Gå til innhold

Myten om at innvandring er en nødvendighet.


Anbefalte innlegg

"Mange" er kansje et relativt løst begrep, men ja, jeg kjenner til nok av folk som g¨år hjemme uten noe å gjøre og som står på endeløse ventelister og ikke engang kan få en saksbehandler så jeg vil si at det er mye ubrukt og velvillig arbeidskraft blant nordmenn. Nå vet jeg ikke nøyaktig hva Quakecry mente da han/hun skrev at normale innvandrere er en nødvendighet, men jeg kan iallefall ikke finne noen grunn til at de er nødvendige ang. arbeid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Nordmenn alene klarer ikke å produsere arbeidskraft i tråd med den økonomiske utviklingen landet vårt opplever. En ekstremt lav arbeidsledighet er en indikasjon på dette.
Enig. Vi trenger da arbeidsinnvandring som vi stort sett får fra Sverige, Danmark og Polen. Trygdeinnvandring som vi har fra fremmedkulturelle gir oss derimot få arbeidstakere og øker bare behovet for arbeidskraft innen skole, helse og ikke minst politi.
2
Her argumenterte du for hvorfor samfunnene fremmedkulturelle kommer fra ikke trenger innvandring. Det var altså ikke noe argument for at vi trengte innvandring.
3. Den høye økonomiske velstanden vi har i Norge skaper en uvilje mot å påta seg skittent og manuelt arbeid, utenlandske innvandrere er i større grad villige til å ta på seg disse jobbene.
Igjen så vil vi her trenge arbeidsinnvandring og ikke trygdeinnvandring.
Lenke til kommentar

Ja mange nordmenn som ønsker å jobbe. Men det finnes visse jobber der arbeidsgivere mener passer bedre for innvandrere grunnet innstilling til jobb og hvordan de jobber. Det er også andre faktorer som spiller, som lønn osv. En nordmann dropper gjerne en jobb hvis den er for dårlig betalt, mens en innvandrer kan ta den samme jobben fordi det uansett er en inntekt. Etter min egen oppfatning så er nordmenn generelt sett late.

Lenke til kommentar

Ja mange nordmenn som ønsker å jobbe. Men det finnes visse jobber der arbeidsgivere mener passer bedre for innvandrere grunnet innstilling til jobb og hvordan de jobber. Det er også andre faktorer som spiller, som lønn osv. En nordmann dropper gjerne en jobb hvis den er for dårlig betalt, mens en innvandrer kan ta den samme jobben fordi det uansett er en inntekt. Etter min egen oppfatning så er nordmenn generelt sett late.

Etter min erfaring finnes det mange late blandt ufaglærte både blandt etnisk norske og fremmedkulturelle. Jobbet et sted hvor de fleste var langt utpå den politiske venstreside og de var meget glade med å få "ovdersendt" en fremmedkulturell fra NAV. Vedkommende lagde imidlertid kun problemer og hadde ingen respekt for andre. Etter dette har de ikke prøvd flere fremmedkulturelle.

 

Igjen henfaller du til virkelighetsfjerne generaliseringer robertaas. Å betegne ikke-vestlig innvandring som "trygdeinnvandring" er å skjære alle over èn kam, og ikke minste senke seriøsiteten på din øvrige argumentasjon betraktelig.

Jeg forholder meg kun til virkeligheten og ikke dine politisk korrekte fantasier om hvordan samfunnet burde være. De fleste fremmedkulturelle kommer hit for å snyle og bidrar ikke til samfunnet.

 

Om du tviler på dette så bare gå innom nærmeste NAV og se hvilken andel nordmenn du ser der.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Igjen henfaller du til virkelighetsfjerne generaliseringer robertaas. Å betegne ikke-vestlig innvandring som "trygdeinnvandring" er å skjære alle over èn kam, og ikke minste senke seriøsiteten på din øvrige argumentasjon betraktelig.

