Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Elixia krever 14k i innkasso uten å ha sendt en eneste regning, purring eller noe annet i brevform! What to do?


Sameboe

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål:

 

Jeg meldte meg for rundt et og et halvt år siden inn et treningsstudio, trente der de to første månedene før ryggen tok kvelden i et år.

 

Nå viser det seg at den summen de skulle trekke fra mammas konto fra avtale giro ikke er blitt trekt, og de truer nå med rettslig pågang hvis jeg ikke betaler 14k til dem.

 

Saken er at jeg aldri fått brev i posten med hverken reginger, purring eller innkasso varsel. Det har heller ikke kommet noe krav i brevform, dette kravet fikk jeg på e-mail!

 

Hva er deres syn på dette i denne tråden, har de lov å true med sånt uten å ha sendt noe i posten?

 

Steffen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt dumt av deg å ikke søke om å avslutte før bindingstiden pga skaden du har fått(ryggen). Har flere bekjente som har kommet seg ut av disse medlemskapene mot å fremlegge lege erklæring på at en ikke kan trene pga helsa.

Men over til saken: Har du spurt mammaen din om hun har mottat noe brev fra de? Hvis ikke må du ta kontakt med de snarest å høre hva de driver med. Å kontakte inkasso selskapet er i grunn liten vits,siden de jobber på oppdrag for treningssenteret. Men om inkasso regning har forfallt må du kontakte de også, så du får forflyttet innbetalingsdato.

Men du skriver at du har fått dette via mail, da høres det mer ut som en dårlig spøk eller svindel. Slikt skal jo foregå skriftlig.

Om det er riktig virker det som en svært useriøst treningsstudio.

Lenke til kommentar

Er litt dumt av deg å ikke søke om å avslutte før bindingstiden pga skaden du har fått(ryggen). Har flere bekjente som har kommet seg ut av disse medlemskapene mot å fremlegge lege erklæring på at en ikke kan trene pga helsa.

Men over til saken: Har du spurt mammaen din om hun har mottat noe brev fra de? Hvis ikke må du ta kontakt med de snarest å høre hva de driver med. Å kontakte inkasso selskapet er i grunn liten vits,siden de jobber på oppdrag for treningssenteret. Men om inkasso regning har forfallt må du kontakte de også, så du får forflyttet innbetalingsdato.

Men du skriver at du har fått dette via mail, da høres det mer ut som en dårlig spøk eller svindel. Slikt skal jo foregå skriftlig.

Om det er riktig virker det som en svært useriøst treningsstudio.

Mamma mottok vel et brev før jeg ble atten med samme krav, har ikke mottatt noe før det.

 

Siden det er disens om grunnlaget for inkassosaken du ta skriftlig kontakt både med treningsstudio og inkassobyrå og forklare ditt syn på saken.

Det SKAL jeg gjøre.

Lenke til kommentar

De har ikke lov å sende noe til inkasso uten å ha sendt minst ett inkassovarsel til den adressen du har oppgitt til dem. Så send brev til både dem og inkassobyrået om at du bestrider kravet, da du aldri har sett noe inkassovarsel, og tilby deg å betale det du skylder dem før inkassoutgifter. Jeg hadde heller ikke godtatt å betale renter på ett slikt krav, når det er de som har somlet med å kreve det inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...