Gå til innhold

Refleksjon: Pokémanien er et faktum (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er over tretti og har endelig bestemt meg for å kjøpe et Pokémonspill. Først tenkte jeg på Platinum, men skal det være, så skal det være. :p Blir nok heller SoulSilver eller HeartGold. Er for så vidt enig i at det er barnespill, men jeg ser det på samme måte som Donald. Har man holdt på med det lenge nok blir det en del av kulturen vår. Jeg kjøper ikke Donald-blader lengre, men pocketbøkene kjøper jeg hver gang jeg ser en jeg ikke har. :)

Lenke til kommentar

Snakker om sola, startet nettopp new game på diamond spillet mitt for 2 dager siden :cool:

Pokemon har jeg mange timer med, mildt sagt. Her blir det kjøp av DSi XL og SoulSilver/Heartgold :thumbup:

De beste er rød/blå/gul & sølv/gull. Syns det har blitt litt for mange pokemon mtp alle spillene totalt.

Samt at jeg ikke likte det helt når de begynnte med 2 typer element i en pokemon (vann/jord, flamme/fighting osv).

Likte det best når det var enkelt. :!:

Lenke til kommentar

Ah, Pokémon. Hvor skal jeg begynne.. I min tid kunne jeg absolutt alt som var å kunne om disse spillene. Alt fra å svømme opp og ned i vannet for å møte på missigno, til å løse unknown-mysteriet. Du glemte å nevne FireRed og LeafGreen forresten.

Lenke til kommentar

Pokemon var dritartig. Husker jeg fikk Charizard i glins, i den første pakka med pokemonkort jeg kjøpte! det var stas kan du tro!

Men jeg er også av den mening at ingenting slår de originale 150 pokemon. De nye pokemona har blitt så "robotaktige" og unaturlige. Husker jo jeg alltid drømte om hvordan det hadde hvert å hatt min egen pikachu xD

 

Hadde for ikke så lenge sia alle pokemon episodene på pc'en. Nesten 80GB med pokemon episoder xD orka bare å se de første 100episodene da. Når de nye episodene, med de nye pokemona begynte så gadd jeg ikke mer.

 

Noen som har sett denne btw

http://www.youtube.com/watch?v=iAUXdDO_NgM

 

Hun som hadde originale pikachustemmen i animeserien xD

Lenke til kommentar

Jeg oppdaget først Pokemon i en alder av 25 eller der omkring, da jeg jobbet på en barneskole. Hadde GBA SP fra før,så jeg kjøpte Ruby og koste meg masse med det. Min alder tillot meg å bli ganske involvert i systemene (med EV training osv), mer enn man klarer som barn, og jeg ble liksom en Pokemon-guru for barna etterhvert. Good times :) Jeg fikk også en fin kortsamling etterhvert, men spilte ikke med dem.

 

Jeg kjøpte haugevis av Pokemonspill, men det beste så langt er nok Silver, gleder meg derfor til Soulsilver og Heartgold kommer. Likte også GC-versjonene av Pokemon, det ble en fin vri på det tradisjonelle gameplayet.

Lenke til kommentar

Ikke noe facepalm det. Spillene er mye bedre, det er bare pokémonene som har blitt veldig forandret og veldig ..stygge.

 

I de første spillene var det ta gymmene, slå leet 4 og fange alle pokémonene. Nå er det akkurat det samme, bare med re-battles av gymlederne (som forresten blir bedre etter hvert som du og blir det), lengre story, EV-trening og battle frontier :)

Lenke til kommentar

Nei. De første spillene er best. I de nye spillene er det alt for mye styr de har lagt til. I de første spillene var det bare de 150 pokèmonene, så det var ingen problem å huske navnet på alle og vite hvem som utvilket seg til hva osv.

I de nyeste spillene er det over 500 pokemon og de har begynt å mixe på typene. Flamme/fighting osv.

De nyeste spillene er langt ifra dårlig. Men de første spillene syntes jeg var de beste.

Lenke til kommentar

Trenger ikke det med guiden jeg har hvertfall..624 sider med komplett walkthrough og bilder og navn og stats på alle pokemons i hele spillet. Utrolig mye kjekkere å bla i den med masse fargerike bilder enn å lese vegger med tekst på gamefaqs, hvertfall.

 

http://www.amazon.com/Pokémon-Platinum-Prima-Official-Guide/dp/0761562087

 

Kosta 199 på gamestop.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

At det er for mange pokémoner å holde styr på kan jeg skjønne at noen synes, men det tar bare en uke eller to med spilling så kan man alle igjen. MEN en ting jeg stusser på er

 

og de har begynt å mixe på typene. Flamme/fighting osv.

 

Jeg lurer på hva slags gammelt spill du har nostalgi fra, for pokémoner kunne ha to typer hver i Red og Blue..

Lenke til kommentar

Ein ting er sikkert og det er at Pokemon blir du aldri for gammel til å spille. Selv har eg alle dei gamle spillene opp til Gold/Silver. Mulig at eg vil kjøpe det nye bare for å mimre litt i fra gamle dager. :roll: Eg har berre ein ting å si og det er: GOTTA CATCH'EM ALL! :thumbup:

Lenke til kommentar

At det er for mange pokémoner å holde styr på kan jeg skjønne at noen synes, men det tar bare en uke eller to med spilling så kan man alle igjen. MEN en ting jeg stusser på er

 

og de har begynt å mixe på typene. Flamme/fighting osv.

 

Jeg lurer på hva slags gammelt spill du har nostalgi fra, for pokémoner kunne ha to typer hver i Red og Blue..

 

 

I red og blue? Hvilke av de 150 pokèmonene var blanding der då? Kan ikke huske noen blandingstyper i de første spillene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...