Gå til innhold

Problemer med XFX Radeon HD 5850 Black Edition


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte for to-tre måneder siden et XFX Radeon HD 5850 Black Edition. Helt fra starten har det vært litt flimring i spill som krever litt ytelse.For eksempel Bad Company 2 og Assassins Creed. I Live For Speed forsvinner trærne rundt banen av og til. I starten var det bare i DX11 det flimret, men etter hvert begynte det samme i DX9. I tillegg til flimringen i DX9 skiftet områder på ca. 2 kvadratmeter farge og mønster. spesielt på veiene. Det eneste som er nå er flimringen. Så det har blitt bedre.

 

Er det noen som vet hva problemet kan være?

Har tenkt på å levere kortet tilbake til Komplett, der jeg kjøpte det. Men vil være ganske sikker på at det er noe galt med det pga test-gebyr, frakt og som jeg må betale hvis de ikke finner feil på det. Kan det være driverfeil? eventuelt annen hardware som er gåent? Har avinstallert og driverne på alt av HW uten hell.

 

I7 920

Asus P6t Deluxe V2

Corsair XMS3-1600 6 GB

Corsair TX-750W

Windows 7 64-bit

 

Håper på svar :)

 

Med vennlig hilsen

 

Magnus Rønning

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å skrive om driverne. Har avinstallert og installert nyeste driver mange ganger uten hell. Har ikke prøvd med en eldre driver. skal prøve det. Når jeg tar ut en av PCI-E strømkablene piper advarselshøytaleren.

 

Takk :)

 

Temperaturer?

Med nok strøm mener han nok om strømforsyning er kraftig nok. Hva er 12V spenningen ved belastning, og igjen, hvilke temperaturer har du. Både grafikkort og hovedkort.

Lenke til kommentar

Er det en rask måte å sjekke spenninger? Må jeg bruke måleutstyr. På vanlig spiller er temperaturen litt i underkant av 55 grader. Hovedkortet ligger på ca. 35-38 grader. prøvde med driverversjonen 9.12. ble faktisk bedre, men er fortsatt litt flimring. Det flimrer når jeg rører på siktet/våpenet. Bildet har flimret helt siden jeg kjøpte kortet.

 

Skal prøve å forklare hvordan det oppleves. Når jeg rører siktet eller løper i spillet blir bildet på en måte flyttet noen millimeter horisontalt. Det blir som et horisontalt strek.

 

Med 9.12 starter spillene, svart skjerm, så lukkes de.

 

Skal prøve med nyere driver.

 

Edit: ble det samme resultatet som med 9.12. Fortsatt litt flimring.

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar

For noen dager siden da jeg skulle avinstallere skjermdriveren for å prøve på nytt kom det opp en melding: "Your Videocard is missing a driver. The model name of your videocard is HD 5700 Series." noen som har noen formening om hvorfor det står 5700 Series og ikke 5800 Series?

 

post-169214-1269208230,2268_thumb.jpg

Du kan jo lage en returordre (RMA) og sende inn kortet dit du kjøpte det..

Hadde gjort det for lenge siden hvis man ikke var nødt til å betale frakt og testgebyr.

 

Hmm.. kan være samme problemet jeg har hatt med 5970.. v-sync er nødt til å være på for å fjerne flimringen. alternativ nr. 2.. formater hdd og installer OS på nytt

Blir det ikke mousedelay med v-sync uten Høy-hertz-skjerm? Skal prøve med det på. Skal prøve å installere OS på nytt.

Edit: Ble ikke bedre med V-sync eller 10.3 driver. har den samme flimringen.

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...