Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

sjekking for døve , tunghørte og hørselshemmede


Anbefalte innlegg

jeg er en gutt på snart 18 år som gjerne vil komme i kontakt med døve , hørselshemmede jenter.

jeg lurer på om det er noen sider på nettet jeg kan treffe jenter som er døve eller hørselshemmede.

vis det er noen døve jenter i nærheten av min alder så kan vel dere ta kontakt, for en prat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er døv, men jeg må skuffe deg, for jeg er lesbisk. Det er ganske skivebom å lete etter døve jenter her. Prøv heller ute i døvemiljøet. Der finner du mange fine jenter. Men først: TA DEG SAMMEN! Poste dette i språk-kategorien...!? Jeg blir flau.

Lenke til kommentar

Å lete etter hørselshemmede jenter på dette forumet er nok litt fåfengt, da det er overvekt av dvaske guttenerder her inne. :p Og det får deg også til å virke litt "desperat", noe jenter neppe liker så godt.

 

Den beste måten å lete etter hørselshemmede jenter er rett og slett å melde seg inn i miljøene hvor de finnes. Jeg foreslår at du undersøker hva som finnes/skjer i nærheten av deg eller andre steder, og eventuelt melder deg på aktiviteter. Sjekk ut ungdomsavdelingene til Hørselshemmedes Landsforbund og døveforbundet. :)

 

Å være aktiv i organisasjonsarbeid er ingen garanti for å finne seg kjæreste, men jeg kjenner iallefall overraskende mange som har funnet seg jente denne veien. Og som en ekstra bonus får du bedre sosiale evner av å være med på sosiale aktiviteter, noe som vil gjøre det lettere for deg å få deg kjæreste.

Lenke til kommentar

Jeg er døv, men jeg må skuffe deg, for jeg er lesbisk. Det er ganske skivebom å lete etter døve jenter her. Prøv heller ute i døvemiljøet. Der finner du mange fine jenter. Men først: TA DEG SAMMEN! Poste dette i språk-kategorien...!? Jeg blir flau.

 

det gjør ikke noe om du er lesbisk.

jeg liker lesbiske jenter.

 

jeg kunne kanskje trengt noen døve venner og prate med.

Lenke til kommentar

1) Som sagt, lær deg tegnspråk. Den aller beste måten er å omgås døve.

2) Kom deg inn i døvemiljøet. Den aller beste måten er å, nettopp omgås døve.

3) For å finne deg en søt døv snelle, er den aller beste måten å omgås døve.

 

Og døve jenter kan norsk altså, så fram til du er dritgod i tegnspråk så kan du skrive lapper, og noen er flinke til å lese lepper også.

Lenke til kommentar

1) Som sagt, lær deg tegnspråk. Den aller beste måten er å omgås døve.

2) Kom deg inn i døvemiljøet. Den aller beste måten er å, nettopp omgås døve.

3) For å finne deg en søt døv snelle, er den aller beste måten å omgås døve.

 

Og døve jenter kan norsk altså, så fram til du er dritgod i tegnspråk så kan du skrive lapper, og noen er flinke til å lese lepper også.

 

 

hvilket fylke bor du i?

jeg bor vestfold

Lenke til kommentar

Jeg har ryddet litt opp i og flyttet tråden. Foreløpig er det greit med en tråd som spør om hvordan man kan få innpass i døvemiljøet, men skulle dette utvikle seg til en kontaktannonse/sjekketråd så vil den stenges.

 

Tilbakemeldinger tas på PM og ikke i tråden ;)

Lenke til kommentar
Gjest Aeroflot

Hvis du bor i Bergen, er adressen www.bgds.no Den står for Bergen Døvesenter. Du kan komme der hver torsdag om kvelden. En liten start for deg :)

Jeg er en døv mann på 22 år gammel og bor i Bergen :)

Lenke til kommentar

 

det gjør ikke noe om du er lesbisk.

jeg liker lesbiske jenter.

 

jeg kunne kanskje trengt noen døve venner og prate med.

 

Relativt obvious troll?

 

Gjør ingenting at hun er lesbisk, fordi han liker lesbiske jenter(?), og trenger døve(!) venner å prate(!) med?

 

Om ikke det er slik at du er døv/hørselhemmet selv og søker etter folk som opplever det samme å snakke med, og ikke faktisk etter en kjæreste som skal være døv, slik som jeg har fått intrykk av. I så fall beklager jeg :)

Lenke til kommentar

Måten landbruk1 spør på er latterlig. Men det å ville ha en døv jente ser jeg ikke på som rart, sikkert veldig rart for dere som har liten eller ingen kjennskap til dette. Døve jenter er ofte mer eller mindre annerledes, på sin måte. Det er som et eget folkeslag, og min kjæreste elsker at jeg er døv. (Men det var såklart ikke noe hun så etter i utgangspunktet :p )

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

heheh,, her har vi gøy.

 

kan anbefale dette spillet http://www.katawa-shoujo.com/ new_yes.gif

 

 

jeg er hørselshemmed og sjuk lei av å være singel.

jeg har 2 diagnoser kanskje jeg får en til.

1. XYY syndrom

2, ADD

 

3. var usikkert fordi folka på bufetat trodde det enten var autisme eller asperger syndrom.

 

kunne dere anbefale meg noen nettsider for funsjonshemmede eller et sted man kan møte dem PÅ NETTET.

Lenke til kommentar

Eneste tråden jeg hadde flirt mer av måtte vært hvor noen lette etter blinde jenter :|

Blinde og uten hender?

Kanskje uten luktesans også?

:D

 

heheh,, her har vi gøy.

 

kan anbefale dette spillet http://www.katawa-shoujo.com/ new_yes.gif

 

 

jeg er hørselshemmed og sjuk lei av å være singel.

jeg har 2 diagnoser kanskje jeg får en til.

1. XYY syndrom

2, ADD

 

3. var usikkert fordi folka på bufetat trodde det enten var autisme eller asperger syndrom.

 

kunne dere anbefale meg noen nettsider for funsjonshemmede eller et sted man kan møte dem PÅ NETTET.

 

Tror nok ikke de fleste skjønte at du var hørselshemmed selv. Virket bare litt rart. Vet ikke om noen steder dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...