Gå til innhold

Test: Nvidia Gefore GTX 480


Anbefalte innlegg

Jepp, Fermi virker litt forut sin tid.. Høres jo smått ironisk ut med tanke på at kortet har blitt utsatt og forsinket mange ganger.

 

Spørsmålet blir vell heller om når vi eventuelt vil se potensiale til Fermi i full blomstring? Jeg mistenker at innen den tid så har vi nok fått GTX485 om vi ikke allerede har kommet oss over til Fermi rev2 i form av GTX580?

 

 

Men jeg tror fremdeles at det er mye å hente på driver optimalisering her og en stor fordel for nVIDIA og Fermi er jo at de faktisk gir deg best single-GPU ytelse per dags dato, samtidig som det gir en gratis billett inn i "fremtiden" som potensielt kan resultere i at du går fra et "så vidt bedre" til en "soleklart bedre" skjermkort når potensiale benyttes med tiden!

 

Enig i at det er fremtidsrettet. En anen ting som er enda smartere er og vente med å kjøpe 480 og heller vente til prisen er mye lavere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye morsomme poster her i det siste, skal bli enda gøyere å ta en titt innom nvidia forumene når folket sitter i juni med 30-35C på rommene sine og se hvordan de liker sine 480 da... Når det gjelder fremtidsrettet skjermkort, så ser det ut som om enkelte folk har hukommelse som spissmus....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Kommer til å vente til GTX 485 slik jeg gjorde da jeg ventet på GTX 285. Er veldig skeptisk til nåverende versjon da det er helt nytt arkitektur. Dessuten vil jeg ha alle 512 Shaderne.. arrrgh..

 

Edit: Jeg forstår teknologien til Nvidia og det er derfor jeg har lyst på det snart. Blant annet første GPU med full ECC "Error Checking and Correction" og Nvidia gigathread.

 

Åja så er det Tesseleringen som er dobbel så rask vs ATI.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg er veldig skuffet over Nvidia. Jeg sitter nå på et GTS 250 1g og er meget fornøyd. kosta meg 800kr. Men jeg må virkelig si at Nvidia må ha noe bedre enn dette. Er ikke noe fanboy eller noe med ATI har ballegrep på nvidia nå.

 

Men av en eller annen grunn tenker jeg slik.. Nvidia om ca 1 uke eller noe kommer frem å bare... HAHAHAHA!Vi bare kødda!!!... GTX480 er lavbuskjettkortet vårt!! Her er vårt beist! og så viser de oss et skikkelig kort. noe som ikke bare har ytelse og nyttige funksjoner.. men lav pris, lavt energiforbruk og støy.

 

for ATi greier dette.. da burde nvidia også greie det.

Lenke til kommentar

hei

 

nå har jeg sittet på gjerdet lenge og ventet på GTX 470 som ligger sånn ca på samme pris som radeon 4870.

 

det står imellom disse to kortene. og det radeonkortet jeg er interessert i kommer uansett ikke før 1 mai..

 

tror at det ikke er mye som skiller mellom disse kortene.

 

Negativt med nvidia er at det er vanvittig med viftestøy og varme, noe som jo alle vet går ut over ytelsen og holdbarhet på cpu/gpu..

 

NB: kjekt med høy varme vist du har behov for å grille pølser på grafikkortet... :!:

 

Men vist det ikke blir særlig grafikkmessig bedre på geforce sammenliognet med ati, så blir det antagelig 4870. Jeg har uansett bare en 22 tommer og er da interessert i best mulig effekt på andre ting enn oppløsningen alene..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

hei

 

nå har jeg sittet på gjerdet lenge og ventet på GTX 470 som ligger sånn ca på samme pris som radeon 4870.

 

det står imellom disse to kortene. og det radeonkortet jeg er interessert i kommer uansett ikke før 1 mai..

 

tror at det ikke er mye som skiller mellom disse kortene.

 

Negativt med nvidia er at det er vanvittig med viftestøy og varme, noe som jo alle vet går ut over ytelsen og holdbarhet på cpu/gpu..

 

NB: kjekt med høy varme vist du har behov for å grille pølser på grafikkortet... :!:

 

Men vist det ikke blir særlig grafikkmessig bedre på geforce sammenliognet med ati, så blir det antagelig 4870. Jeg har uansett bare en 22 tommer og er da interessert i best mulig effekt på andre ting enn oppløsningen alene..

 

Vel ATI klarer ikke PhysX om det er en slik effekt du mener.... det er en drømm i Just Cause 2. Vannet blir finere enn det i gamle Crysis spillet. Men Hvis du har ett kort fra Nvidia i tillegg kan du ha PhysX. Tar seg fint ut på en 22-24 tommer.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Tja, som enkelstående kort for en skjerm er vel dette kortet overkill på likehet med 5870/5970. Men i en high end gamingrigg med 3 skjermer er det benchmarks som tyder på at gtx 480 er en reell konge, imponerende sli ytelse, her har også dette kortet en liten fordel til, en kan bruke 3 x dvi skjermer uten adapter. Dette sammen med at nvidia prøver å få noe nytt til med cuda og gpgpu liker jeg.

GTX 470/480 kan kun dra 2 skjermer, så hvis man vil ha 3 skjermer er fortsatt AMD eneste alternativ med mindre man vil legge ut en liten formue til SLI-oppsett fra Nvidia.

 

Fra Anandtech:

Bear in mind that GF100 doesn’t have the ability to drive 3 displays with a single card, so while there are 3 DVI-type outputs here, you can only have two at once.

 

Edit: Når jeg leser igjen var det vel faktisk SLI du refererte til :). Men kan man ikke bruke kun DVI på tre skjermer hvis man kjører AMD sine kort i crossfire?

 

 

Om du bruker ATI's Eyefinity funker i Crossfire.

sjekk denne:

 

63 Megapixels on *one* PC.

 

1 PC

1 High End Consumer Processor

4 Radeon 5800 family GPUs

24 1920x1200 Display Port Monitors

 

http://www.youtube.com/watch?v=N6Vf8R_gOec

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

 

Bare ett stort problem og det er de stygge linjene på "skjermen"

Vil si det er dødfødt og da er bedre med en prosjektor.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Vel ATI klarer ikke PhysX om det er en slik effekt du mener.... det er en drømm i Just Cause 2. Vannet blir finere enn det i gamle Crysis spillet. Men Hvis du har ett kort fra Nvidia i tillegg kan du ha PhysX. Tar seg fint ut på en 22-24 tommer.

 

Det er jo abre å kjøpe til ett billig nvidia kort ved siden av :ohmy:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

 

Ja ett billig kort.. men ikke for billig da kan det komme lagg.. LoL. Ett mid range er ett Godt PhysX kort. De er ganske billige for man kan jo bruke ett gammelt 8000-9000 kort.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Ja ett billig kort.. men ikke for billig da kan det komme lagg.. LoL. Ett mid range er ett Godt PhysX kort. De er ganske billige for man kan jo bruke ett gammelt 8000-9000 kort.

 

Hmm. Er det kun noen spill som drar nytte av PhysX eller de fleste spill? Har et GeForce 8600 kort liggenes anbefaler dere meg å koble i det tilleg til mitt 5870 kort?

 

De spillene jeg spiller no for tiden er:

Bad company 2

Settlers 7

Metro 2033

Team Fortress 2

 

Noen av de som gjør det bedre med PhysX?

 

Beklager for å gå litt offtopic men tror det er mange som kan svare på dette her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Ja ett billig kort.. men ikke for billig da kan det komme lagg.. LoL. Ett mid range er ett Godt PhysX kort. De er ganske billige for man kan jo bruke ett gammelt 8000-9000 kort.

 

Hmm. Er det kun noen spill som drar nytte av PhysX eller de fleste spill? Har et GeForce 8600 kort liggenes anbefaler dere meg å koble i det tilleg til mitt 5870 kort?

 

De spillene jeg spiller no for tiden er:

Bad company 2

Settlers 7

Metro 2033

Team Fortress 2

 

Noen av de som gjør det bedre med PhysX?

 

Beklager for å gå litt offtopic men tror det er mange som kan svare på dette her.

 

Metro 2033 drar nytte av PhysX.. avlaster prossesoren slik at den ikke trenger å gjøre fysikken og gjør effekter til eye candy, større eksplosjoner osv. Kommer ann på spillet egentlig.

 

Bad Company 2 tror jeg uheldigvis ikke støtter dette. de med svake prossesorer merker det når ting faller sammen i spillet at fysikken blir generert av prossesoren. sånne slowdowns.

 

PS! Min post nr 1000 :)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...