Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dyrking av tobakk


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve å dyrke noen tobakksplanter :)

Vet ikke helt om jeg skal bruke den til røyk eller snus, og tenkte derfor å spørre her om noen har erfaringer med noen av delene.

 

Jeg har lest denne, men siden han plutselig sluttet å oppdatere, vet jeg ikke hvordan det gikk. Kan prøve å oppdatere slik som Sinces gjorde om det er ønskelig ;)

 

Har plantet til sammen 8 beger, med fire forskjellige sorter; Adonis, Kentucky Burley, Orient Samsoun og Virginia Gold. Tok vel ca 20 frø i hvert beger.

post-211541-1268420895,6407_thumb.jpg

 

 

Har forholdsvis lite erfaring med planter generelt, så det er bare til å komme med tips angående vanning, temp osv. :p

 

Og hvis dere vet noe om hvordan en lager snus så bare skrik ut. Har lest noe om koking og tilsetting av sitron. Vet dere om noe annet enn dette, så tar jeg imot hjelp!

Hvis det er noen som vil ha frø, så har jeg mange igjen. Bare til å skrive til meg :D

 

Mvh Tobacco :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett tips: Ikke bruk kunstgjødsel. Planter er komplekse vesener og trenger mange næringsstoffer for å produsere alle de (smaks)stoffene som trengs. Det er forskjellen på god og vanlig tobakk.

 

Prøv økologisk røyk en gang og du vil skjønne hva jeg mener. God gjødsling er spesielt viktig de siste ukene før høsting.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det vises på bildet, men det er kommet litt mugg i det ene begeret :( Nest nederst til høyre. Vanner jeg da litt for mye?

For dårlig luftsirkulasjon..

 

Går ut fra du bruker såjord og har laget hull i koppene for drenering av overskuddsvann?

 

En annen ting du bør tenkte på er lys.. får de ikke nok lys så kommer de til å strekke seg noe sinnsykt og til slutt brekke.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det vises på bildet, men det er kommet litt mugg i det ene begeret :( Nest nederst til høyre. Vanner jeg da litt for mye?

For dårlig luftsirkulasjon..

 

Går ut fra du bruker såjord og har laget hull i koppene for drenering av overskuddsvann?

 

En annen ting du bør tenkte på er lys.. får de ikke nok lys så kommer de til å strekke seg noe sinnsykt og til slutt brekke.

Takker for svar!

Ja, jeg tror det var såjord jeg brukte, eller så var det plantejord (hvis det ikke er det samme da :p) Og små hull i koppene er det.

Ang. lyset, trenger de lys døgnet rundt? For disse får bare lys når det er lys ute, og ikke noe særlig mer..

Lenke til kommentar

Da har jeg også sådd noen frø. Dog kun virginia, kommer med bilder av spiring om noen dager:)

 

Hvor kjøpte du frø? Jeg bestillte ifra impecta i sverige.

Jeg kjøpte fra en i Tyskland ;)

 

Spennende prosjekt! Skal følge med på dette, og lykke til. :)

Takker! :)

 

Vil du ha skikkelig gjødsel, billig - så se på denne linken. http://en.wikipedia.org/wiki/Humanure

Hehe, dette må jeg nok "skaffe" meg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...