Gå til innhold

Test: Nvidia Gefore GTX 480


Anbefalte innlegg

Dette prog var raske på ATI 4870 en Geforce 285

 

Tesla korta må bruke del mindre støm for aktuel U1 kabinet vil jeg tro. 600-700w per U1. ca 25KW + kjøling blir dyrt i bruk. Har ikke gidda følge med på ny tesla korta. (skap er ca U42 høy)

 

 

Se denne filem bruker ikke ATI, Nvidia eller intel fyssik moter. Men sin egen. Endret av Agrophel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCen som også automatisk lager frokost eller middag kan ikke komme for tidlig. Det burde være muligheter for å koke kaffe, steke vafler, bacon, pannekaker, egg osv., og selvsagt styrt fra maskinvaren. </spøk>

Spøk og spøk Herr Blom hehe, det er faktisk tilfelle at mye styres av hussentraler i mange hjem i dag. Ergo kan du stå opp til fersk trakta kaffe osv.

Lenke til kommentar

GPGPU fans, fant fint bilde her! :D

 

nvdagtx480elcom26751.jpg

 

PhysX er cap 1 core, Har ikke gjort noe om brukt noen mere. Mange av oss har velig mye ledig plass.

 

 

PhysX, Havoc og Bullets fysik all folka skulle væt låst in rom ikke fått kommet ut. Før 1 standar har vært klar! Jeg liker 1 stander. Ikke 3492 skryter hvor bra den og den er!

 

Gratulerer, du fant et gpgpu program som kjører raskere på ati enn nvidia :) På de fleste andre tester jeg har sett ligger Nvidia's 2-3x høyere :) Men det er sikkert bare alle andre benchmarks som er feil optimalisert ;)

 

ElcomSoft har forsåvidt brukt mange ressurser på å optimalisere koden sin for ati korta tidligere. Kommer sikkert en ny klient snart som klarer å utnytte nye nvidia kjernen bedre :)

 

Så hva sier du egentlig? At begge kort er like bra så lenge man lager optimalisert kode mot kortet? ;)

Lenke til kommentar

295 her x 2 begge kortene ligger på 105C under folding, core skal klare 125C men jeg har sett redlight på 113C på mine.

 

Og selv om man ikke kjører sandwich kort ganger 2 inntil hverandre, så kommer man lett opp mot 90C på GTX285 på normale sommerdager på de tyngste WUene under folding. 8800GS gikk også raskt over 90C på normale sommerdager under folding. Det samme med 8800GT.

 

Og dette i kabinetter med bra kjølig osv. osv.

 

Men derfor blir jeg spent på GTX480 når den blir så varm kun under spilliing på en vinterdag. Kortene jeg nevner over blir da sjelden varmere enn 50-60 i samme kasser på høyeste oppløsning med eyecandy. GTX480 vil ant. da på tunge WUer innen F@H gå lett over 100C og langt videre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så hva sier du egentlig? At begge kort er like bra så lenge man lager optimalisert kode mot kortet? ;)

Det hjelper veldig det ja!

 

Det hjelper også at algoritmen som skal avlastes til GPU egner seg for den aktuelle arkitekturen. Rå tallknusing uten noen som helst kommunikasjon mellom "trådene" som prosesserer er definitivt AMD-arkitekturen sin sterke side, spesielt hvis problemet kan vektoriseres, altså skrives som SIMD-kode.

 

Bullshit! ECC støttes ikke av geforce modellene

Ikke mot DRAM, men det er ECC på L1 og L2 cache. Nå er uansett ECC en verdiløs funksjonalitet for en som spiller, så det er ikke uten grunn at dette kun er på Tesla-kortene.

Lenke til kommentar

Merkelig HW anbefaler varmeelementet mens andre nettsteder slakter kortet

Slakt? Jeg har ikke sett så mange av de store seriøse reviewene som slakter kortene. Alle kommenterer strøm og varme som negativt, men de fleste er positive på ytelse og funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Har lest det meste av reviews nå og totalt sett er slakt et bra resonomang,og leser man komentarene til folket så er jo 90% negative til dette kortet,ytelsen er grei men et godt stykke unna det jeg tror di fleste hadde håpet på,men som sagt kan dette kanskje bli spennende i framtiden men synes den utgaven som er ute bærer preg av og være et halvferdi produkt men åpenbare basicproblemer.

Lenke til kommentar

Nei, blir spennende hvordan dette kortet selge mtp. at vel 90 prosent herfra virker negativt innstilt og ikke veldig likegyldige til varmeproblemet. Er jo ikke det kjappeste kortet heller, saa hvorfor kj0pe det? Tydelig at folk andre plasser ogsaa er skuffet/lite begeistret.

 

Jaja, GPGPU ytelse kommer vel trekkende her naa. Men det er for spesielt interesserte ;D

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...