Gå til innhold

Spille Lotto for 100 000. Riskabelt?


Delvis

Anbefalte innlegg

Altså, jeg skjønner ikke hvor dere får denne latterlig oddsen fra...

 

Det er 50% sjanse for at du vinner, uansett hvor mye du satser. Satser du 11 kroner er det 50% sjanse for at du vinner førstepremien. Satser du 100´000 er det 50% sjanse for at du vinner førstepremien.

 

Det er 50% sjanse for at du vinner.

Det er 50% sjanse for at noen andre enn deg vinner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, jeg skjønner ikke hvor dere får denne latterlig oddsen fra...

 

Det er 50% sjanse for at du vinner, uansett hvor mye du satser. Satser du 11 kroner er det 50% sjanse for at du vinner førstepremien. Satser du 100´000 er det 50% sjanse for at du vinner førstepremien.

 

Det er 50% sjanse for at du vinner.

Det er 50% sjanse for at noen andre enn deg vinner.

Det der er ikke sjangsene, det er mulige utfall :)

Lenke til kommentar

Altså, jeg skjønner ikke hvor dere får denne latterlig oddsen fra...

 

Det er 50% sjanse for at du vinner, uansett hvor mye du satser. Satser du 11 kroner er det 50% sjanse for at du vinner førstepremien. Satser du 100´000 er det 50% sjanse for at du vinner førstepremien.

 

Det er 50% sjanse for at du vinner.

Det er 50% sjanse for at noen andre enn deg vinner.

 

50% sjanse for at du vinner førstepremien? WHAT?! hahaha.. Så du mener halvparten av alle som spiller lotto vinner førstepremien? :p

 

Ellers kom jeg over denne: http://e24.no/oppogfrem/susogdus/article3539011.ece

Lenke til kommentar

50% ja hvis man skulle velge ETT av to tall så er jeg enig i 50%

 

Men her snakker om 7 rikitge tall plukket ut av en rekke på 34...ser ikke helt hvordan man klarer å få en 50% sjangse der...

 

Da burde jeg ha vært lotto millionær x 100 nå :new_woot:

 

Kan jo quote hva som står på norsk tipping sin side om vinnersjangser

Lotto

I Lotto på lørdag gjelder det å plukke ut sju vinnertall av 34 mulige. Det gir drøyt 5,3 millioner forskjellige kombinasjoner. Det betyr at dersom du spiller én rekke er den teoretiske sannsynligheten for å få sju rette 1:5.379.616. For å få premie (4 rette + 1 tilleggstall, eller bedre) er den teoretiske vinnersjansen 1:138.

 

Fra og med trekningen lørdag 8. april 2006 trekkes det ut én rekke i den faste tilleggstrekningen Millionsjansen. Eieren av denne rekken er vinneren. Det er altså akkurat den ene spesifikke rekken som trekkes ut, det er ikke slik at alle rekker med de samme tallene også vinner. Jo flere rekker man har, desto større sannsynlighet for å bli trukket ut.

 

Antall deltakere eller omsetning har ingen innvirkning på vinnersannsynligheten.

 

Viking Lotto

I Viking Lotto på onsdag er "spillformelen" seks vinnertall av 48 mulige. Det gir mange flere mulige kombinasjoner enn Lotto, og en teoretisk sannsynlighet for seks rette på 1:12.271.512.

 

I tillegg trekkes det et lykketall, som dersom det også finnes blant de seks vinnertallene, utløser utbetaling av en ekstra lykketallpott. Dette skjer i teorien hver 10. uke.

 

Antall deltakere eller omsetning har ingen innvirkning på vinnersannsynligheten.

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Jeg står fremdeles på mitt.

 

Det er 50% sjanse for at jeg vinner, og det er 50% sjanse for at noen andre enn meg vinner.

Sjansene for at mine 50% slår til er det jo veldig liten sjanse for, så derfor får jeg andre til å spille for meg. Dermed vinner jeg hver eneste gang :)

Edde mulig? :wallbash:

Det er to mulige utfall, men det har ingenting med prosentvis fordeling å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg står fremdeles på mitt.

 

Det er 50% sjanse for at jeg vinner, og det er 50% sjanse for at noen andre enn meg vinner.

Sjansene for at mine 50% slår til er det jo veldig liten sjanse for, så derfor får jeg andre til å spille for meg. Dermed vinner jeg hver eneste gang :)

 

 

Veldig usikker på om du faktisk tror på dette selv eller om det er tisfordriv.

Kaster du mynt og krone, hvor mynt betyr at du skal spille Lotto, så er det 50% sjanse for at du har mulighet for å tape penger.

Lenke til kommentar

Jeg står fremdeles på mitt.

 

Det er 50% sjanse for at jeg vinner, og det er 50% sjanse for at noen andre enn meg vinner.

Sjansene for at mine 50% slår til er det jo veldig liten sjanse for, så derfor får jeg andre til å spille for meg. Dermed vinner jeg hver eneste gang :)

 

Mener du også at det er 50% sjanse for å at du dør i trafikken neste gang du er ute å kjører? Jeg har kjørte hele 8 ganger forrige uke og overlevde alle gangene. Jeg må være utrolig heldig, for med din teori skulle jeg dødd hele 4 ganger forrige uke;)

 

Men fra spøk til alvor, er du alvorlig? Hvis du faktisk er det (Noe jeg ikke tror på), kan jeg få spørre deg om hvor gammel du er? Statistikk skulle du hatt på ungdomsskolen.

 

Kanskje du skal lese litt her (http://www.matematikk.net/klassetrinn/klasse09/sannsynlighet.php) og frisk opp litt. Hvis du fortsatt står på ditt, så blir jeg nesten flau altså :p

Endret av Aksjebloggeren
Lenke til kommentar

Å gi bort pengene til veldedighet hadde nok vært en mye bedre investering.

 

Ironisk at du kaller å gi bort penger en investering. Ettersom du kaller deg Aksjebloggeren.

Det viser hvor mye peiling du har på aksjer :p

 

Spissformulerte innlegg er nettdebatt i praksis. Håper du skjønner såpass. Poenget til akjsebloggeren er krystallklart.

 

Dessuten; ved å gi til veldedighet, feks Norges Røde kors, kan han få tilbake 28% i form av redusert skatt.

Endret av KS
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

hallo.

 

du vil tape langt mer enn du kommer til å vinne på det.

sjansen for å vinne noe er minimal, så det blir som å kaste penger ut av vinduet. bare ved å skrive inn en lottorekke for å se om den har blitt trukket ut tidligere, spesielt hvis det er 6 og 7 rette, så er sjansene svært minimale for å faktisk klare å få 6 eller 7 rette, og da har man faktisk sjekka rekka mot tidligere rekker som har blitt trukket du. se selv hvor vanskelig det er her: 

Endret av Gjest
fjernet e-post
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...