Gå til innhold

kosthold og treningslogg. Lengde 3 måneder! .


Anbefalte innlegg

Etter en mer eller mindre dårlig/elendig uke. Så har jeg utsatt mitt nye og bedre liv fram til etter helga. Dvs: Min nye kropp skal produseres fra mandag den 29 mars.

 

Grunnen til at denne starten utsettes er pga særdeles dårlige utsikter i helga. mmmjah.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min tilit er borte fra dem. Spis masse brødvarer og mye poteter og bli kort og feit idag!

Vent nå litt, det er jo slik vårt kosthold har blitt de siste tiårene, og vi er høyere enn noengang. På hvilket grunnlag kan du si at man blir kortere av å spise mer karbohydrater?

Lenke til kommentar

Jo, grunnen er ganske enkel hormonell. For mye karbohydrat betyr for høyt insulin (regner med at du vet dette), og ergo, for lite glukagon. Insulin er et anabolt hormon, men for et høyt insulin gjør at kroppen ikke lager særlig med veksthormon. Et motsatt kosthold, som inneholder ganske lite karbohydrater, kanskje rundt 50 om dagen, vil gjøre at kroppen holder et lavt, jevnt insulinnivå, som frisetter kroppens evne til å bygge veksthormoner. Dette gjør kroppen elegant når det får nok fett og proteiner.

Lenke til kommentar

[quote name=TheFighter94' date='24. mars 2010 - 16:03' timestamp='1269442999'

Hvem du gidder å diskutere med driter jeg i. Jeg har ikke sakt noe om at jeg vet noe om saken, men ernæringsfysiologen min vet mye om det, og han sier at det beste for forbrenningen er 5 måltider om dagen.

Han vet det han har lest i sine utdaterte læringsbøker og liker jobben sin tydeligvis så godt at han ikke gidder å oppdatere seg, som igjen fører til at han driver vranglære. Fantastisk.

Ernæringsfysiologen din vet mindre en hunden min om forbrenning.

 

Siden du ikke gidder å lese noen linker vi gir deg, får vi sitere litt.

 

Increased meal frequency does not promote greater weight loss in subjects who were prescribed an 8-week equi-energetic energy-restricted diet.

Dette er nok en studie som motbeviser det alle amatørene der ute tror. Link. Og selv om dette har vært kjent lenge, har til og med NY Times fått det med seg.

 

Denne karen har fettprosent på rundt 5, hele året, og spiser hver 17. time. Så med mindre ernæringsfysiologen din har samme fettprosent, året rundt, og samme muskelmasse, er han full i skit og bør ta seg en tur på google.com. Han er vel også en av de som mener fett er satan?

Om han der karen spiser hver 17. time... Hvor JÆÆÆÆVLA vondt har han da i magen etter å ha spist? For han må jo ha like mye næring som resten av oss? Trokke du har peiling... ;)

Lenke til kommentar
Om han der karen spiser hver 17. time... Hvor JÆÆÆÆVLA vondt har han da i magen etter å ha spist? For han må jo ha like mye næring som resten av oss? Trokke du har peiling... ;)

Jeg spiser sånn, og i går inntok jeg 3400 kCal på litt over 2 timer uten å få vondt i magen. Helt sinnsykt. :nei:

 

DU har virkelg ikke peiling. Les deg litt om på IF (intermittent fasting/periodisk faste) før du uttaler deg om noe som helst.

Endret av Pollador
Lenke til kommentar
Om han der karen spiser hver 17. time... Hvor JÆÆÆÆVLA vondt har han da i magen etter å ha spist? For han må jo ha like mye næring som resten av oss? Trokke du har peiling... ;)

Jeg spiser sånn, og i går inntok jeg 3400 kCal på litt over 2 timer uten å få vondt i magen. Helt sinnsykt. :nei:

 

DU har virkelg ikke peiling. Les deg litt om på IF (intermittent fasting/periodisk faste) før du uttaler deg om noe som helst.

Ok greit...

Forklar meg da hva som skjer med blodsukkeret ditt om du KUN spiser om morgenen? Jobber man som snekker så har du en case når arbeidsdagen er over...

Endret av barerobert
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Om han der karen spiser hver 17. time... Hvor JÆÆÆÆVLA vondt har han da i magen etter å ha spist? For han må jo ha like mye næring som resten av oss? Trokke du har peiling... ;)

Jeg spiser sånn, og i går inntok jeg 3400 kCal på litt over 2 timer uten å få vondt i magen. Helt sinnsykt. :nei:

 

DU har virkelg ikke peiling. Les deg litt om på IF (intermittent fasting/periodisk faste) før du uttaler deg om noe som helst.

Ok greit...

Forklar meg da hva som skjer med blodsukkeret ditt om du KUN spiser om morgenen? Jobber man som snekker så har du en case når arbeidsdagen er over...

Jeg snakker ikke om å kun spise på morgenen, men kvelden?

Endret av Pollador
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...