Blackey Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Sjekk støy og temperatur på dette kortet: http://www.guru3d.com/article/kfa2-geforce-gtx-480-ltd-oc-anarchy-review/1
kloningen Skrevet 25. september 2010 Skrevet 25. september 2010 Sjekk støy og temperatur på dette kortet: http://www.guru3d.co...narchy-review/1 Ka farsken! Virkelig, interessant... : 0 55c load?
Mr. A Skrevet 25. september 2010 Skrevet 25. september 2010 (endret) Sjekk støy og temperatur på dette kortet: http://www.guru3d.co...narchy-review/1 Ka farsken! Virkelig, interessant... : 0 55c load? Sykt, mitt gtx 480 er nå 54 grader Idle. Baksiden står nesten helt inntil en vegg, but still. Endret 25. september 2010 av Mr. A
Kakeshoma Skrevet 25. september 2010 Skrevet 25. september 2010 (endret) oooo, heftig kort... Mine idler på 46/54. Endret 25. september 2010 av Kakeshoma
Blackey Skrevet 25. september 2010 Skrevet 25. september 2010 Selv ved 900/1800 OC og 1.138 volt så stiger temp til 63 grader med Furmark. Viftene ble ikke manuelt styrt. Dette må være kjølingen til Maxwell...
kloningen Skrevet 25. september 2010 Skrevet 25. september 2010 (endret) Unigine heaven scores! 2x GTX 460 Endret 26. september 2010 av Möllers Tran
kloningen Skrevet 26. september 2010 Skrevet 26. september 2010 Ja jo sant, husket det ikke. Hadde 2.1 før, men fikk noen errors av den så gikk tilbake til 2.0 Har ikke prøvd siden ^^
SilentNET Skrevet 26. september 2010 Skrevet 26. september 2010 2x hva sa du? 480 GTX Skriv 460 istedenfor du Møllers.
kloningen Skrevet 26. september 2010 Skrevet 26. september 2010 Æhæhæhæ var såklart to stk 460 jeg mente! : 0
henrikrox Skrevet 27. september 2010 Skrevet 27. september 2010 http://www.engadget.com/2010/09/27/amd-radeon-hd-6770-and-6750-spec-sheets-emerge-give-nvidia-caus/ auch nvidia
Kakeshoma Skrevet 27. september 2010 Skrevet 27. september 2010 Om de har et 6870 av samme kalibier som 5770vs6770, så ja...
Blackey Skrevet 27. september 2010 Skrevet 27. september 2010 Nvidia svarer sikkert med noe, jfr Fudzilla. Kanskje noe sånn: - Økning fra 480 til 512 SP/Cuda kjerner. - Økt kjernefrekvens fra 700 til 750 mhz (linked) - Økt minnefrekvens til 4000 mhz effektiv. - Bedre kjøler som ligger et sted mellom den originale 480 og KFA2 GTX 480 Anarchy.
HKS Skrevet 27. september 2010 Skrevet 27. september 2010 Nvidia svarer sikkert med noe, jfr Fudzilla. Kanskje noe sånn: - Økning fra 480 til 512 SP/Cuda kjerner. - Økt kjernefrekvens fra 700 til 750 mhz (linked) - Økt minnefrekvens til 4000 mhz effektiv. - Bedre kjøler som ligger et sted mellom den originale 480 og KFA2 GTX 480 Anarchy. Husk at GF104 brikken også har mulighet til å aktivere nok en SM med 48 CC. Når det gjelder GF100 så er det også en oppdatert versjon av den brikken på vei etter hva jeg har hørt...
Kakeshoma Skrevet 27. september 2010 Skrevet 27. september 2010 Raptor' date='27. september 2010 - 14:15' timestamp='1285589732' post='16261718'] Nvidia svarer sikkert med noe, jfr Fudzilla. Kanskje noe sånn: - Økning fra 480 til 512 SP/Cuda kjerner. - Økt kjernefrekvens fra 700 til 750 mhz (linked) - Økt minnefrekvens til 4000 mhz effektiv. - Bedre kjøler som ligger et sted mellom den originale 480 og KFA2 GTX 480 Anarchy. Husk at GF104 brikken også har mulighet til å aktivere nok en SM med 48 CC. Når det gjelder GF100 så er det også en oppdatert versjon av den brikken på vei etter hva jeg har hørt... Kult Bra med litt inside info.
Blackey Skrevet 27. september 2010 Skrevet 27. september 2010 Raptor' date='27. september 2010 - 14:15' timestamp='1285589732' post='16261718'] Nvidia svarer sikkert med noe, jfr Fudzilla. Kanskje noe sånn: - Økning fra 480 til 512 SP/Cuda kjerner. - Økt kjernefrekvens fra 700 til 750 mhz (linked) - Økt minnefrekvens til 4000 mhz effektiv. - Bedre kjøler som ligger et sted mellom den originale 480 og KFA2 GTX 480 Anarchy. Husk at GF104 brikken også har mulighet til å aktivere nok en SM med 48 CC. Når det gjelder GF100 så er det også en oppdatert versjon av den brikken på vei etter hva jeg har hørt... Og etter hva jeg har hørt så har du hørt noe mer??? Hmm...kanskje en GF 104 med 384 CC og med 320 bit bus....= 470 GTS.
HKS Skrevet 27. september 2010 Skrevet 27. september 2010 Og etter hva jeg har hørt så har du hørt noe mer??? Hmm...kanskje en GF 104 med 384 CC og med 320 bit bus....= 470 GTS. GF104 har ikke mulighet for mer enn 256-bit minnekontroller... Det som er deaktivert er 48 CC, 8 texture units og 1 PolyMorph engine (les: tessellator)
Blackey Skrevet 27. september 2010 Skrevet 27. september 2010 (endret) Raptor' date='27. september 2010 - 17:07' timestamp='1285600024' post='16262468'] Og etter hva jeg har hørt så har du hørt noe mer??? Hmm...kanskje en GF 104 med 384 CC og med 320 bit bus....= 470 GTS. GF104 har ikke mulighet for mer enn 256-bit minnekontroller... Det som er deaktivert er 48 CC, 8 texture units og 1 PolyMorph engine (les: tessellator) Javel ja. Hvilken faktor(er) er det som er grensesettende for 256 bit på GF 104, og hvis vi da sammenligner med GF 100 (480) som da har 384 bit, hvor følger disse to hverandre og er det vesentlige forskjeller i arkitekturen som til slutt skiller lag og ender opp med ulikt "tak" på bruk av minnekontroller? GF 104 har 4 minnekontroller/linjer og GF 100 har 6, og GT 200 har 8 hvis jeg ikke tar helt feil. Dvs: 64x4 = 256 64x6 = 384 64x8 = 512 Er det rett og slett mangel på plass under de gitt spesifikasjonene som utgjør årsaken? Endret 27. september 2010 av Blackey
MistaPi Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Javel ja. Hvilken faktor(er) er det som er grensesettende for 256 bit på GF 104, og hvis vi da sammenligner med GF 100 (480) som da har 384 bit, hvor følger disse to hverandre og er det vesentlige forskjeller i arkitekturen som til slutt skiller lag og ender opp med ulikt "tak" på bruk av minnekontroller? Den store forskjellen er at GF104 har en del færre enheter enn GF100 deriblant SM, TMU og ROP enheter og dermed minsker også behovet for minnebåndbredde. Det blir en helhetlig design vurdering av hovedsaklig behovet for minnebåndredde og produksjonskosnader mtp markedsegment og marginer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå