Gå til innhold

månedskort på toget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2387,- for en månedsbillett for voksne. Du kunne funnet det fra linken jeg oppga.

 

http://www.nsb.no/category3632.html?seasonticket_type_form-ticket_type=1267026927194&seasonticket_trip_form-from_station=R%C3%98YKEN&seasonticket_trip_form-to_station=SPYDEBERG&seasonticket_trip_form-passenger_category=1&seasonticket_type_form-abstract_form_tile_error=null

 

Pass på at NSB vil prøve å selge deg et "komfort" månedskort som koster 1500 ekstra.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

 

 

trodde det lønte seg å ta tog jeg -.-

Lenke til kommentar

Hvis du er 16 og skal gå på videregående (?) og det er mer enn 4km luftlinje mellom stedene skal vel skolen betale dette i form av et fleksuskort? Jeg er 18 og har ca. 14km til skolen og får betalt både buss og tog av skolen hver dag. Eventuelt kan du sjekke ut Ruters ungdomskort til 400kr i måneden.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Hvis du er 16 og skal gå på videregående (?) og det er mer enn 4km luftlinje mellom stedene skal vel skolen betale dette i form av et fleksuskort? Jeg er 18 og har ca. 14km til skolen og får betalt både buss og tog av skolen hver dag. Eventuelt kan du sjekke ut Ruters ungdomskort til 400kr i måneden.

Bare for å gjøre det litt enklere. Flexuskort og ungdomskort er det samme. Snart er alle mnd kort lagt over på flexus(elektronisk-kort), som er den "nye" kortformen som erstatter dagens stemplingskort. Men Ruter har ikke Spydberg i sitt område, så vil tro Ruter er gyldig fra sone V-07(røyken) og frem til sone S-04(eller sone S-05/06-kjenner ikke til hvilken rute toget kjører), så må hun ha et eget kort for Østfold for den siste delen av reisen

Lenke til kommentar

Hvis det er Røyken i Asker, Heggedal du mener til Spydeberg så er jo det ca. 60km i følge gulesider.no. Hvis du skal gå på skole et av de stedene har du krav på at skolen betaler offentlig transport for deg ettersom luftlinjen er over 4km.

Røyken er i Røyken kommune(vi vil ikke blandes med asker ;) ), Den km du får er nok via Oslofjord tunellen, der går det ikke noe kollektiv transport, så du må legge inn Oslo som viapunkt. Toget tar ca 2 timer hver vei inkl et bytte underveis.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er du 16 så kvalifiserer du uansett til ungdomsbilletten? Den gjelder for alle under 20 år som skal reise kollektivt innad i Oslo og Akershus. Det koster forøvrig 400 kr per måned. Så uansett nå at du bor i Buskerud fylke. Det man kan gjøre er å kjøpe en slik billett og bare betale resten av strekka fra akershus og ut.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...