Gå til innhold

Tidenes kraftigste Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer nye smarttelefoner til stadighet, noen selvsagt lekrere enn andre. Likevel har jeg ikke blitt helt overbevist, før nå! Jeg ELSKET designet til HD2, men WinMo setter kjepper i hjulene for telefonen som helhet. Så kommer denne redningen, HTC Evo 4G. Har sett de fleste videoer og reviews som ligger ute på nettet, må virkelig si at dette er en utrolig telefon på så mange måter. Vi får bare be, og håpe på at den kommer hit til Norge. Hvis ikke, tror jeg faktisk at jeg tyr til nettet, på tross av at jeg ikke er så stor tilhenger av den metoden. Denne telefonen har virkelig ALT jeg leter etter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

CDMA kan portes over til GSM ;) det gjøres nå med at sprint sine hero brukere har fått android 2.1 ferdig.. denne er blitt portet over til GSM.. bare se http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=654030 eneste som er CDMS telefoner er at de ikke har simkort også takler de ikke nr som har +47 det må være 0047,, ja også et par små tinger til da men.. :)

en rom(firmware) kan portes fra cdma til gsm og vice versa.. men en cdma telefon kan aldri bli en gsm telefon uten og måtte fjerne radioen for å sette inn en gsm radio.. så sprint evo 4g vil aldri virke i norge.. men kommer nok en europeisk versjon etterhvert tipper q4 i år tidligst dog :(

Lenke til kommentar

men en cdma telefon kan aldri bli en gsm telefon uten og måtte fjerne radioen for å sette inn en gsm radio.. så sprint evo 4g vil aldri virke i norge.. men kommer nok en europeisk versjon etterhvert tipper q4 i år tidligst dog :(

Nja, jeg tviler nå litt. Radiodelen må byttes ut og sim-kort-leser må bygges inn. Det blir såpass mye ombygging at det er like greit å snekre sammen en helt ny telefon. I 4. kvartal begynner Evo'en å bli passe gammel, og har langt flere konkurrenter enn idag. HTC har jo en bunch med heftige GSM-telefoner allerede, det er antakeligvis enklere å legge Android inn på HD2'en.

Lenke til kommentar

men en cdma telefon kan aldri bli en gsm telefon uten og måtte fjerne radioen for å sette inn en gsm radio.. så sprint evo 4g vil aldri virke i norge.. men kommer nok en europeisk versjon etterhvert tipper q4 i år tidligst dog :(

Nja, jeg tviler nå litt. Radiodelen må byttes ut og sim-kort-leser må bygges inn. Det blir såpass mye ombygging at det er like greit å snekre sammen en helt ny telefon. I 4. kvartal begynner Evo'en å bli passe gammel, og har langt flere konkurrenter enn idag. HTC har jo en bunch med heftige GSM-telefoner allerede, det er antakeligvis enklere å legge Android inn på HD2'en.

er rene spekualasjoner når den kommer og om den kommer, men hvis du tar HTC Yota solgt i Russland som senere kom til europa som Touch HD og at HD2 først kom for ett par måneder siden til Amerika så har jeg håp om at Evo'n finner sin vei i gsm versjon til oss innen rimelig tid :innocent:

Lenke til kommentar

er rene spekualasjoner når den kommer og om den kommer, men hvis du tar HTC Yota solgt i Russland som senere kom til europa som Touch HD og at HD2 først kom for ett par måneder siden til Amerika så har jeg håp om at Evo'n finner sin vei i gsm versjon til oss innen rimelig tid :innocent:

 

Joda, men både HTC Yota og Touch HD har gsm og sim-kort-leser, så hardware-forskjellen er ikke så stor. Ikke så mye ombygging som skal til.

http://pdadb.net/ind...2=1528&id3=2168

 

Det er litt verre med Evo'en. Bare for å integrere en sim-kort-leser så snakker vi nok om et helt nytt hovedkort. Jeg tror det blir for kostbart å bygge den om bare for å ende opp med en HD2 som kjører Android.

http://pdadb.net/ind...1=2062&id2=2233

 

For det er vel det markedet det er snakk om? De som på død og liv bare må ha Evo eller HD2 hardware, men som nekter å bruke Windows og ikke bor i USA? Begge telefonene har jo SenseUI, så brukeropplevelsen er vel ganske lik?

 

Den som lever får se ;) men jeg tror ikke det er stort nok marked for at det kan lønne seg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...