Gå til innhold

Emne for sangtekster innen Heavy Metal :)


Julekula

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har fått i oppgave å skrive en sangtekst till hvert av metal bandene jeg er med i :) men jeg tror det blir enklere å skrive tekster ut fra et emne . . . har noen noe forslag? :p

hvis du skal ha et tema for så skrive så burde du vel først snakke med bandene du skal skrive for om de ønsker noe spesielt tema eller om du bare skal velge et tilfeldig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Av egen erfaring har jeg lært at tekstene som regel ikke blir supre når du tvinger dem fram. Inspirasjonen kan egentlig komme når som helst og den kan komme og gå. Jeg bestemmer meg som regel ikke for et tema og setter meg ned for å skrive om det. Blir for vanskelig. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når jeg skriver noe går det alltid ut i fra en av tre ting.

 

1. En ide eller tittel som har ramlet innom hodet mitt. Eks. Fra noen av mine tekster: Zyklon-B, Bestemor brenner katta mi og Puppies.

 

2. Et riff jeg har skrevet som gjør at jeg tenker på noe spesielt. Eks. Soup og Charge (ikke ferdig enda).

 

3. Et riff jeg spiller inn som må lagres som ett eller annet hvor teksten da baseres på tittelen. Eks. Strekkbenken i hjørnet.

 

Sjekk om du kommer på noe, følg litt mere med i samtaler. Pluttselig dukker det opp et gullkorn, og da må det skrives ned FORT!

Lenke til kommentar

Når jeg skriver noe går det alltid ut i fra en av tre ting.

 

1. En ide eller tittel som har ramlet innom hodet mitt. Eks. Fra noen av mine tekster: Zyklon-B, Bestemor brenner katta mi og Puppies.

 

2. Et riff jeg har skrevet som gjør at jeg tenker på noe spesielt. Eks. Soup og Charge (ikke ferdig enda).

 

3. Et riff jeg spiller inn som må lagres som ett eller annet hvor teksten da baseres på tittelen. Eks. Strekkbenken i hjørnet.

 

Sjekk om du kommer på noe, følg litt mere med i samtaler. Pluttselig dukker det opp et gullkorn, og da må det skrives ned FORT!

 

eller drager!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...