Gå til innhold

Natal 1299 kr - ok pris?


4D

  

56 stemmer

  1. 1. hva synes du om prisen



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1.300 spenn? Seriøst? Svarte f... jeg hadde trodd det skulle være maks 300,- spenn... Kanskje 500,-, men det vil være å strekke det i lengste laget. Guitar Hero pluss gitar koster jo under tusenlappen vanligvis helt ny, og nå får vi alle tre instrumentene til Rock Band for under fem hundre spenn. Med andre ord kan vi gå Rock Band 2, gitar, mikrofon og trommer billigere enn Natal...

Lenke til kommentar

Forbeholder meg retten til å være i overkant skeptisk til hele dritet.

Hva har man sett av Natal? Forhåndslaget tøys som appellerer til amerikanske barn.

 

Prisen kan ikke være høyere enn 600,- med ett eller to generiske introspill.

 

Det blir null problem å selge dette til unger og foreldre, men for gamere tviler jeg på dette blir noe særlig.

 

Edit:

Er dog klar for å bli positivt overrasket

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Hvis den faktisk funker slik som youtube videon viser så kan den der være midt i blinken :p

Blir veldig spennende å se hva de faktisk klarer å få ut av den, selv om nesten 1.3k kroner er mye så kan det være verdt det hvis de klarer å utnytte mulighetene som ser ut til å ligge i den.

Lenke til kommentar

La oss ta en titt på tidligere erfaringer:

 

* EyeToy (PS2): Ren dritt. Idéen var god, men det funket ikke i praksis fordi de bare lagde drittspill til den.

 

* VR: Konseptet var bra, det skal de ha. Jeg prøvde å spille Doom med Vr-briller, og det fungerte helt fint bortsett fra at jeg måtte styre med tastaturet som i vanlig Doom. Men når det er sagt slo det aldri gjennom.

 

* Tony Hawk's Ride: Elendig dritt, og brettet funker kun i det spillet.

 

* WiiFit brettet: Funker som det skal i WiiFit, men har dere prøvd noen spill der det funker?

 

* Lyspistoler: Alle har vel spilt Duck Hunt på den første Nintendoen, men i dag er det kun Wii som fortsatt holder på lyspistolspill, og selv dem gidder ikke bruke pistolen. Unntaket er når de er tatt med som on-rail biter i andre spill, som f.eks Call of Duty. De funker uten unntak aldri.

 

* Nintendo Power Glove: Fyren som fant på det konseptet burde vært pisket i all offentlighet.

 

* Vibrerende mus: Ja, de eksisterer. Men er det noen som har prøvd dem? Ikke? Tro hvorfor? :p

 

* Gitarene i Guitar Hero: Funker perfekt til det de er ment å gjøre, men fint lite annet. Det var meningen vi skulle kunne bruke gitarene i Brutal Legend, men det skjedde aldri. Tro hvorfor... :p

 

Og sånn fortsetter listen. Project Natal blir nok bare enda et navn på listen vi helst vil glemme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

1200 kroner er nok for dyrt, men foreløpig stiller jeg meg skeptisk til prisen som er satt her. Er ikke uvanlig at butikker får informasjon før "alle andre", men i dette tilfellet tipper jeg cdon har nærmest tippet. Er rett og slett for lenge til launch, samt at ingen andre nettbutikker har satt noen pris ennå. Ellers venter jeg at Natal vil bli bundlet med et spill i starten.

 

Og sånn fortsetter listen. Project Natal blir nok bare enda et navn på listen vi helst vil glemme.

 

Tja, situasjonen er noe annerledes enn med alle eksemplene du lister opp. Vi har både Sony og Microsoft som skal lansere sine bevegelse-kontrollere omtrent samtidig, dermed blir det konkurranse som begge ønsker å vinne. Det ser ut til at begge tar dette meget alvorlig, i motsetning til mange av eksemplene du lister opp. Samtidig vil Natal trolig pakkes sammen med alle nye X360-maskiner, og det er igjen ikke noe vi har sett tidligere. Det er ikke dermed sagt at den er garantert suksess, men for meg ser det ut som et realt forsøk fra Microsofts side.

 

Ellers er det vel ingen hemmlighet at Natal langt fra er ment kun for spilling. X360 er blitt en multimediamaskin med både streaming av film og musikk fra internett, målet til MS er selvsagt å få maskinen inn i flest mulig stuerom, samme om den brukes til spilling eller filmnedlasting. Med Natal har de nå også fått en mye mer innovativ kontrollsystem som også appelerer til ikke-spillere.

Endret av Slettet-NIoHlfL
leif
Lenke til kommentar

Når man ser på det vanvitte salget Wii har så skal man ikke se bort ifra att både Natal og Sonys tiltak kommer til å bli en suksess for sine respektive firmar. Selv kommer jeg til å styre langt unna disse duppedingsene.

 

Tja.. det som gjør Wii til så stor suksess har vel litt med prisen å gjøre? Natal og Sony sin kontroller kan vel bli i dyreste laget?

 

Jeg personlig har ikke så store forventninger til dette. Det komme må noen særdeles gode spill som benytter seg av dette før jeg begynner å vurdere det.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke apellet i det hele tatt med Natal. Når jeg kommer hjem fra jobb vil jeg sette meg på sofaen med en god kontroller i hånda, ikke hoppe rundt på stuegulvet og veive med armene som en mentalpasient.

 

Dette er jo helt tydelig et forsøk på å kapre litt av markedet Nintendo har enestående i denne konsollgenerasjonen, dvs husmødre og små barn. Generelt sett ikke-gamere om du vil.

 

Tro meg på mine ord, spillene som kommer ut vil bli rettet nesten utelukkende mot dette markedet, og mens gamer communitiet stønner over minigame collection nr 100 vil Microsoft og sony le hele veien til banken.

 

Jeg kan heller ikke se at det gir noe bedre interface for å styre xboxen som mediesenter enn en trådløs Xbox kontroll gjør. En artig distraksjon kanskje, mens man veiver med armene for første gang, men neppe noe mer.

 

Det er jo rett og slett bare å se på presentasjonene av Natal for å kunne skue målgruppen i bakgrunnen. Man ser ikke akkurat noen spill rettet mot å fange interessen til den gjenomsnittlige gameren, det er mer "lek med ballen".

 

Dette var vel litt off-topic, men jeg kommer ikke til å kjøpe dette greiene uansett pris. Med mindre det plutselig tar en helt ny vending og gir oss noe skikkelig fete spill med bra utnyttelse av systemet, noe jeg ser som veldig lite trolig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Potensialet i Natal er i mine øyner langt større enn hva som er vist ennå, om vi virkelig får spennende spill er en annen sak som kun tiden vil vise. Muligheten til innovasjon er i hvertfall større en hva den tradisjonelle spillkontrolleren gir. Personlig må vil jeg si Milo er det mest spennede MS har vist frem til nå. Ellers er jeg helt enig i at Natal trolig ikke ville sett dagens lys var det ikke for Nintendos suksess. Jeg har derimot liten tro på at Natal kommer til å endre MS sitt fokus på den harde kjernen av spillere, så jeg ser på Natal med ganske så avslappede skuldre. Overrasker den med interessante spill kjøper jeg den. Kommer det ikke noe spennede, vil vi hardcore gamere bare fortsette som før.

 

Jeg kan heller ikke se at det gir noe bedre interface for å styre xboxen som mediesenter enn en trådløs Xbox kontroll gjør. En artig distraksjon kanskje, mens man veiver med armene for første gang, men neppe noe mer.

"Bedre" er en beskrivelse som er høyst subjektiv, jeg vil likevel påstå at brukergrensesnittet fremstår mye mer intuitiv når man kan kontrollere maskinen med hånden fremfor en skremmende kontroller med over 15 knapper. En som plukker opp en slik kontroller første gangen vil ikke ha peiling på hvilke knapper som gjør hva. Da vil det nok være mye lettere å bare bruke handa. Selve systemet blir nok noe likt som vi kjenner fra "cover flow" fra iphone.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg håper at dette blir bra, og at man kan bruke natal i de aller fleste spill, men man bør også kunne bruke vanlig kontroller.

 

edit: i faen, jeg hadde helt glemt av milo. den virker som noe for ensome gamere, og det finnes sikkert mange av dem. er nok noen pedoer som også vil like han.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar

La oss ta en titt på tidligere erfaringer:

 

* EyeToy (PS2): Ren dritt. Idéen var god, men det funket ikke i praksis fordi de bare lagde drittspill til den.

 

* VR: Konseptet var bra, det skal de ha. Jeg prøvde å spille Doom med Vr-briller, og det fungerte helt fint bortsett fra at jeg måtte styre med tastaturet som i vanlig Doom. Men når det er sagt slo det aldri gjennom.

 

* Tony Hawk's Ride: Elendig dritt, og brettet funker kun i det spillet.

 

* WiiFit brettet: Funker som det skal i WiiFit, men har dere prøvd noen spill der det funker?

 

* Lyspistoler: Alle har vel spilt Duck Hunt på den første Nintendoen, men i dag er det kun Wii som fortsatt holder på lyspistolspill, og selv dem gidder ikke bruke pistolen. Unntaket er når de er tatt med som on-rail biter i andre spill, som f.eks Call of Duty. De funker uten unntak aldri.

 

* Nintendo Power Glove: Fyren som fant på det konseptet burde vært pisket i all offentlighet.

 

* Vibrerende mus: Ja, de eksisterer. Men er det noen som har prøvd dem? Ikke? Tro hvorfor? :p

 

* Gitarene i Guitar Hero: Funker perfekt til det de er ment å gjøre, men fint lite annet. Det var meningen vi skulle kunne bruke gitarene i Brutal Legend, men det skjedde aldri. Tro hvorfor... :p

 

Og sånn fortsetter listen. Project Natal blir nok bare enda et navn på listen vi helst vil glemme.

Her rakker du strengtalt kun ned på produktene

 

"Gitarene i Guitar Hero: Funker perfekt til det de er ment å gjøre, men fint lite annet"

 

Men fint lite annet? :ermm:

 

Jeg vill iallefall si at gitaren har gjort det den var designet for og gjøre, ja nettop for at du skall bruke den i guitar hero.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...