Gå til innhold

Billig 50D i Bergen


Anbefalte innlegg

Pass deg! Ur og Foto er livsfarlig for fattige studentar. Det er i alle fall mi erfaring frå då eg var fattig student i Bergen i starten på 90-åra. Kvar gong eg var innom der og kikka på utstyr, så fekk eg eitt eller anna tilbud frå dei to gubbane som dreiv butikken då, som eigentleg var for godt til at eg kunne takka nei, men eg hadde berre ikkje råd til å slå til. Eg måtte berre slutta å gå der.

 

Skjønner hva du mener. Nå er jeg den lykkelige (men fattige) eier av et kliss nytt Canon EF 70-200 F4 L :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje en 50D til IR modiifisering hadde vert noe. hehe

 

Jeg er inne på akkurat samme tanken, men kanskje en brukt 450D til halve prisen er litt mindre risky?

 

Har kjøpt IR filter som var tiltenkt til 400d'en jeg har liggende, men Liveview hadde vært en stor fordel, så kanskje en 450D hadde vert noe ja :)

Lenke til kommentar

Hei.

har nå vært i kontakt med Ur og Foto via telefon, som kunne avkrefte at tilbudet gjaldt IS-versjonen. Faktisk mente personen jeg snakket med at det ikke stod noe som helst om IS i tilbudet deres, så jeg må visst ha en lei synsfeil som klart og tydelig leser "Canon 70-200mm f/4.0 IS"...

 

Edit: De har nå endret teksten i tilbudet sitt og fjernet IS-betegnelsen

 

Sitter med avis-annonsen foran meg nå og der står:

 

CANON EF 70-200MM F/4.0 L USM

 

Et snarlig besøk hos optiker er kanskje ikke dumt?

 

 

hvis du hadde lest det jeg skrev og tittet på annonsen på nettsiden deres tidligere, hadde du ikke vært så kjapp til å anbefale meg en synsjekk.

 

He-he. Syns-sjekk er aldri dumt. Mange som får seg overraskelser der, meg selv inkludert.

Synes likevel at det er viktig å få frem at avis-annonsen hadde korrekt tekst/pris.

Lenke til kommentar

Hei.

har nå vært i kontakt med Ur og Foto via telefon, som kunne avkrefte at tilbudet gjaldt IS-versjonen. Faktisk mente personen jeg snakket med at det ikke stod noe som helst om IS i tilbudet deres, så jeg må visst ha en lei synsfeil som klart og tydelig leser "Canon 70-200mm f/4.0 IS"...

 

Edit: De har nå endret teksten i tilbudet sitt og fjernet IS-betegnelsen

 

Sitter med avis-annonsen foran meg nå og der står:

 

CANON EF 70-200MM F/4.0 L USM

 

Et snarlig besøk hos optiker er kanskje ikke dumt?

 

 

hvis du hadde lest det jeg skrev og tittet på annonsen på nettsiden deres tidligere, hadde du ikke vært så kjapp til å anbefale meg en synsjekk.

 

He-he. Syns-sjekk er aldri dumt. Mange som får seg overraskelser der, meg selv inkludert.

Synes likevel at det er viktig å få frem at avis-annonsen hadde korrekt tekst/pris.

 

Jeg ser poenget ditt, men syns du var litt kjapt ute til å kritisere :) Det som provoserte meg var forsåvidt ikke at de hadde skriveleif i web-annonsen, men at jeg ble møtt av en ansatt på tlf. som bastant mente at det ikke stod IS i annonsen på hjemmesiden deres. Som de fleste andre her på forumet med interesse for foto og hodet på rett sted, var det ganske innlysende om at det var snakk om en feilprising. Så når da en kunde ringer og gjør butikken oppmerksom på dette, burde man ha en mye hyggeligere tone enn den jeg ble møtt med.

Lenke til kommentar

Kanskje en 50D til IR modiifisering hadde vert noe. hehe

 

Jeg er inne på akkurat samme tanken, men kanskje en brukt 450D til halve prisen er litt mindre risky?

 

Har kjøpt IR filter som var tiltenkt til 400d'en jeg har liggende, men Liveview hadde vært en stor fordel, så kanskje en 450D hadde vert noe ja :)

 

Liveview gjør det uendelig mye enklere å fokusere teleskopet nøyaktig, så for mitt bruk er det å anse som en nødvendighet. På den annen side så skal jeg ikke IR-modifisere den 50D som nå er på vei til meg på tradisjonelt vis. Jeg skal fjerne filteret slik at mest mulig lys av flest mulig frekvenser kommer inn på sensoren.

Lenke til kommentar

Da mottok jeg mitt 50D i posten i dag, så ingenting galt med prisen. Kan forøvrig nevnes at den er levert som kit med 18-200 EF-S objektiv som er tatt ut av pakken. Stusset litt når jeg åpnet esken og så ordet 'kit', men det gikk fort over.

Heldiggris!

hadde jeg bare hatt 5.000kr liggende eller rettere sagt fått tilbake skattepengene i morgen.

Håper inderlig på flere slike tilbud på 50D :dribble:

Lenke til kommentar

Gi dem litt tid da, Gambino :) I går var det siste dagen før påske, og muligens begrenset antall personer på jobb. Kanskje bare ekstrahjelper også, for den saks skyld. Mange butikker stenger tidligere enn vanlig onsdag før påske også, så sendte du sent på dagen kan det være etter stengetid til og med.

 

Jobber selv i butikk, og det er ikke alltid vi har tid til å svare på e-post innen dagens slutt. Kommer an på hvor mye folk det er i butikken, og hvor mange vi er på jobb.

Lenke til kommentar
Liveview gjør det uendelig mye enklere å fokusere teleskopet nøyaktig, så for mitt bruk er det å anse som en nødvendighet. På den annen side så skal jeg ikke IR-modifisere den 50D som nå er på vei til meg på tradisjonelt vis. Jeg skal fjerne filteret slik at mest mulig lys av flest mulig frekvenser kommer inn på sensoren.

Kunne du utdype dette litt mere for en nybegynner? :blush:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...