Gå til innhold

Måle hvor bra pc man har (benchmark tester?)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Se hva HW.no bruker når de tester og sammenlign. Ikke bruk 3dmark03. Det er bullshit :(

Og det er noe du sier pga de siste nyhetene om nVidia og Futuremark?

 

Ikke hør på denne ATI-fanatikeren. 3DMark er et yppelig program til å måle 3D-ytelsen med.

 

Herregud, er man NØDT til å være fanatiker hvis en har logoen til Ati som avatar? Hva skal jeg ha for å bevise at jeg er nøytral da? Futuremark? Faen heller!

Lenke til kommentar
Se hva HW.no bruker når de tester og sammenlign. Ikke bruk 3dmark03. Det er bullshit :(

Og det er noe du sier pga de siste nyhetene om nVidia og Futuremark?

 

Ikke hør på denne ATI-fanatikeren. 3DMark er et yppelig program til å måle 3D-ytelsen med.

 

Herregud, er man NØDT til å være fanatiker hvis en har logoen til Ati som avatar? Hva skal jeg ha for å bevise at jeg er nøytral da? Futuremark? kjøss heller!

Hvem har sagt at jeg kalte deg ati-fanatiker pga avataren din da?

 

Skjønner ikke hvorfor du hisser deg opp jeg, hvis du er nøytral mener jeg.

Lenke til kommentar
Se hva HW.no bruker når de tester og sammenlign. Ikke bruk 3dmark03. Det er bullshit :(

Og det er noe du sier pga de siste nyhetene om nVidia og Futuremark?

 

Ikke hør på denne ATI-fanatikeren. 3DMark er et yppelig program til å måle 3D-ytelsen med.

 

Helt enig i Blib, ikke bruk 3dmark 03!

Det er ikke pga ryktene osv...men pga det gir et galt inntrykk på ytelsen til maskinen, dette gjelder spesielt for de som ikke har det beste innen skjermkort.

Så 3dmark 01se er mer anbefalt fra min side.

Lenke til kommentar
Se hva HW.no bruker når de tester og sammenlign. Ikke bruk 3dmark03. Det er bullshit :(

Og det er noe du sier pga de siste nyhetene om nVidia og Futuremark?

 

Ikke hør på denne ATI-fanatikeren. 3DMark er et yppelig program til å måle 3D-ytelsen med.

 

Helt enig i Blib, ikke bruk 3dmark 03!

Det er ikke pga ryktene osv...men pga det gir et galt inntrykk på ytelsen til maskinen, dette gjelder spesielt for de som ikke har det beste innen skjermkort.

Så 3dmark 01se er mer anbefalt fra min side.

Jeg sa for å måle 3d-ytelsen. Og hva er vel da bedre enn et program som tester skjermkortet? Jeg sa aldri han skulle bruke 3dmark til å teste hastigheten på f.eks diskene sine.

Lenke til kommentar

Jeg sa for å måle 3d-ytelsen. Og hva er vel da bedre enn et program som tester skjermkortet? Jeg sa aldri han skulle bruke 3dmark til å teste hastigheten på f.eks diskene sine.

 

Vil han måle 3dytelsen bør han måle FPS i Ut2k3 og Serious Sam II osv, skikkelige game-benchmarks og ikke syntetisk...

Lenke til kommentar

Man diskutere i det endeløse om 3Dmarks er toppen eller ikke, men god gammeldags sjekk av FPS i spill er ikke diskuterbart. Der får man frem om man har god ytelse eller ikke.

 

Ser egentlig ikke vitsen med benchmark. Seff er det tøft å skryte av masse poeng, men om spill flyter godt så er det vel samme om man har 2000 eller 6000 poeng i 3Dmarks03.

Lenke til kommentar

Fraps..

Er det det samme programmet man bruker på feks Serious Sam II og Ut2003?

 

Nå har jeg prøvet ut 3d mark 2001se - fikk bare 6438 poeng der.. det hørtes ganske lite ut syns jeg da. Er vell kanskje skjermkortet mitt som er flaskehalsen hos meg. Vurderer å kjøpe et 9500 kort.. men er ikke sikker på fra hvilken produsent - Sapphire kanskje?

 

Nåen tips hva jeg bør stille RAMen på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...