Gå til innhold

Tips til sommerjobb?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er MYE penger i telefonsalg hvis du tror du kan lykkes innen det. Krever mye engasjement og ståpåvilje.

 

Defor det er så JÆVELIG MANGE TELEFONSELGERE?

 

Men tenker nok en kassa jobb på kiwi, rimi er vel en Bænkers.

 

Det er mye penger i salg. Så lenge man har tæl nok til å gjøre det bra ;)

Lenke til kommentar

Haha, dere får leve i skallet deres, dere. Møter kanskje 1-2 i uka som er skikkelig illsinte og skjeller meg ut. Har jo noen av og til som ikke er så glad for at man ringer, men de er ikke sånn at man lar de gå inn på seg eller noe.

 

Mesteparten av samtalene jeg har hatt etter å ha jobbet i tre måneder nå, er folk som er hyggelige. 90% av de som sier nei sier det på en fin måte.

Lenke til kommentar

Telefonsalg er interessant, jobbet med det på kveldstid fra februar til august, og dette har har jeg levd på helt til nå omtrent. 125,- i timen og 40,- pr. salg var deilig:) Gjelder bare å være en helt annen person når man jobber enn ellers.

 

Første telefonselgerjobben min fikk jeg en psykisk knekk av, etter at en kunde skjelte meg ut lenge. Satt siste 20 min og klarte ikke jobbe mer. Så fikk jeg tilbud om en annen telefonselgerjobb, og det gikk overraskende bra, og etterhvert ble jeg salgsteamleder med ca ti stk i teamet mitt og vi solgte bedre enn hva andre hadde gjort noen gang før!

Lenke til kommentar

Telefonsalg er interessant, jobbet med det på kveldstid fra februar til august, og dette har har jeg levd på helt til nå omtrent. 125,- i timen og 40,- pr. salg var deilig:) Gjelder bare å være en helt annen person når man jobber enn ellers.

 

Første telefonselgerjobben min fikk jeg en psykisk knekk av, etter at en kunde skjelte meg ut lenge. Satt siste 20 min og klarte ikke jobbe mer. Så fikk jeg tilbud om en annen telefonselgerjobb, og det gikk overraskende bra, og etterhvert ble jeg salgsteamleder med ca ti stk i teamet mitt og vi solgte bedre enn hva andre hadde gjort noen gang før!

 

Hva var forskjellen på jobbene?

Lenke til kommentar

Var nok ikke helt klar første gangen, men lærte jo i andre jobben at jeg måtte opptre som en helt annen person og ikke ta meg nær av ting personlig av hva kundene sa. Bare le når kundene slang dritt, for de kjente meg ikke uansett. Å spille en annen person var plutselig bare gøy. Når folk begynte slenge dritt, lo jeg og klarte å få en god tone med personen i andre enden likevel.

 

Husker hva den første salgsteamlederen min sa til meg. "Det er mange som ikke klarer dette, og de kaller jeg for svake mennesker". Litt sant, telefonsalg er et av de mest psykisk vanskeligste yrkene man kan jobbe innen, og man må ha selvtillit, blodsukker og motivasjon nok hele tiden.

 

Forskjellen på selve jobbene var jo at der jeg knakk solgte jeg annonser, noe som bare er irriterende, og i andre jobben solgte jeg krillolje, noe som faktisk er for folks beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...