test56185 Skrevet 8. mars 2010 Skrevet 8. mars 2010 Hei! Jeg sliter med å åpne porter i min d-link DI-524 for fifa 10. Jeg skal spille online på ps2 og har satt min pc til å kjøre på en statisk ip-adresse. Jeg har også skrevet inn portene som skal være åpnet for at fifa 10 skal fungere online. Jeg er ikke helt sikker på hva slags ip-adresse jeg skal skrive inn der hvor det står "private ip adress". Er det den statiske ip-adressen, eller ps2-s ipadresse jeg skal skrive inn der? Noen som har gjort dette før som kan hjelpe? Takk for svar:)
InsertNumLock Skrevet 9. mars 2010 Skrevet 9. mars 2010 (endret) Name : FIFA 2010 Private IP : Playstation 2 sin IPadresse Protocol Type : Both Private Port : feks 9980 Public Port : samme som privat port 9980 Schedule : Always Slik fortsetter du for hver enkel port. MEN! Dette kan du lett slippe unna om du heller aktiverer DMZ i ruteren og setter inn IPadressen til din PS2. Da ville PS2 ha full tilgang til alle porter. Edit: Skal du aktivere DMZ går du til DMZ i menyen til venstre, deretter går du til Advanced i menyen på toppen. Klikk enable og fyll inn PS2 sin ipadresse. Klikk deretter Apply. Endret 9. mars 2010 av Hille
test56185 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Skrevet 9. mars 2010 (endret) Name : FIFA 2010 Private IP : Playstation 2 sin IPadresse Protocol Type : Both Private Port : feks 9980 Public Port : samme som privat port 9980 Schedule : Always Slik fortsetter du for hver enkel port. MEN! Dette kan du lett slippe unna om du heller aktiverer DMZ i ruteren og setter inn IPadressen til din PS2. Da ville PS2 ha full tilgang til alle porter. Edit: Skal du aktivere DMZ går du til DMZ i menyen til venstre, deretter går du til Advanced i menyen på toppen. Klikk enable og fyll inn PS2 sin ipadresse. Klikk deretter Apply. Tusen takk for svar=) vet du forresten hvor man finner playstations ipadresse? Endret 9. mars 2010 av sjimpanse
InsertNumLock Skrevet 9. mars 2010 Skrevet 9. mars 2010 Gå til DHCP i menyen. Nederst på siden skal det være en liste som heter Dynamic DHCP Client list. Her finner du din egen IP samt de andre maskinene som er koblet til nettet ditt. PS2en skal forhåpentligvis stå i lista,
test56185 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Skrevet 9. mars 2010 Det funker dessverre fortsatt ikke ordentlig:( Men routeren er koblet via et modem, tror du det kan ha noe å si?
InsertNumLock Skrevet 9. mars 2010 Skrevet 9. mars 2010 Da antar jeg at du må inn i modemen og sette denne i bridge-mode, slik at det kun er ruteren som tar seg av innstillinger. Hvilket modem og leverandør har du?
test56185 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Skrevet 9. mars 2010 Internettleverandør er nextgentel og modemet er netopia hvis det er til noen hjelp. Vet du hvordan jeg setter modemet i bridge-mode?
InsertNumLock Skrevet 10. mars 2010 Skrevet 10. mars 2010 (endret) Ville hørt på telefon med Nextgentel om hva som kan gjøres med saken. Er ikke kunde hos dem selv så er ikke sikker på hvordan du bridger modemet dems. Forøvrig så kan du jo teste ut dette http://www.ntavados.net/guide/ngt Endret 10. mars 2010 av Hille
SmoothCriminal Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 Gå til DHCP i menyen. Nederst på siden skal det være en liste som heter Dynamic DHCP Client list. Her finner du din egen IP samt de andre maskinene som er koblet til nettet ditt. PS2en skal forhåpentligvis stå i lista, bare sånn tips tips men du burde ta bilde i paint og kvitte deg med mac adressen.... kan bli missbrukt vet du
InsertNumLock Skrevet 14. april 2010 Skrevet 14. april 2010 Gå til DHCP i menyen. Nederst på siden skal det være en liste som heter Dynamic DHCP Client list. Her finner du din egen IP samt de andre maskinene som er koblet til nettet ditt. PS2en skal forhåpentligvis stå i lista, bare sånn tips tips men du burde ta bilde i paint og kvitte deg med mac adressen.... kan bli missbrukt vet du Er ikke min ruter. Googlet frem et bilde av innstillingene :]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå