Gå til innhold

Kjøp av nytt grafikkort


PreN

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har for tiden et "XFX GeForce 8800GTX 575M 768MB GDDR3" jeg kjøpte i 2006. Jeg vurderer nå å kjøpe nytt.

 

Jeg lurer da på hva som er bedre per dags dato? Prisen på det gamle var 6000, men jeg ønsker ikke å legge meg opp i denne prisklassen. Vil ha noe bedre enn det jeg har, + HDMI. Veit ikke hvilken pris jeg må opp i for noe bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt på 5XXX Serien til Nvidia. ATI selvsagt.

 

Siden du spyttet i 6000 for det gammle, vil du sikkert ha et skikkelig kort som klarer de fleste spillene.

Jeg ville ha tatt en titt på Radeon HD 5850 eller HD 5870 om jeg var deg. De ligger mellom 2000-3000kr.

Vil du ha råeste som er ute for øyblikket kan du kjøpe Radeon HD 5970, Der må du nok betale mellom 4500-5300kr~.

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Har hatt Radeon før og ikke veldig fornøyd, ser på kommentarer på komplett at drivere fra catalyst ikke er helt på topp?

Du må ikke ta kommentarer fra enkeltpersoner så veldig seriøst.

 

Hadde ATI vært så dårlige som enkelte folk vil ha det til, hadde de ikke gjort det så godt som de gjør.

Så si alt av toppkortene til ATI er utsolgt, og blir utsolgt allerede før de får de inn på lager igjen (i Norge iallefall).

 

Jeg har hatt ATI i noen år nå, og er veldig fornøyd.

 

Akkurat nå fungerer alt som det skal (til og med beta drivere funker :p).

Lenke til kommentar

Snakket mest ut i fra den erfaringen jeg fikk for mange år tilbake, også var det et spørsmålstegn på slutten fordi jeg ikke helt visste hva som var sant om driverne :)

 

Mitt radeonkort holdt i bare 2 år. Men mitt nåværende har holdt i snart 5 år og holder fortsatt for dagens spill.

Endret av PreN
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=572834

Denne skulle du ha hatt ^__^

Men den er ikke så tilgjengelig enda.

Kjøp heller denne på komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585757

Den er på lager og kan bestilles via post oppkrav eller annet. Jeg har erfaring med at komplett er bra sted å handle og ta gjerne en titt på TomHardware eller hardware.no og see hva som er nytt. Skulel gjerne a visst hva slags pcv du har. For å installere disse kortene må du helst ha Win 7 Home Premium og ett hovedkrot med blått 16 hastighets spor, PCI Express Ellers kan du jo kjøre AGP eller vanlig PCI men PCI-Express er bedre. Jeg vet ikke hvordan de siste NVIDIA kortene er enda men jeg bruker selv den ATI Radeon 4770 og den kjører fint Crysis og andre spill med høy kvalitet. Jeg ville heller gått for Radeon grafikkort. Dessuten er Catalyst senter som du kan laste ned fra amds download side som jeg synes er bedre enn NVIDIA kontrollpanel.

Endret av Jason Blade
Lenke til kommentar

Hovedkort = XFX nForce 780i SLI http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344292

Prosessor = Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz

Minnekort = 2x - Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB (4096)

Strømforsyning = NorthQ NQ-4775-1000 Giant Reactor, 1000W

Grafikkort = XFX GeForce 8800GTX 575M 768MB GDDR3

OS = Windows XP 32 bit

 

Jeg vurder å bytte til windows 7, for å utnytte minnekort og directx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...