Gå til innhold

Svineinfluensaen og vaksinen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg tror nok det er tilfeldig. Berulfsens konspirasjoner avkrefter så godt som alle konspirasjoner, fra vaksiner til 9/11, så det ville jo ikke være så klokt å presse det vekk om man ville skule ekte konspirasjoner..

 

:)

 

Tok du vaksinen? LOL.

Ja, ut fra overveldende overbevisende støtte til vaksinen fra alle unntatt et fåtall av medisinske profesjonelle, inkludert mennesker i min egen familie, bestem jeg meg for å ta vaksinen.

Lenke til kommentar

Hysteri, ja. Medieskapt hysteri, helsemyndighetene klarte derimot å holde seg rolige, stort sett.

 

Men det endrer ikke at sunne, friske folk døde av svineinfluensa, og bivirkningene av vaksinen var ikke værre enn andre vaksiner, selv om enkelte konspiratoriske nettsider prøvde å skremme folk fra å ta vaksinen.

 

Før jeg dro til Midtøsten glemte jeg å ta vaksinen mot hepatitt c. Jeg fikk ikke hepatitt c da jeg var i Midtøsten, det beviser ikke at vaksinen er unyttig, det er ærlig talt bare vås.

 

:)

Lenke til kommentar

Tok ikke vaksinen selv, men det var mest av praktiske årsaker, men må fortsatt bare le av alle vaksinekonspiratorikere. Makan til elendig argumentasjon, "bevisførsel" og kunnskapsløs skremselspropaganda er det en stund siden jeg har sett. Morsomt også med idiotguppen som dukket opp på facebook "jeg tok ikke vaksinen og lever enda"(eller noe slikt). :lol:

Lenke til kommentar

Norge var på dødstoppen til tross for at kun 30 døde. HYSTERI!

 

Facebook-gruppene er helt på sin plass. Sosialistene ville jo ha oss til å tro at vi alle ville dø om vi ikke tok den vaksinen. Maktkåte jævler tjener fett på angst og hysteri. Svineinfluensavaksinen bidro til gigantoverskudd for legemiddelprodusenten GlaxoSmithKline, hvor staten har aksjer.

 

Hva vet du forresten om bivirkningene av vaksinen?

Endret av Marxisten
Lenke til kommentar

Norge var på dødstoppen til tross for at kun 30 døde. HYSTERI!

 

Facebook-gruppene er helt på sin plass. Sosialistene ville jo ha oss til å tro at vi alle ville dø om vi ikke tok den vaksinen. Maktkåte jævler tjener fett på angst og hysteri. Svineinfluensavaksinen bidro til gigantoverskudd for legemiddelprodusenten GlaxoSmithKline, hvor staten har aksjer.

Som sagt, hysteri, men det kan vel argumenteres for at det er sannsynlig at vaksinen faktisk reddet liv i Norge. Hvorfor skal man ikke ta vaksinen?

 

Hva vet du forresten om bivirkningene av vaksinen?

Jeg bladde gjennom de mest fanatiske anti-vaksinesidene. Jeg går ut fra at de ikke hadde noe behov for å holde noe tilbake.

 

Det er bivirkningen hos alle vaksiner, jeg har ikke hørt om en eneste vaksine som ikke har tenkelige bivirkninger (om du kjenner til noen kan du gjerne informere meg om dem), men det var ærlig talt hysterisk morsomt å se noen rope høyt om innholdet av f.eks. kvikksølv. Jeg spiste en laksemiddag her om dagen, jeg fikk trolig i meg fem-seks ganger så mye kvikksølv bare på den middagen.

 

Selv om det var et litt tåpelig hysteri rundt svineinfluensaen må du vel være enig i at det var lite sammenlignet med det fjollete konspirasjonstøyset rundt vaksinen? :)

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man ikke ta vaksinen?

 

For det første tar det tid. For det andre koster det penger. For det tredje vet man ikke om den har noen effekt. For det fjerde kjenner man ikke bivirkningene.

 

hysterisk morsomt å se noen rope høyt om innholdet av f.eks. kvikksølv. Jeg spiste en laksemiddag her om dagen, jeg fikk trolig i meg fem-seks ganger så mye kvikksølv bare på den middagen.

 

Har du for vane å injisere middagen inn i kroppen din?

 

Selv om det var et litt tåpelig hysteri rundt svineinfluensaen må du vel være enig i at det var lite sammenlignet med det fjollete konspirasjonstøyset rundt vaksinen? :)

 

Har ikke sett så mye på disse konspirasjonssidene.

 

Ville du støttet tvangsvaksinering?

Endret av Marxisten
Lenke til kommentar

For det første tar det tid.

Det tok meg en halv time totalt.

 

For det andre koster det penger.

Femti kroner, selv uten avgifter på bensinen kunne jeg ikke fylt tanken med bensin for femti kroner.

 

For det tredje vet man ikke om den har noen effekt.

Men man har indikasjoner på at den har noen effekt, og det er bedre enn ingenting.

 

For det fjerde kjenner man ikke bivirkningene.

Nei, det gjør man normalt ikke før det har gått et par år, dette er en VAKSINE. Fra polio til kopper, alle vaksiner har hatt den egenskapen.

 

Har du for vane å injisere middagen inn i kroppen din?

Nei, derfor tok jeg utgangspunkt i hvor mye man får inn i systemet av en laksemiddag, og selv om man ikke gjør det vil man få en mye større dose i løpet av et år om man spiser fisk hver tirsdag.

 

Har ikke sett så mye på disse konspirasjonssidene.

 

Ville du støttet tvangsvaksinering?

Nix, og det er det så vidt meg bekjent ingen som gjør, det er ingen vaksiner som er tvungne i Norge, men det er enkelte land som krever visse vaksiner for innreise, det vil være en annen sak.

 

Hvorfor skal jeg tvinge vaksinen på folk? Om de er tåpelige nok til å ville ta risikoen får det være deres sak.

Lenke til kommentar

[quote name='Simon Aldra' date='21. februar 2010 - 18:52' timestamp='1266774720'

Det tok meg en halv time totalt.

 

Ikke mye, men du kunne brukt tida på noe annet.

 

For det andre koster det penger.

Femti kroner

 

Ikke mye, men du kunne brukt de på noe annet.

 

Men man har indikasjoner på at den har noen effekt, og det er bedre enn ingenting.

 

Jeg har ikke sett disse indikasjonene.

 

Nei, det gjør man normalt ikke før det har gått et par år, dette er en VAKSINE.

 

Men denne vaksinen tar ikke produsentene ansvar for.

 

Fra polio til kopper, alle vaksiner har hatt den egenskapen.

 

Nei, derfor tok jeg utgangspunkt i hvor mye man får inn i systemet av en laksemiddag, og selv om man ikke gjør det vil man få en mye større dose i løpet av et år om man spiser fisk hver tirsdag.

 

Du ser ærlig talt ikke forskjell på å injisere kvikksølv i kroppen din, og å kjøre det gjennom fordøyelseskanalen?

 

Nix, og det er det så vidt meg bekjent ingen som gjør

 

Åjo, i USA ble jo folk truet med fengsel.

Lenke til kommentar

Ikke mye, men du kunne brukt tida på noe annet.

Jeg er også vaksinert mot et uttall andre sykdommer. Vaksinering tar tid, akkurat som en tur til legen, men om det er nødvendig er det tid jeg kan forsvare å bruke.

 

Ikke mye, men du kunne brukt de på noe annet.

For å si som det året jeg fikk femti kroner tilbake på skatten, jo, jeg kan delfinansiere en boks med snus.

 

Jeg har ikke sett disse indikasjonene.

Det er ikke snakk om at et farmasøytisk selskap har fylt sprøyter med saltvann og markedsført det som en vaksine, så noe må det tross alt ligge bak det.

 

Men denne vaksinen tar ikke produsentene ansvar for.

Tidsnød forklarer det, det var mange, både innen helsevesenet, hos myndighetene både nasjonalt og i andre land som faktisk fryktet hva sykdommen kunne føre til. Etterpåklokskap er en fin bil, men OM dette hadde ført til en alvorlig pandemi hadde vi slaktet de som var ansvarlige for å ikke tilby vaksinen.

 

Du ser ærlig talt ikke forskjell på å injisere kvikksølv i kroppen din, og å kjøre det gjennom fordøyelseskanalen?

Jo, det gjør jeg, men du leste ærlig talt ikke det jeg skrev. En laksemiddag vil gi en større dose kvikksølv i systemet, altså til slutt i blodet, enn vaksinen. I tillegg er vaksinen noe du ikke får en gang hver uke. Frykten for vaksinen er og blir grunnløst konspirasjonstøys.

 

Åjo, i USA ble jo folk truet med fengsel.

Det kjenner jeg ikke til, men jeg ser gjerne på uavhengige kilder som bekrefter dette. Jeg kjenner til at en eller annen vaksinemotstander ble arrestert eller noe i den duren, men jeg kan ikke huske detaljene rundt saken, og det ville i alle tilfeller virke mer som a) en lokal politimann gjør noe veldig feil eller b) at det er andre faktorer som spilte inn.

 

Men om noen ble truet med fengsel om de ikke tok vaksinen er det noe jeg ikke kan godta, og jeg antar du har kildemateriale som bekrefter dette?

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om at et farmasøytisk selskap har fylt sprøyter med saltvann og markedsført det som en vaksine, så noe må det tross alt ligge bak det.

 

Vaksinen ble hastet ut på markedet og pushet på helsemyndigheter i Gud vet hvor mange land. Man trenger ikke være siviløkonom for å forstå at dette handlet mer om penger enn forebygging av en reell trussel.

 

det var mange, både innen helsevesenet, hos myndighetene både nasjonalt og i andre land som faktisk fryktet hva sykdommen kunne føre til.

 

Oooh, selveste MYNDIGHETENE?? Alvorlige byråkrater med dress? Da må det jo være noe i det!

 

Etterpåklokskap er en fin bil

 

Det er ikke etterpåklokskap. Hadde jeg selv tatt vaksinen, for så å latterliggjøre hysterikerne i etterkant, ville det vært etterpåklokskap. Men jeg lo av hysteriet hele veien. Jeg har nemlig lært hvordan systemet fungerer. Media og politikere elsker hysteri.

 

OM dette hadde ført til en alvorlig pandemi hadde vi slaktet de som var ansvarlige for å ikke tilby vaksinen.

 

Ingen er ansvarlige for å IKKE tilby ting! Lag din egen vaksine. Hvis du ikke klarer det, kan du ikke kreve at andre lager det for deg.

 

En laksemiddag vil gi en større dose kvikksølv i systemet, altså til slutt i blodet, enn vaksinen.

 

Du tror det er det samme å få kvikksølv gjennom fordøyelseskanalen, og å få det injisert subkutant i form av tiomersal - en organisk forbindelse med spesielt god evne til å penetrere cellevegger og absorbere på fettvev samt nerve- og hjerneceller i kroppen?

 

Frykten for vaksinen er og blir grunnløst konspirasjonstøys.

 

For de fleste, ja. I likhet med frykten for nøffesyken.

 

Det kjenner jeg ikke til, men jeg ser gjerne på uavhengige kilder som bekrefter dette.

 

Kanskje du skal begynne å følge med på andre nyhetsmedier enn Dagbladet, NRK og Nyhetsspeilet?

Lenke til kommentar

Marxisten:"Du tror det er det samme å få kvikksølv gjennom fordøyelseskanalen, og å få det injisert subkutant i form av tiomersal - en organisk forbindelse med spesielt god evne til å penetrere cellevegger og absorbere på fettvev samt nerve- og hjerneceller i kroppen?"

 

ser egentlig ikke den store forskjellen. Gjennom fordøyelsessysteet går det til ganske mange kjekke organer. Forøvrig så settes vell denne vaksinen, som de fleste andre, intramuskulært, men søtt at du prøver i allefall ;)

Lenke til kommentar

Vaksinen ble hastet ut på markedet og pushet på helsemyndigheter i Gud vet hvor mange land. Man trenger ikke være siviløkonom for å forstå at dette handlet mer om penger enn forebygging av en reell trussel.

Ja, det er korrekt at farmasøytiske selskapet setter penger først, men jeg er ingen kommunist, så jeg har ikke noe grunnleggende problem med det. Det fører til forskning, tilbud og etterspørsel, og alt det der.

 

Men de kan ikke lage en vaksine uten noen som helst virkning, det vil de tape enormt på i lengden.

 

Oooh, selveste MYNDIGHETENE?? Alvorlige byråkrater med dress? Da må det jo være noe i det!

For ikke å snakke om leger, i hvite legefrakker.

 

Det er ikke etterpåklokskap. Hadde jeg selv tatt vaksinen, for så å latterliggjøre hysterikerne i etterkant, ville det vært etterpåklokskap. Men jeg lo av hysteriet hele veien. Jeg har nemlig lært hvordan systemet fungerer. Media og politikere elsker hysteri.

Og de fleste var reelt REDDE for en pandemi.

 

Ingen er ansvarlige for å IKKE tilby ting! Lag din egen vaksine. Hvis du ikke klarer det, kan du ikke kreve at andre lager det for deg.

IKKE I DITT VERDENSSYN! Men du vet like godt som meg at det er uten relevanse for hvordan folk i den vestlige verden ville reagert.

 

Du tror det er det samme å få kvikksølv gjennom fordøyelseskanalen, og å få det injisert subkutant i form av tiomersal - en organisk forbindelse med spesielt god evne til å penetrere cellevegger og absorbere på fettvev samt nerve- og hjerneceller i kroppen?

Besvart tre ganger, det holder.

 

For de fleste, ja. I likhet med frykten for nøffesyken.

Nøffesyken, den har du stjålet fra meg. :)

 

Men problemet er at vi ikke viste det på tidspunktet.

 

Kanskje du skal begynne å følge med på andre nyhetsmedier enn Dagbladet, NRK og Nyhetsspeilet?

Noe jeg også gjør, men du besvarer ikke spørsmålet. Skal jeg ta utgangspunkt i at ingen som nektet å ta vaksinen ble utsatt for trusler om arrestasjon? Da gjør jeg det.

Lenke til kommentar
Og de fleste var reelt REDDE for en pandemi.

 

Pandemi er ikke lenger noe å være redd for etter at WHO endret definisjonen i mai i fjor.

 

Men problemet er at vi ikke viste det på tidspunktet.

 

Har du ennå ikke lært at politikere er opptatt av power, money and control, og bruker enhver minitrussel til å lage hysteri? Du ble ikke født i går, ble du?

 

Tror du på klimahysteriet også?

 

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/svinevaksine-kan-ha-foert-til-lammelse-3071030.html

Lenke til kommentar
Og de fleste var reelt REDDE for en pandemi.

 

Pandemi er ikke lenger noe å være redd for etter at WHO endret definisjonen i mai i fjor.

De endret den til å også gjelde mindre farlige sykdommer ikke sant? Det er jo en endring til noe mer riktig, etymologisk sett.

 

 

pandemi' m1 (fra gr, av pan- og demos 'folk') epidemisk sykdom som brer seg fra land til land

Lenke til kommentar

Det påpekes jo at staten hadde økonomiske interesser i å hype vaksinen fordi de hadde akjser i GSK. Jeg tviler ikke at disse har steget i verdi siden vaksinen kom på markedet. Men hvor mye har staten tjent? De brukte 750 mill (mener jeg å huske) på å kjøpe inn vaksiner, i tillegg kommer egenandeler til hver vaksine (100 kr), lønn for overtid til offentlig ansatte og utgifter forbundet med distribusjon? Blir dette overskygget av eventuelle gevinster fra aksjer? Noen folk er veldig kjappe til å skrike konspirasjon uten å ta hensyn til detaljene.

 

Videre er det folkehelseinstituttet som har gjort en medisinsk-faglig beslutning på grunnlag av dette, ikke på grunnlag av økonomi. Dette er ikke en politisk beslutning, men en faglig-byråkratisk.

 

Jeg tok forøvrig ikke vaksinen og angrer ikke på det. Har ikke vært syk. Jeg tok denne beslutningen fordi jeg mente at hele greia var hypet opp. Her legger jeg mye skyld på media, men de hadde ikke skylden alene. Helsemyndighetene ser også ut til å ha overvurdert situasjonen.

 

Edit: mange skrivefeil.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...