Jeg forholder meg kun til virkeligheten og ikke dine politisk korrekte fantasier om hvordan samfunnet burde være. De fleste fremmedkulturelle kommer hit for å snyle og bidrar ikke til samfunnet.

 

Om du tviler på dette så bare gå innom nærmeste NAV og se hvilken andel nordmenn du ser der.

Jeg synes det hadde vært spennende å få noen tall på dette. Finnes det noen statistikk på akkurat dette, hvor stor andel av ikke-vestlige innvandrere som er arbeidsledige? Jeg har ingen formening om hvor denne prosentandelen ville ligge, men jeg begynner å bli litt lei av argumenter som "Gå på Nav og se selv". Skal dere anklage hverandre for å være blinde og dumme så skaff dere noe å støtte det opp med.

Lenke til kommentar

Hmm, interessant. Dette var jo virkelig stygge tall, men de er kanskje ikke så stygge som de høres ut med en gang? Den samme undersøkelsen viser til at av Norges befolkning har 50% lønnet inntekt, men på samme tid finner jeg tall på SSD sine hjemmesider som tilsier at dette er 70,8%. Tallet jeg ser på på SSB sine sider er sysselsatte, for det er det vg viser til også?

Lenke til kommentar

Det var da strengt talt ikke så ille. Mange innvandrere som kommer hit kan hverken Norsk eller engelsk, og de må tilpasse seg en helt annen kultur og ikke minst et helt nytt klima! Særlig de mer mørkhudede innvandrerne som kommer hit har jo aldri sett snø engang.

 

Når du da tar i betraktning at Norge tar inn flere og flere hvert år (altså at andelen ferskinger vokser hvert år) så er det neimen ikke så ille at de klarer å holde 33% i arbeid.

Lenke til kommentar

Om vi skal finne ut om det er nødvendig, eller bra, så må vi først bli enige om hva målet vårt er.

 

Om målet er at Norge skal bli et sterkere land i fremtiden med mer makt og kompetanse en vi har i dag så trenger vi innvandring for å få mere arbeidskraft. Norge har massevis av ressurser, og vi er ikke helt blottet for kompetanse på innenfor våre gode felter, men for virkelig makt trenger man innbyggere. Det er også meget mulig å få innvandrere med kompetanse om vi legger til rette for dette. Grunnen til at vi trenger arbeidskraft og kompetanse er ganske enkelt at om vi ikke får inn en del av dette på relativt kort tid vil resten av verden ta oss igjen og kjøre fra oss. Vi risikerer å bli et dårligere land om tar inn for mange, men om vi ikke tar inn nok vil Norge før eller siden komme på bunnen av verdenssamfunnet (jeg mener ikke at Norge vil gå dårligere og dårligere, jeg mener bare at resten av verden vil bli bedre fortere en oss, og da vil vi bli dårlige i forhold til resten av verden).

 

Norske (og europeiske) kvinner føder færre og færre barn for hvert år, så til slutt er det mulig at befolkningsveksten ikke lenger vil være bærekraftig på egenhånd. Da vil vi trenge innvandring bare for å ikke dø ut. Da vil det være nyttig om vi har erfaring fra tidligere med hvordan å håndtere innvandring, så om vi finner det for godt at vi ikke vil ha innvandrere for nå så håper jeg vi enda tar imot noen, bare for å ha muligheten til å øve oss på integrering og konfliktløsning.

 

Om målet vårt derimot er å opprettholde status quo så er innvandringen et lite problem. Om vi vil beholde og raffinere den gammeldagse Norske kulturen, så er innvandringen et problem. Om vi sier oss fornøyd med å ha det som vi har det, så kan vi trygt stenge slusene. Vær bare oppmerksom på at Norge vil ikke ha mye hverken befolknings eller kompetansevekst, mens hele resten av verden vil vokse eksplosivt på begge feltene.

