Gå til innhold

forslag til raid kontroller for to Intel X25-M 80GB SSD Gen 2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke ekspert på RAID kort, men så langt jeg vet er ikke de eldre Adaptec kortene godt egnet for SSD, og er ikke designet med SSD i tankene. Mitt 5805 yter i alle fall ikke godt med SSDer, og det er en del kvassere enn dette.

 

Om du har ledige porter på ICHxR og kan klare deg med 2x x25-M 80GB eller 3 x25-V vil du få full skalering som ingen RAID kort under 4000-5000kr vil overgå. Om du vet du trenger mer sekvensiell ytelse er neste alternativ i prislisten et LSI 9211-4i, da vil du få full skalering av båndbredde uansett hva du putter på det til ca 2000-2500kr. IOPS vil toppe ut rundt grovt 80K fra kontrolleren, men mer enn det skal godt gjøres å utnytte i single user miljø uansett.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for den "elendige" IOPS ytelsen på ca 5000 les og ca 1500(?) skriv pr stk kunne det vært interresant å vurdere 3x JMF618 (Kingston V+ G2) 64GB grunnet god båndbredde og pris.

 

3 Kingston V+ G2 64GB, 3x[1119kr, amentio] = 3357kr. RAID-0 fra ICHxR gir:

192GB kapasitet, 600MB/s les, 300-330MB/s skriv, 15K les IOPS, 4,5K skriv IOPS. (dette er IOPS tilsvarende en Indilinx Barefoot).

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...