Gå til innhold

Svineinfluensaen og vaksinen


Anbefalte innlegg

Det påpekes jo at staten hadde økonomiske interesser i å hype vaksinen fordi de hadde akjser i GSK. Jeg tviler ikke at disse har steget i verdi siden vaksinen kom på markedet. Men hvor mye har staten tjent? De brukte 750 mill (mener jeg å huske) på å kjøpe inn vaksiner, i tillegg kommer egenandeler til hver vaksine (100 kr), lønn for overtid til offentlig ansatte og utgifter forbundet med distribusjon? Blir dette overskygget av eventuelle gevinster fra aksjer? Noen folk er veldig kjappe til å skrike konspirasjon uten å ta hensyn til detaljene.

 

Videre er det folkehelseinstituttet som har gjort en medisinsk-faglig beslutning på grunnlag av dette, ikke på grunnlag av økonomi. Dette er ikke en politisk beslutning, men en faglig-byråkratisk.

 

Jeg tok forøvrig ikke vaksinen og angrer ikke på det. Har ikke vært syk. Jeg tok denne beslutningen fordi jeg mente at hele greia var hypet opp. Her legger jeg mye skyld på media, men de hadde ikke skylden alene. Helsemyndighetene ser også ut til å ha overvurdert situasjonen.

 

Edit: mange skrivefeil.

 

Bra du ikke tok den, men tror du helse industrien (for det er faktisk en industri som går med pluss) ike vill tjene på dette i det lange løp... det er ikke slik at når jeg markedsfører en produkt så vill jeg tjenne det inn samme dag, dette vet jeg du skjønner, neste års vaksine inneholder allerede h1n1 uten at vi har noe form for reell trussel for ett hysteriskt meget overdreven svine influensa hype.

Heldig vis så finner vi enda folk som DEG, som faktisk tenker før de handler!

 

For de som vill lese litt om infuensa bildet_

 

http://www.nvic.org/CMSTemplates/NVIC/pdf/Influenza-Mandate-Talking-Points-1.pdf

Endret av Ibbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...