 

Kort oppsummering:

 

Mer arbeidskraft lar oss støtte opp om mer høy kompetanse. Jo flere utrenede vaskehjelper vi finner tak i, jo flere professorer og forskere kan vi brødfø. Vi kan miste den rikdommen vi har i dag, men å ikke prøve å vokse i kompetanse og arbeidskraft vil garantere at resten av verden kjører fra oss i framtiden.

Lenke til kommentar
Hva kan vi gjøre for at norske kvinner skal føde flere barn enn innvandrerkvinnene?

1. begrense innvandringen kraftig slik at det ble færre innvandrerkvinner å "konkurrere" med.

2. ikke tilby sosiale goder som barnetrygd til noen som ikke er norske statsborgere og begynne å sette krav til hvem som kan få statsborgerkap.

3. kutte kraftig i sosiale ytelser som barnetrygd etter barn nr 2.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg vil ha mer innvandring! Både flyktninger (som stort sett kommer fra land hvor vårt kjære NATO har vært involvert, eller har direkte forårsaket det) og andre innvandrere, f.eks arbeidsinnvandrere (så lenge de får norsk lønn).

 

Problemet er ikke innvandrerne som sådan, problemet er integreringa. Her er det store utfordringer (for å bruke politikerspråket). Først må flest mulig innvandrere opplæres i norsk språk. Så må vi også ta tak i diskrimineringa som beviselig skjer på arbeidsmarkedet, boligmarkedet osv. Særlig diskrimineringa i arbeidsmarkedet er alvorlig. Vi kan ikke snakke om å sette krav til innvandrere når de blir diskriminert av oss! Da må vi gjøre noe med det først.

 

Så er det flere ting som kan gjøres for å bedre integreringa. F.eks er det jo påfallende hvordan alle sosialboliger i Oslo blir plassert på østkanten. Dermed blir det jo en ghettofisering hvor fattige innvandrere samles i øst, og de høytlønnede "etniske nordmenn" samles i vest. Jeg har også tenkt endel på NAV i det siste, og jeg mener det bør innføres borgerlønn, slik at alle sikres et livsgrunnlag, og hvor vi kan legge ned NAV, flytte arbeidskraften til mer nyttig verdiskapning, - samtidig som dette kan ha en positiv effekt ovenfor innvandrere som også blir fanget i NAV-helvete. I dag blir jo folk straffet om de tar seg 10%, 20% eller 50% jobb f.eks (redusert pga sykdom og andre plager), da fratas de støtten, og da lønner det seg ikke å gå i jobb lenger, men mindre man er helt frisk og kan jobbe 100%. Det kan ikke alle.

Lenke til kommentar
Hva kan vi gjøre for at norske kvinner skal føde flere barn enn innvandrerkvinnene?

1. begrense innvandringen kraftig slik at de ble færre innvandrerkvinner å "konkurrere" med.

2. ikke tilby sosiale goder som barnetrygd til noen som ikke er norske statsborgere og begynne å sette krav til hvem som kan få statsborgerkap.

3. kutte kraftig i sosiale ytelser som barnetrygd etter barn nr 2.

Fantastiske forslag.

Lenke til kommentar
Hva kan vi gjøre for at norske kvinner skal føde flere barn enn innvandrerkvinnene?

1. begrense innvandringen kraftig slik at de ble færre innvandrerkvinner å "konkurrere" med.

2. ikke tilby sosiale goder som barnetrygd til noen som ikke er norske statsborgere og begynne å sette krav til hvem som kan få statsborgerkap.

3. kutte kraftig i sosiale ytelser som barnetrygd etter barn nr 2.

Fantastiske forslag.

Så dere mener at Norge for å henge med i utviklingen videre skal kutte ned på det totale antallet barn som blir født i landet? Har dere tenkt over konsekvensene av en slik politikk? Vi vil få en synkende befolkning i Norge, vi vil få en enorm eldrebølge. Hva tjener Norge på dette? Dere slipper å møte på negre når dere går på rema, men for oss som ikke har noe imot det, hva har vi å hente?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...