Balsature Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 (endret) Har nettopp kjøpt med en passat 97-mod og vil med enkle grep style den så den ikke ser så "døll" ut. Har desverre minimal erfaring med styling og vil kunne trenge noen tips til deler osv som vil se bra ut på bilen min, uten at det virker alt for stylingpreget. Vil helst ha en "simple, elegant look." Her er noen bilder av bilen: Endret 4. mars 2010 av margaas
kazzper Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 Mye bra å finne hos http://www.norskbildelsenter.no/ De er en stor og seriøs aktør, og er dermed lettere å klage til dersom du skulle få trøbbel med passform osv (som man som regel sliter med når man skal style)
Bruno Mars Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 (endret) Pene felger er nok raskeste vei til suksess. Kanskje nye lykter? Et pent enderør? Sammen med et bra stereo- anlegg blir det bra. Nye skilter er også å anbefale. Det koster 120,- mener jeg å huske. Endret 4. mars 2010 av mx1000
Balsature Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Skrevet 5. mars 2010 Pene felger er nok raskeste vei til suksess. Kanskje nye lykter? Et pent enderør? Sammen med et bra stereo- anlegg blir det bra. Nye skilter er også å anbefale. Det koster 120,- mener jeg å huske. Nye lykter så litt spennende ut, men er ikke det avansert å skulle skifte ut?
Bjerknez Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Smak og behag dette, men her er min kjappe annbefaling: 1. Få på noen 18-19-tommere (felger) 2. Fjern VW merket i grillen. 3. Gjør baklyktene mørkere 4. Lakkering helt ned samt sorte lister. 5. Fjern hengerfestet (hvis du ikke absolutt må ha det) 6. Litt senk er gull. 7. Vask og skikkelig polering/rubbing) Det dyreste av disse tingene er vel kanskje felgene og lakkeringen. Men det er også det eneste som BØR koste noe i det hele tatt... Jeg ville IKKE ha lagt penger i masse plastikk som spoilere og skjørter til denne bilen. Behold den slik den er, men få på noen fine felger av litt størrelse og senk den litt, samt lakker de sorte detaljene. Sistnevnte er nok det viktisgste etter min mening, samt felgene. Senk kan du jo vurdere. Nye frontlykter osv. kan du jo vurdere... men jeg hadde ikke prioritert dette. Det første jeg ville gjort var å kjøpe felger. Selger du bilen igjen, er nok dette noe kjøperen setter stor pris på. Så ville jeg prioritert lakering av sorte detaljer. Til slutt ville jeg vurdert senk. (uten å overdrive) Helt til slutt så kommer jo det som ikke koster noe som helst: 1. Fjerne hengerfeste 2. Fjerne VW merket i grillen (samt evt. motormerker etc. bak) 3. Vask og polering.
Balsature Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Skrevet 5. mars 2010 Det første jeg ville gjort var å kjøpe felger. Selger du bilen igjen, er nok dette noe kjøperen setter stor pris på. Så ville jeg prioritert lakering av sorte detaljer. Takker for svar. Lakkeringen av sorte detaljer høres bra ut, men når jeg tenker meg om er de vel et annet materiale enn resten av karosseriet, type plastikk eller no?. Vil ikke det se litt rart ut?
Bjerknez Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Lakkering av plast er veldig vanlig og det vil ikke se rart ut i det hele tatt. Det meste av styling man får kjøpt er jo av plast/glassfiber så dette er nok ikke noe problem for ett lakkeringsverksted å fikse. Men jeg fraråder deg å dytte på store Rieger spoilere og skjørter som nærmest får bilen til å se ut som en liten UFO. Dette ser bare teit ut og forringer faktisk bilens verdi. Nå vet ikke jeg åssen motor det er i bilen din, men regner med at det er en 1.6 eller 1.8 bensin (uten turbo) eller evt. en 1.9TDI. Hvis du har en bil med TDI eller evt. en 1.8T så kan du jo også vurdere en chip til bilen. Da får du raskt 50HK'er ekstra samt høyere moment. Koster deg ca. 6.000,-, men er verdt det etter min mening. Har du derimot en bil uten turbo, så dropp dette, da ytelsene du vil få med chip vil være minimale og ofte ikke merkbart i det hele tatt.
Bruno Mars Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Jeg håper at du vil kjøpe noen hjulkapsler til å ha på vinterdekka, selv om det ikke er lenge igjen av vinteren. Det er bare så utrolig stygt uten, og kapsler hjelper faktisk mange hakk. Det er 100 - 200,- på f.eks biltema. På min Hyundai så er det ca 8 skruer på baklyktene, så de er enkle å ta av på min. Burde ikke være så vanskelig på din heller. Det skal være ganske plug & play. Lakkering av svarte plastdetaljer og av med hengerfeste var en god idè, ja. Kanskje en liten spoiler er fint, men ville ikke prioritert det. Sånn i starten ville jeg; 1. Fine sommerfelger 2. Av med hengerfeste (om du ikke bruker det) 3. Lakk på plastdetaljer 4. Baklykter? 5. Klare blinklys på siden 6. Vinge? 7. Fin endestuss? Småting: - Skilter (absolutt anbefalt) - Hjulkapsler på vinterdekk Da er mye gjort når det gjelder utseende.
Balsature Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Skrevet 5. mars 2010 Sånn i starten ville jeg; 1. Fine sommerfelger 2. Av med hengerfeste (om du ikke bruker det) 3. Lakk på plastdetaljer 4. Baklykter? 5. Klare blinklys på siden 6. Vinge? 7. Fin endestuss? Småting: - Skilter (absolutt anbefalt) - Hjulkapsler på vinterdekk Da er mye gjort når det gjelder utseende. Høres veldig bra ut uten å være for stylet liksom, men har du en prisant. på disse oppgraderingene?
