Gå til innhold

BK: Vinter panorama


andrvas

Anbefalte innlegg

Et vinterpanorama jeg tok på onsdag, avbildet er Bjørheimsbygd. Satt i litt over en time ventende på det rette lyset, fotograferte flere serier av det samme motivet, og endte opp med en av de siste versjonene. Var på jakt etter mest mulig rødtoner i skyene, samtidig som snøen skulle beholde sin hvitfarge (istedenfor rosa som den ofte blir i solnedgangen). Sluttresultatet ble jeg nokså fornøyd med, sett utifra forholdene jeg hadde. Eneste som irriterer er den tretoppen som forstyrrer litt i midten av bildet, dessverre kom jeg verken høyere eller lengre ut til å kunne få den ut av bildet.

 

Så jeg tenker litt på å printe ut til et stort panorama på stueveggen, men vil gjerne høre andres meninger før jeg setter i gang :) .

 

Satt sammen av 6 bilder, tatt med et D700 og 80-200mm 2.8 objektiv.

 

post-65834-1267132257,6923_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-77do0b

Forøvrig enig med tomsi42 her. Virkelig flott utsikt. Treet hadde jeg villet tatt meg noen kunstneriske friheter med å sage ned digitalt.

Til tider kan det virke noe flatt og varmt, noe som ikke helt faller troverdig, så også her ville jeg personlig ha senket gradstokken på hvitbalansen.

Men alt i alt et veldig fint bilde.

 

=)

Lenke til kommentar

Veldig flott utsikt, og en fin teknisk utførelse.

 

Når det gjelder etterbehandling synes jeg kanskje ikke du er helt i mål. Synes ikke treet i midten gjør så veldig mye. Men snøen på fjellene blir litt for grå, og bildet blir for flatt.

Jeg ville kanskje endret kontrasten litt, og gitt mer piff på akkurat den miderste fjellrekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...