Gå til innhold

57 prosent mener smarttelefonen er treig


Anbefalte innlegg

Mobilnettet kan ha skylden, men produsentene får støten.

Hvorfor kan mobilnettet ha skylden? Om telefonen er treig så er det telefonen som er treig. Jeg hater "undersøkelser" som prøver å vri skylden over på operatørene for noe som helt åpenbart er telefonenes skyld. Slik det er i dag er det kun _en_ telefon som kan oppfattes som rask - iPhone 3GS. Alle andre er trege på en eller annen måte. Om du har en av de andre telefonene og fortsatt synes den er rask - du tar feil.

 

 

Om du stapper PCen din med dårlig programvare som sluker CPU så skylder du ikke på maskinvaren.

 

 

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobilnettet kan ha skylden, men produsentene får støten.

Hvorfor kan mobilnettet ha skylden? Om telefonen er treig så er det telefonen som er treig. Jeg hater "undersøkelser" som prøver å vri skylden over på operatørene for noe som helt åpenbart er telefonenes skyld. Slik det er i dag er det kun _en_ telefon som kan oppfattes som rask - iPhone 3GS. Alle andre er trege på en eller annen måte. Om du har en av de andre telefonene og fortsatt synes den er rask - du tar feil.

 

 

Om du stapper PCen din med dårlig programvare som sluker CPU så skylder du ikke på maskinvaren.

 

 

 

Og akkurat her treffer du spikeren på hodet.

Og jeg har en av de andre telefonene, som kan multitaske, og samtidig være rimelig rask. Kjører jeg ett og ett program, som iPhone gjør, så er den rask.

Lenke til kommentar

Er så utrolig enig med de som synes windows mobiler er treige. For det er de!

HTC, SE, Samsung, Nokia - hele gjengen spyr ut skrap(!) de forlanger flaut mye for! Eller er det windows som er daue? Sannsynligvis en kombinasjon mellom kukete hardware og et kukete operativsystem for å si det slik.

- Kan ikke si at mobilnettet er tregt når progr i tlf (eller hele tlf) er som dyppet i sirup. Helt latterlig opplegg!!

Iphone er en breeze i forhold, sykt mye bedre! Og det finnes en app for "alt" i tillegg til lett tilgjengelige tlf-oppdateringer. Helfett!! Og det sier jeg som var totalt motstander av Apples produkter for inntil 2 år siden. Har bare måttet gi meg ende over og fått et kulere liv siden da.

Ok, av og til savner jeg mere multitasking på min iPhone 3Gs enn det som er, og jeg kunne ønske at batteriet varte lengre. Men så har alle windowsmobilene mine vært så trege og hatt så dårlig brukergrensesnitt at jeg bare har latt dem ligge. Da har batteriet vart i flere dager i motsetning til iPhone som varer en dag, men som jeg bruker hele tiden. Å bruke den er lett som å sykle.

Savnet av multitask mellom enkelte programmer er ikke så stort, da det er mye kjappere å avslutte progr du står i og starte et annet, enn å skifte mellom progr i windows mobile.

Uff, synes synes skikkelig synd på de som kaster vekk tid og penger på de windows dritttlf.....

Lenke til kommentar

Enig. Når min jailbreakede 3GS begynner å lugge pga tweaks og økt funksjonalitet, så avinnstallerer jeg programmer til det gir seg. Det er utrolig irriterende. Nå er ikke iPhone perfekt, men den sparker godt fra der det gjelder.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

har hatt min nexus one i 3 uker nå og må si den lugger ikke i det heletatt.... vist eg multitasker mange apps i slengen merker du det litt ja men bruker taskmanager og avslutter applikasjonene med jevne mellomrommm er telefonen helt konge..

 

før nexusen hadde eg htc hero og før de hadde eg iphone 3gs

iphonen støtter ikke mulitasking men eg måtte slå av å på telefonen ofte eller så lugget den og i flere tilfeller

 

heroen er helt grei lit lite minne til og kunne multitaske så den blir litt treg vist du ikke reboter den av og til...

 

men nexus one er den kjappeste telefonen av disse... den har dobbelt så mange ram og nesten dobbelt så kjapp cpu... og skjermen har over dobbelt så høy oppløsning som iphonen og den lugger minimalt og er kjappere på alle måter...

Lenke til kommentar
men nexus one er den kjappeste telefonen av disse... den har dobbelt så mange ram

Beklager, men det utsagnet ekskluderer deg fra enhver samtale som involverer vurdering av hastighet på noe som helst.

 

oki så ram og cpu har ingenting å si på hvor kjapp en tuch telefon er? da har eg missforstått hva ramm å cpu sin oppgave er helt da.... beklager

Endret av Naits_89
Lenke til kommentar
Problemer med forskjellige applikasjoner skal også være vanlig, så vel som at brukerne hadde problemer med å strømme media, surfe på nettet og bruke applikasjoner for sosiale nettverk.

wtf... litt for mye google translate her?

"strømmer" og "streamer" betyr vidt forskjellige ting i denne konteksten, ihvertfall for meg.

Lenke til kommentar
men nexus one er den kjappeste telefonen av disse... den har dobbelt så mange ram

Beklager, men det utsagnet ekskluderer deg fra enhver samtale som involverer vurdering av hastighet på noe som helst.

 

oki så ram og cpu har ingenting å si på hvor kjapp en tuch telefon er? da har eg missforstått hva ramm å cpu sin oppgave er helt da.... beklager

 

Nei det har du da aldeles ikke. Ram betyr selvfølgelig mye i denne sammenhengen. Jeg lurer også fælt på hva josh mener. Kanskje han kunne redegjøre litt for dette?

 

Men nå kan jo jeg gjette litt hva han mener. Tipper han sikter til optimalisert programkode, og det vil jo selvfølgelig også ha mye å si i hastighetsammenheng. Men to ellers helt identiske produkter, men et med mye ram, og et med lite ram, så vil selvfølgelig det med mye ram ha en fordel, hvis ikke den med lite ram har en mye raskere ram. Så det er ikke så sort/hvitt som at mye=bedre.

Lenke til kommentar
oki så ram og cpu har ingenting å si på hvor kjapp en tuch telefon er? da har eg missforstått hva ramm å cpu sin oppgave er helt da.... beklager

OS og software stack har ofte mye mer å si enn maskinvare innen omtrent samme generasjon.

 

WM har tidligere vært tregt omtrent uavhengig av maskinvare. iPhone OS og Android/Linux skal vistnok ha mye raskere respons uavhengig av hvor mamge RAM enheten har. Min erfaring er at GNU/Linux (Maemo) garantert har raskere respons enn WM-telefoner med samme maskinvare. Jeg har vanskelig for å tro at f.eks en WM 5-telefon blir responsiv selv om du putter et par terrabyte RAM i enheten.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...