Gå til innhold

Ville dere tatt sjansen på å bestille Nexus One fra denne selgeren?


Vibe89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen anmeldt dette tragiske ekteparet enda? Greit å få ryddet opp i all slik dritt før det sprer seg enda mere. Vist rettsystemet funker så slenges den lille blonde "uskyldige" bimboen også i fengsel.

Det som gjør hele saken ekstra gøy er jo hvor utrolig smarte disse to er når det kommer til å forsvare sitt "rykte". Jeg fikk vel egentlig ingen fordommer i denne saken før hu barbiedukka begynte å åpne kjeften sin, men når mister "politivenn" åpna kjeften ble jeg bare kvalm, fy faen... Dere to fortjener iallefall hverandre, scorer ganske jevnt på iq-tester tipper jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn rent generelt sett?

 

Nei.

 

Da tror jeg det tar like lang tid å anmelde det. Kjenner fyren fra barndommen og han er et rasshøl - noe han igjen beviser ved å skrive her.

 

Fint for andre som kan bli lurt - hvis dere tar steget i hvert fall. Trist for dere som har blitt lurt. Hadde det vært meg, så vet jeg hva jeg hadde gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har noen anmeldt dette tragiske ekteparet enda? Greit å få ryddet opp i all slik dritt før det sprer seg enda mere. Vist rettsystemet funker så slenges den lille blonde "uskyldige" bimboen også i fengsel.

Det som gjør hele saken ekstra gøy er jo hvor utrolig smarte disse to er når det kommer til å forsvare sitt "rykte". Jeg fikk vel egentlig ingen fordommer i denne saken før hu barbiedukka begynte å åpne kjeften sin, men når mister "politivenn" åpna kjeften ble jeg bare kvalm, fy faen... Dere to fortjener iallefall hverandre, scorer ganske jevnt på iq-tester tipper jeg.

 

Var en som anmeldte meg for en tid tilbake. Jeg fikk bare et brev i postkassen om at en sak hadde blitt henlagt för jeg kom i avhör engang.

Vet ikke om noen har anmeldt dragen, Siden vi ikke snakker sammen om dette lengre. Hun styrer med sitt, å jeg med mitt. Hun får selv ordne opp.

Men jeg tror ikke hun har värt i noe avhör eller noe sånt.

 

Men uansett så vil det ikke skje noe hverken ene eller andre retningen når det kommer til politi osv. Eneste som kan bli gjort er vis dem går til namsmann å krever at han skal rette opp. Men man får aldri en dom for dette som kan före til fengsel straff. Ikke engang om det hadde värt bevist svindel. Dette er jo for det förste ikke en svindel sak, så ingen kan dömmes som straffbar handling. Å for det andre så vis det hadde värt bevist svindel ville saken blitt henlagt uansett, siden det koster mer å holde saken en hva sakssum inngår. Å dem får ikke dömt noen av oss til å betale saksomkostninger uansett selv om de hadde prövd.

 

Den som lever for se hva tiden bringer.

 

Di kan bli så kvalm du bare vil, Men jeg har overhodet ingen planer om å pröve å skaffe meg så mange venner her uansett.

 

Har jo sittet å lest gjennom alle sidene her nå, å det virker jo bare som en gjeng idioter alle sammen. Men de får styre som dem vil.

Endret av Marekatten
Fjernet salgsannonse
Lenke til kommentar

Var en som anmeldte meg for en tid tilbake. Jeg fikk bare et brev i postkassen om at en sak hadde blitt henlagt för jeg kom i avhör engang.

Vet ikke om noen har anmeldt dragen, Siden vi ikke snakker sammen om dette lengre. Hun styrer med sitt, å jeg med mitt. Hun får selv ordne opp.

Men jeg tror ikke hun har värt i noe avhör eller noe sånt.

 

Men uansett så vil det ikke skje noe hverken ene eller andre retningen når det kommer til politi osv. Eneste som kan bli gjort er vis dem går til namsmann å krever at han skal rette opp. Men man får aldri en dom for dette som kan före til fengsel straff. Ikke engang om det hadde värt bevist svindel. Dette er jo for det förste ikke en svindel sak, så ingen kan dömmes som straffbar handling. Å for det andre så vis det hadde värt bevist svindel ville saken blitt henlagt uansett, siden det koster mer å holde saken en hva sakssum inngår. Å dem får ikke dömt noen av oss til å betale saksomkostninger uansett selv om de hadde prövd.

 

Den som lever for se hva tiden bringer.

 

Di kan bli så kvalm du bare vil, Men jeg har overhodet ingen planer om å pröve å skaffe meg så mange venner her uansett.

 

Har jo sittet å lest gjennom alle sidene her nå, å det virker jo bare som en gjeng idioter alle sammen. Men de får styre som dem vil.

 

Hvis mange nok anmelder en sak, kan den som har stått for svindelen faktisk bli straffet med fengselsstraff og evt. dømt til å måtte tilbakebetale beløpet med renter. Du har rett i at det er liten sjanse for å bli straffet, eller i det hele tatt etterforsket, om et par personer amnelder en for svindel. Men er man mange nok, så er faktisk politiet interessert i å få tatt den ansvarlige.

 

Jeg skal ikke legge meg opp i om "dragen", som du kaller henne, har svindlet eller ikke. Men både hennes og din fremgangsmåte på forumet er motbydelig. Det taler ikke til hennes sak, og du gjør egentlig alt verre for henne, ettersom dere er tilknyttet privat sett. Måten dere behandler de fornærmede her, med trusler og drittkasting, kan bli brukt mot dere i en rettssak.

 

Du skriver også innlegg som er på kanten til å gi deg advarsel (utestengelse i grove eller gjentatte tilfeller). Da tenker jeg på utsagn som at alle som skriver i denne tråden er idioter. Ikke at du bryr deg så mye om det akkurat, for du er vel her kun for å skrive i denne tråden.

 

Har også slettet salgsannonsen du hadde i ditt siste innlegg. Det er også et brudd på retningslinjene.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen fremgang i denne saken? Fulgt med denne tråden fra sidelinjen fra starten av, og synes hele greia lukter litt muggent. Om folk gir opp å få tilbake penger eller tar til takke med en del av beløpet, og glemmer resten, gir det jo ideer om at noen kan ha større pluss på kontoen enn de burde ha...

 

Ville selv ha kjørt ei nokså hard linje på å få tilbake _alle_ pengene mine. Uansett!

 

Håper forøvrig at det ordner seg! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Man skal være forsiktig med å trekke forhastede slutninger, men ordlyden i det som er sitert, samt trusselen, er nær identisk med flere innlegg fra en av de involverte i denne tråden.

 

Her er utdrag fra et av de innleggene, som var et svar til flere i denne tråden:

 

Men dem som begynner å lage problemer vil ikke få tilbake en eneste krone.

 

Fra artikkelen det linkes til i innlegget over:

 

Og blir det sak på TV 2 hjelper deg, så kommer det ikke en krone.
Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å handle på denne måten har man virkelig ikke lært noe? Vi lever i 2010 og man går i en felle som er 100 år gammel. Kjøpe elektronikk av narkomane er selvsagt tragisk og pengene ligger i årene Deres. Lykke til med saks mål men de er dessverre tapt og de vil heller ikke bli stor straffet for dette.

Lenke til kommentar

I så fall er det ikke rart at flere og flere blir svindlere. For hvis bare et par-tre stykker anmelder saken, har ikke politiet ressurser til å gjøre noe med det. Blir man en gruppe med mennesker, så må de nesten gjøre noe.

 

Så selv om ikke den enkeltes anmeldelse alene er nok til å få straffet svindleren, så vil mange enkelttilfeller legge mer og mer press på politiet.

 

Så til dere som ikke har anmeldt saken enda; Gjør det! Da vil dere bidra til å stoppe svindlere, slik som disse personene, som tydligvis bare kommer til å fortsette helt til de får en skikkelig straff.

 

Å love penger gang på gang, og å utbetale små summer et par ganger, er klassisk uthalingsteknikk fra svindlere. Ikke la dere lure.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest gjennom tråden synes jeg det er ufattelig om ikke alle har anmeldt disse enten som gruppe eller hver for seg.

 

Måten de har oppført seg på er forkastelig; hvordan noen kan ha sympati og unnskylde dem er uforståelig.

 

Som også står ovenfor:

Så selv om ikke den enkeltes anmeldelse alene er nok til å få straffet svindleren, så vil mange enkelttilfeller legge mer og mer press på politiet.

 

Så har noen anmeldt dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...