Bruno Mars Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Tja røflig; Felger; mellom 1000,- og 2000,- per stk. Pluss rundt 1000,- per dekk. Hengerfeste; Gratis om du gjør det selv. Ellers tar de vel 1 time på verksted tenker jeg. Lakk; Dette vet jeg lite om. 2-3000,- kanskje? Baklykter; Se priser. 1000,- - 1500,- Blinklys; 2-300,- ? Vinge; Rundt 1500,- pluss lakkering. Endestuss; Rundt 1500,- for hele greia. 2-300,- om du bare skal ha et rør du bare fester på den gamle. Skilter; 120,- Kapsler; 100-200,-
Bjerknez Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Hvis du regner ca. 1200,- pr. felg (uten dekk) = ca. 5.000,- Lakkering av plastdetaljer Bare gjetting, men ca. 5.000,- hvis du plukker dem av selv...? Senk: tja.. ca. 2-3.000 kr. for senkefjører + evt. montering (ca. en tusenlapp) Endestuss: ett par hundrelapper på Biltema. Kapsler... ca. 200,- pr stk. på biltema. Setter du av 15.000,- så mener jeg du har kommet langt på vei... Du får kanskje ikke igjen de 15.000,- når du selger dne igjen, men fine felger med dekk, samt lakkering helt ned vil nok kanskje gi deg en bil som er lettere og selge, samt at du kanskje kan gå noen få tusen høyere. Men best av alt så får nettopp DU en bil som du trives bedre med, og slikt kan jo sjeldent måles i penger. Hvis du ikke vil satse på felger og lakkering, så ville jeg også droppet alt det andre, da det bare vil se ut som om du har gjort ett desperat forsøk på og pynte opp en bil på en billig/gratis måte. Felger og lakkering av svarte detaljer er helt vesentlig og er nok noe du bør prioritere til å begynne med. Har du mer penger å bruke, så vurder LITT senk, samt oljeskift/filter og kanskje en liten chip... (hvis du har TDI eller bensinturbo.) Synes dog ikke du bør vurdere spoiler på bilen. Det blir bare alt for harry på en slik bil og ser ikke ut i måneskinn etter min mening. Alle i hele værden ser at denne er klistret på i etterkant og har absolutt null effekt når det gjelder "downforce" på den bilen, eller i Norge i det hele tatt.
Bruno Mars Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Er den spoileren jeg linker til så stygg da? Selvsagt opp til hver og en, men syntes liksom den er så liten og diskre at den er fin.
Bjerknez Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Er den spoileren jeg linker til så stygg da? Selvsagt opp til hver og en, men syntes liksom den er så liten og diskre at den er fin. Sikkert grei nok den... men jeg synes den bare ødelegger en slik bil. Blir liksom litt for "moderne" i forhold til resten av bilen... Hold bilen så orginal som mulig er min mening, uten å klistre på masse dilldall. Bruk heller pengene på andre ting. Bilen er jo tross alt noen år gammel og i utgangspunktet er det jo ingen "spesiell" bil heller. Men har du planer om å bruke 30-40.000 på og få bilen råere, så ville jeg kanskje vurdert en spoiler, men da ville jeg også brukt penger på nye lykter og kanskje en hellakkering.
Bjerknez Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Fy faen så jævlig stygt.... Vertfall min mening...
Balsature Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Skrevet 5. mars 2010 (endret) Tipper jeg satser på noen slike lettmetall-felger, hørt de er veldig billig. Ser de bra ut eller? Satser også på lakkering av sorte områder, da faren min er maler tror jeg han kan hjelpe meg få en bra lakkering! Senk vurderer jeg egentlig ikke, selv om det sikkert hadde vært fint er det etter min mening ikke essensielt akkurat slik det er nå Endestuss, som Bjerknez anbefaler, vet jeg ikke hva er engang. En bakspoiler eller? EDIT: Ser at det kan være det eksos-løpet kanskje Lys på bilen er også en mulighet, men dette blir prioritert etter hvor mye penger jeg har igjen osv. Er jo nice med litt oppgraderte lys. Vinger vet jeg ikke hva er, er det sideskjørt liksom? EDIT II: er hjulkapsler noe annet enn felger? EDIT III: Kanskje nye setetrekk også? Noen prisant på det? Tenker da litt sportslige, trenger ikke være noe "merke"... Bilde av dagens setetrekk: Endret 5. mars 2010 av margaas
Bruno Mars Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Hmm du hadde mindre peiling på bil en det jeg trodde. Endestuss som jeg snakker om er eksospotte ja. Vinge er spoiler. Vanligvis plassert oppå bagasjeromslokket. Hjulkapsler er slike runde "lokk" av plastikk. Kapsler. Felger.
Balsature Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Skrevet 5. mars 2010 (endret) Hmm du hadde mindre peiling på bil en det jeg trodde. Endestuss som jeg snakker om er eksospotte ja. Vinge er spoiler. Vanligvis plassert oppå bagasjeromslokket. Hjulkapsler er slike runde "lokk" av plastikk. Kapsler. Felger. Hehe, har vel aldri vært interessert for bil før nå Men ja, spoileren(EDIT: FELGEN) så definivt mye bedre ut enn kapselen, men må vel passe på at jeg ikke overdriver størrelse og blingfaktoren. Endret 5. mars 2010 av margaas
Bruno Mars Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Uhm, blanda ord nå? Felger, ikke spoiler du mente. Men ja enig, tror de felgene blir litt overkill/for mye bling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå