Gå til innhold

Hvordan fjerner jeg OS fra en harddisk uten å slette alt?


Thomisa

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bruker windows 7 ultimate rc som går ut om et par dager nå, derfor har jeg kjøpt ny windows 7 ultimate (OEM) versjon.

Så da tenkte jeg at jeg like gjerne kan slenge med en SSD disk, så da er spørsmålet

 

Hvordan fjerner jeg windows 7 fra den gammle harddisken uten å fjerne alt det andre?

 

Og er det bare å stappe inn i SSD disken, innstalere windows 7 på den og boote fra SSD disken, også slette OS fra andre harddisken? eller blir alt slettet da?

 

mvh thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så fryktelig enkelt er det som regel ikke, den aller beste løsningen er faktisk å ha en ekstra harddisk som du plugger i pcen , overfører alle filene til og som du så plugger ut.

Etterpå formaterer du Windows os harddisken.

 

Om du velger å stappe inn SSD disken for å innstallere w7 på den først så må du passe på å fjerne den andre disken først, MS har valgt å legge inn MBR på diskene som er i ved ny innstalasjon av os noe som suger litt.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

... MS har valgt å legge inn MBR på diskene som er i ved ny innstalasjon av os 

Må bare nevne at dette har ingenting med MBR å gjøre. MBR finnes jo på alle disker.

Det er bootmanager som blir liggende på den gamle disken når du installerer Windows på en ny disk. Da blir System og Boot på hver sin disk.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...