Gå til innhold

Når kan jeg søke om studentbolig?

pululf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Når er det jeg kan søke om studentbolig? Jeg har tenkt å gå på universitetet i bergen, tromsø eller trondheim til neste år, men klarer ikke å finne noe informasjon om npr man kan søke om studentbolig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du trenger ikke å sende bekreftelse som førstegangsstudent til høsten. (I hvert fall ikke før i juli.)

Endret av operg
Skrevet

Det er feil. Søkte på leilighet i Trondheim i fjor som førsteårsstudent, og så lenge du viser de bekreftelse på at du er student når du skal hente nøkkelen så er det greit. Sånn funket det hvertfall da jeg skaffet leilighet. S

Skrevet

Jeg har selv søkt hos SiO og BsN. Jeg har satt opp flere alternativ hos begge, og er passe tidlig ute – så håper virkelig jeg får leilighet/hybel. :)

Skrevet

Hei!

Jeg søkte i disse tider i fjor, og bor nå på Moholt Studentby. Jeg lurte på det samme som deg, og det endte opp med at jeg sendte en mail og spurte. De er svært behjelpelige.

Lykke til!

Skrevet

Da har jeg fått møblert hybel på Bjølsen studentby, lurer på om jeg skal takke ja, eller vente på svar fra BNS. Hmm … Bjølsen ligger nær BI òg da. Vanskelig.

Skrevet

Ja, det er en fordel med å søke tidlig; du slipper unna "lotteriet" som hersker ved studiestart.

Da jeg søkte om bolig i april, fikk jeg tildelt bolig 1. juli.

Så, er bedre å være for tidlig enn for sent her. Da maaaaange må ty til alternative bosteder når det er studiested (og det blir verre og verre for hvert år ettersom bygging av nye studentboliger går for sakte).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...