Gå til innhold

Komme i bedre form, noe å tjene på protein/kreatin?


Anbefalte innlegg

Har ganske lite peiling på dette, har prøvd å lese meg litt til det på webshoper og forum, men ikke noe som svarer 100% på det jeg skal prøve på.

 

En kamerat og jeg har bestemt oss for å komme i bedre form. Vi er begge 26 år og har litt for stor ølvom (hehe) og veldig dårlig kondis.

Har begynt med å jogge 5km mandag onsdag og fredag etter jobb. Blir styrketrening etterhvert, men syns formen skal komme først.

Så lurer jeg på om vi har noe igjen for å begynne med proteintilskudd evt. kreatin. Hva er best for å nå vårt mål? Som er å gå ned i fettprosent og øke muskelmassen.

Hvor ofte skal evt. protein tas når vi bare trener 3 dager i uken?

Har også lagt om litt på matvanene, men unner oss litt øl/vin i helgene.

 

Takker for tips og svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det a-typiske problemet. Gå ned i fett og opp i muskelmasse. Som jeg alltid sier, det er ikke lett å sjonglere det. Hadde jeg vært dere ville jeg bare spist nok til kalorioverskudd og nok proteiner, og trene styrke. Jo mer muskler du får, jo mer forbrenner du også. Om dere ikke spiser junk så vil fettprosenten gå delvis ned.

 

Tvilsom at det er vits med proteiner helt i starten egentlig. Men hvis dere skal så ta feks. to-tre ganger om dagen på trenings dager og to ellers.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Tren styrke i tillegg. Da vil du beholde mest mulig muskelmasse. Og det med proteiner: du trenger ikke å "ta" proteiner om du får det gjennom kosten. Spis nok, eller "ta" nok til at du har vekten din x 2.2 i gram. så om du veger 100kg, spis 220gram protein hver dag. Om du ikke får det gjennom kosten, ta proteinpulver. Men pass på å ikke ta mer enn 30gram til hvert måltid. (kroppen tar opp bare det)

Kutt gjerne ut alt av øl og vin om du virkelig vil se fremgang!

 

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...