Gå til innhold

BK: Red Shirt - ny versjon


Anbefalte innlegg

Hva synes dere?

 

B/W eller farger?

 

1/13 sec

f/ 5.6

ISO 100

33 mm

 

Det er brukt to lyskilder. Begge er plassert delvis bak modellen, en av dem lyser mot nakken og ovenfra, mens det andre lyset lyser mot modellens ansikt og nedenfra.

 

La til en versjon til uten det ene øyelokket. Bedre?

post-166230-1268671064,2216_thumb.jpg

post-166230-1268671074,135_thumb.jpg

post-166230-1268732096,2184_thumb.jpg

Endret av RasmusKRiis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Det får fyren til å se anemisk og underernært ut.

Litt som et tomt skall uten innhold, om du skjønner hva jeg mener.

 

Huff. Føler meg veldig lite konstruktiv når jeg sier dette.

 

For å være litt mer konstruktiv, så tror jeg det ville fungert bedre om han så opp, eller satt frontlyset lavere. Da ville du fått mer lys på selve ansiktet.

 

Men mulig det bare er meg som ikke ser hvor kult dette egentlig er, at jeg er en gammel gnom som ikke forstår det du driver med ;)

Lenke til kommentar

Ja. Det får fyren til å se anemisk og underernært ut.

Litt som et tomt skall uten innhold, om du skjønner hva jeg mener.

 

Huff. Føler meg veldig lite konstruktiv når jeg sier dette.

 

For å være litt mer konstruktiv, så tror jeg det ville fungert bedre om han så opp, eller satt frontlyset lavere. Da ville du fått mer lys på selve ansiktet.

 

Men mulig det bare er meg som ikke ser hvor kult dette egentlig er, at jeg er en gammel gnom som ikke forstår det du driver med ;)

 

Ser hva du mener. Noe fler som har noen meninger?

Lenke til kommentar

Bedre. Til tross for noen svakheter, hardt lys gir tilsynelatende utbrente flater, i tillegg er lyset på halsen lite flatterende (det framhever svakheter ved huden hans). En softbos, paraply, eller en eller annen form for diffusor ville avhjulpet begge deler en del. (Du ville og unngått en del av halsproblemene ved å sette hovedlyset litt lavere)

 

Men som sagt, klart bedre, til tross for slurvete redigering (tenker da spesielt på håret hans)

 

Jeg har forresten kikka på fler av blitsbildene dine. Det slår meg at du kanskje bør få et mer bevisst forhold til skygger. Grovt sagt brukes skygge til to ting; å skape drama, og å skape 3-D effekt. En annen ting du bør være obs på er at jo større vinkelen på lyset blir, jo mer framhever du struktur i overflater.

 

I det siste bildet her, får fyren ei voldsom nese, pga den dype skyggen. Gjør du skyggen mindre dominerende, f.eks ved hjelp av en reflektor, blir nesa mindre. Lysvinkelen bidrar og til problemene på halsen ved å framheve struktur.

 

Dette ble fortsatt mye kritikk, men nå føler jeg meg mye mer konstruktiv :)

Lenke til kommentar

Bedre. Til tross for noen svakheter, hardt lys gir tilsynelatende utbrente flater, i tillegg er lyset på halsen lite flatterende (det framhever svakheter ved huden hans). En softbos, paraply, eller en eller annen form for diffusor ville avhjulpet begge deler en del. (Du ville og unngått en del av halsproblemene ved å sette hovedlyset litt lavere)

 

Men som sagt, klart bedre, til tross for slurvete redigering (tenker da spesielt på håret hans)

 

Jeg har forresten kikka på fler av blitsbildene dine. Det slår meg at du kanskje bør få et mer bevisst forhold til skygger. Grovt sagt brukes skygge til to ting; å skape drama, og å skape 3-D effekt. En annen ting du bør være obs på er at jo større vinkelen på lyset blir, jo mer framhever du struktur i overflater.

 

I det siste bildet her, får fyren ei voldsom nese, pga den dype skyggen. Gjør du skyggen mindre dominerende, f.eks ved hjelp av en reflektor, blir nesa mindre. Lysvinkelen bidrar og til problemene på halsen ved å framheve struktur.

 

Dette ble fortsatt mye kritikk, men nå føler jeg meg mye mer konstruktiv :)

 

Ja redigeringen på dette bildet er ikke bra, tok meg ikke noe god tid til det på dette bilde., men jeg har brukt en paraply på dette bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...