Gå til innhold

Skal kjøpe ny PC, trenger forslag...max pris. 7/8000..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv heller å lage ett oppsett selv, så kan vi kommentere det.

 

Det du kan prøve er å se på www.komplett.no sine ferdigbygde PCer og endre litt på de, eller stikke innom andre nettbutikker som har bygging av PC og se om du finner en Gaming PC til ca. 8k

Lenke til kommentar

ka du ska bruke maskina til? Uansett om du skal komme billig ut av det, hva med amd xp2500 (barton), et eller annet nforce2 hk, 120 gb hd (8mb cache), radeon 9500, chieftech kabinett og 1gb ram, dette med en 19" skjerm bør komme under 8000 kr, da får du en bra maskin... vellogmerke om du kjøper billig cd-brenner, tastatur og mus :D

Lenke til kommentar

Siden jeg er i så godt humør i dag så setter jeg opp et lite oppsett:

 

Komplett:

116244 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

-Socket A (Barton) prosessor, 512kb 750,00

 

117213 Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

-nForce2SPP/MCP2-T/Ultra 400, ATX,1394 1 027,00

 

2 x 115491 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

-32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) 1 654,00

 

108200 Asus DVD-spiller IDE 16x/48x (DVD-E616) Retail 381,00

 

113710 Asus CD-brenner IDE 52x/24x/52x

- CRW-5224A, Intern Retail (FlextraLink) 450,00

 

116437 Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE

- ATA/100 harddisk 2MB cache 7200RPM 1 087,00

 

Psdata:

 

Connect3d VGA-Card Radeon 9500 Pro 128MB DDR AGP DVI TV-Out Retail Powered By ATI, ATIC3D-6024 1,494.99

 

3dfxcool:

 

Aero S201 NOK 434.68 NOK 539.00 NOK 539.00

Levicom BlueLight 350W NOK 399.19 NOK 495.00 NOK 495.00

 

 

TOTALT: 7877,99 NOK

 

Dette ble riktignok uten skjerm og kanskje over din prisklasse, men det er dette jeg ville kjøpt i dag i denne prisklassen.

Hvis dette ble for dyrt, kan du droppe 512MB ram og gå ned til 80Gb HD, ikke at du sparer så utrolig mye på det da. Etter min mening er det verdt det. Eller du kan benytte deg av det lille (brøler) tilbudet Telebutikken ga oss nerder i gave. Var billige harddisker der. :D

Og du kan vel også gå for et utrolig kjedelig Chieftec kabinett og spare 300 spenn.

 

Men uansett hva du velger, lykke til og håper du blir fornøyd med ditt kjøp

 

EDIT: Glemte vifte i dette oppsettet, du kan enten gå for boxed vifta som du kan kjøpe sammen med prosessoren for 200kr eller.no mer, eller få noen andre til å foreslå ei ribbe og vifte. Jeg har ingen aning! :shrug:

Lenke til kommentar

Du kjøper jo skjerm fra jm data for nesten ikke noe cash. www.jmdata.as

Og pcen er bra den over. Jeg ville kjøpt en 80 gb/ eller 60. Kommer ann på hvor mye Hentai du skal ha på maskinen da. :lol::lol:

Men det ser bra ut det. Snax!

 

Men du må huske go føssa! Og da hvis du går ned til en 80/60 gb hd kan du jo spare 500 kr og kjøpe føssa. :) Og ekstra skates finner vi på ALI!! LOL

Lenke til kommentar
Ser kun et lite minus med bamsefars oppsett: skjermkortet.

 

Sats heller på et Raden 9700 non-pro fra Komplett. Hvis dette sprenger eventuelle budsjettrammer så gå heller for 2x256 MB RAM. Det er nå mitt forslag. Helst bør du si ja takk begge deler :)

 

Tenkte på det selv, men mitt oppsett sprengte budsjettet hans så derfor så "nøyde" jeg meg med Rv9500Pro. Etter min mening så er det helt greit med dette kortet nå, og så eventuelt oppgradere senere. Kortet er jo tross alt meget billig.

 

Noen undrer vel på hva i all verden han skal med 1GB ram?!

Vel, prøv et par av nymotens spill med 512MB ram og så med 1GB ram og fortell meg hvilken av dem DU ville ha? Tenkte meg det :wink:

Lenke til kommentar

Noen undrer vel på hva i all verden han skal med 1GB ram?!

Vel, prøv et par av nymotens spill med 512MB ram og så med 1GB ram og fortell meg hvilken av dem DU ville ha? Tenkte meg det :wink:

 

Jeg så litt feil og trodde du anbefalte et 9500 non-pro. Et 9500PRO er jo et meget bra valg, selv om man må være rask før disse forsvinner.

 

Nå har jeg kun 512 MB RAM og ikke prøvd 1 GB desverre, men kan aldri tenke meg at 512 MB ekstra RAM gir den store ytelsesforskjellen i "nymotens" spill. Tror heller et bedre skjermkort ville gjør nytten der i gården.

Lenke til kommentar

har du prøvd Func? du burde prøve både func og IceMat før du bestemmer deg, men IceMat kan virke "skremmende" første gangen du bruker den for den er litt rar... når du får på ice skates så svever musa og når du venner deg til det, DA sitter aimen :D

 

EDIT: med rar mener jeg at du må bruke 10 min på å venne deg til den, den er ikke som en musematte du fant på loftet liksom. :D

det jeg ikke likte med IceMat med en gang var at jeg ikke hadde på skates den første uka, og da bråker den.. nå bytter jeg skates ofte, sp det er ikke noe problem lengre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...