Gå til innhold

Feature: En spilldiktators bekjennelser (PC)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Det artigste med CIV er når du ikke spiller; strategiplanlegging på bussen, under lunchen, på dass - kort sagt blir alle ledige stunder morsomme. Jeg har ikke hatt problemer med å spille for mye, men har vel kanskje vært litt vel fraværende enkelte ganger.

 

Det er utrolig tilfredstillende å se at en nøye vurdert plan faktisk fungerer.

 

Uansett, dlir spennende å se hva fireaxis får ut av femmer'n. Håper serien ikke blir "konsollifisert".

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner meg selv mye igjen her.. ikke med CIV men med Baldurs Gate. Endte med at jeg måtte la min bedre halvdel gnikke platene mot gulvet i yttergangen for å få bevare husfreden og mine andre privilegier. Var ikke akkurat sånn jeg så for meg at mitt forhold til min Ranger skulle ende, men i ettertid vet jeg vel at den var til det beste.

 

Men er ofte jeg savner å vandre rundt på jakten etter eventyr.

 

 

Veldig bra skrevet artikkel allefall, godt å lese at det er flere av oss.

Lenke til kommentar

Er dette støttegruppen for spillavhengige? :!:

 

Interessant vinkling på spillet som en "tidstyv". Har selv brukt noen timer på dette i min ungdom.

 

Spillet var nyskapende når det kom på nittitallet, og alle overraskelsene en kunne finne rundt neste hjørne var spennende. Men spillet synes jeg fort ble noe kjedelig også. Det turbaserte systemet ga mye ventetid mellom omgangene, og diplomatiet i spillserien har aldri blitt noe å skryte av.

 

Om Sid Meier og Co. ikke har ordnet på diplomatiet, så synes jeg det nye som skal komme ikke er verdt min tid. De har hatt plenty av tid til å fikse noe med hensyn på diplomatifunksjonen. Produktet har ihvertfall hatt mangler til nå (kjøpte jo og prøvde Civilazation IV når det kom).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...