Gå til innhold

Reinstallere acer aspire 7730


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd alt+f10 og det kom opp noen alternativer, og på den ene stod det noe med gjennopprett til fabrikkstandar, hvis jeg klikker der, intalerer jeg vista på nytt og starter helt på nytt om jeg skulle ha kjøpt pc-en og startet pc-en for første gang og begynner med tømt hardisk?

Lenke til kommentar

Men nå er det jo slik at du ikke får en ren Windows installasjon uansett på denne måten.

Du får akkurat de samme programmene installert om du "resetter" pcen til fabrikkstandard.

 

Om det ikke er programmer du selv har installert da...de forsvinner jo selvsagt.

 

Acer sender ikke med en ren Windows DVD, så du må enten låne en OEM kopi av noen som har fått med, eller så ta deg tiden til å slette alle programmer som fulgte med pcen som du ikke trenger, og så eventuelt lage deg en system image som du kan bruke om de skal reformatere pcen en annen gang.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd alt+f10 og det kom opp noen alternativer, og på den ene stod det noe med gjennopprett til fabrikkstandar, hvis jeg klikker der, intalerer jeg vista på nytt og starter helt på nytt om jeg skulle ha kjøpt pc-en og startet pc-en for første gang og begynner med tømt hardisk?

 

JEPP ! :)

 

Alle de teite og ubrukelige programmene som fulgte med dengang, kommer denne gangen også. Men disse kan slettes. Anbefaler CCleaner. Dette gir en oversiktlig liste over programmer, og du har sjansen til å rense registeret etter du har sletta det du ikke liker.

 

Du må forøvrig oppdatere drivere... det vil si skjermkortdriveren. Avhengig av hvor gammel datamaskinen din er, så er sikkert den som fulgte med datamaskinen (og som du ender opp med etter "resetting") ganske utdatert. Dette er ganske enkelt, du finner deg greit frem i sidene til nVidia/ATI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...