hvis du kjøper en ekstern blits med hjelpelys for fokusering vil den lyse med et rødt lys hele tiden men du holder utløserknappen halvveis ned trykt,det for å gi en raskere og mer presis fokusering.

 

Andre fordeler med ekstern blits er følgende,større muligheter til og unngå røde øyner,lukkete øyner og kameraet jobber raskere med bildelagring.Du har også mulighet til og rette blitslyset opp i taket,noe som gjør at du får et mer jamt og softere blitslys uten skarpe skyggeoverganger.

 

Olympus FL-36R er et fornuftig kjøp,fordelen med original blits er at du ikke har kronglete autofunksjoner.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Problemet er at de ikkje selger FL-36R på Expert her eg bor :(

 

 

Ekspert har vel 30 dagers angrerett ?

 

Ta da heller og bestill over nettet.

 

Expert har vel ingen slik angrerett.

 

Men de kan helt sikkert bestille den andre blitsen for deg, og da kan de helt sikkert bytte den du kjøpte med den (hvis du ikke har åpnet den). Det skader ikke å høre med de i allefall.

Lenke til kommentar

 

 

Expert har vel ingen slik angrerett.

 

Men de kan helt sikkert bestille den andre blitsen for deg, og da kan de helt sikkert bytte den du kjøpte med den (hvis du ikke har åpnet den). Det skader ikke å høre med de i allefall.

 

Måtte ta et kjapp søk nå,jeg har nok rett.

 

 

Åpent kjøp i våre butikker Hvis du kjøper noe du ikke er fornøyd med, kan du levere produktet tilbake innen 30 dager - uansett årsak, og få pengene tilbake. Husk kvittering og originalemballasje.

 

 

Expert kan sikkert bestille modellen med trådløs styring,det ville gjøre heving av kjøpet lettere.

Lenke til kommentar

Måtte ta et kjapp søk nå,jeg har nok rett.

 

 

Åpent kjøp i våre butikker Hvis du kjøper noe du ikke er fornøyd med, kan du levere produktet tilbake innen 30 dager - uansett årsak, og få pengene tilbake. Husk kvittering og originalemballasje.

 

 

Da tok jeg feil gitt (og jeg som tok en kjapp titt innom expert.no av alle ting), men det er jo bra for trådstarter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...