Gå til innhold

Ville dere tatt sjansen på å bestille Nexus One fra denne selgeren?


Vibe89

Anbefalte innlegg

Har vært på leting etter en Nexus One en period nå, og kom tilfeldigvis over denne annonsen på QXL.

 

Som dere ser er prisen betraktelig under det som telefonen vanligvis blir solgt for, og jeg ble derfor svært skeptisk. Stilte et par spm til selger, noe som ga meg svar på hva firmaet het (Aj Design), samt selger (Anna Marie Jönsson). Fikk også vite hvem innehaver av firmaet er (Anna Marie Rustad). Etter litt leting fant jeg frem til en person ved navn Thor-Martin Rustad i firmaet PC START SMART. Linken jeg fant videre var faktisk her på diskusjon.no.

 

Funderer derfor på om det er en sammenheng mellom disse to firmaene? Tydeligvis sto Thor-Martin Rustad for noe svindel hvis man går ut i fra tråden her på diskusjon.no. Hva sier dere, er det en eneste stor scam alt sammen? Ville dere tatt sjansen på å kjøpe fra denne selgeren?

 

Takker for all hjelp :)

Endret av cyclo
Tittel endret da original tittel brøt med retnignslinjene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei

 

Vil bare si at dere hadde rett i antagelsen om svindel. Jeg ville sjekke ut om dette gikk bra, og brente meg på dette. Jeg gikk for HTC HD2 telefonen hun reklamerte for.

 

Når det er sagt, så tror jeg ikke selger er den som prøver å svindle, hun har bare solgt skinnet før bjørnen var skutt.

Vi får se om pengene kommer på plass, og de skal de selvfølgelig.

 

Regelen er som alltid, vær kritisk, still spørsmål, be om alternative betalingsmetoder. Er selger seriøs, så vil det ikke blinke noen varsellamper.

Lenke til kommentar

Hei

 

Vil bare si at dere hadde rett i antagelsen om svindel. Jeg ville sjekke ut om dette gikk bra, og brente meg på dette. Jeg gikk for HTC HD2 telefonen hun reklamerte for.

 

Når det er sagt, så tror jeg ikke selger er den som prøver å svindle, hun har bare solgt skinnet før bjørnen var skutt.

Vi får se om pengene kommer på plass, og de skal de selvfølgelig.

 

Regelen er som alltid, vær kritisk, still spørsmål, be om alternative betalingsmetoder. Er selger seriøs, så vil det ikke blinke noen varsellamper.

 

Jeg er også en av de som bestilte en telefon fra henne. Det var riktignok en Nexus One. Hun skrev til meg at hun hadde blitt svindlet, og at hun hadde vært i kontakt med både kripos, økokrim, advokat, og dagbladet.

 

Hun skriver også at advokaten hennes vil sende ut brev til oss som har betalt.

 

Så gjenstår det bare å vente i spenning!

Lenke til kommentar

Hei

 

Vil bare si at dere hadde rett i antagelsen om svindel. Jeg ville sjekke ut om dette gikk bra, og brente meg på dette. Jeg gikk for HTC HD2 telefonen hun reklamerte for.

 

Når det er sagt, så tror jeg ikke selger er den som prøver å svindle, hun har bare solgt skinnet før bjørnen var skutt.

Vi får se om pengene kommer på plass, og de skal de selvfølgelig.

 

Regelen er som alltid, vær kritisk, still spørsmål, be om alternative betalingsmetoder. Er selger seriøs, så vil det ikke blinke noen varsellamper.

 

 

haha...når telefonen var så billig, så blinket det hundre tusen lys. det er ikke mulig å selge telefoner til den prisen. ville gått i minus på alle telefonene som ble solgt

 

Hun viste godt hva hun drev med.

 

det er jo som personen i første post skriver, en annen rustad drev med svindel for noen år siden

Lenke til kommentar

En vittig "haha" til deg over her.

 

QXL har jeg aldri hatt noen problemer med pga poengsystemet der. Jeg har aldri handlet hos noen med mindre de har hatt 100% positiv/nøytral feedback. Det hadde denne dama.

 

Det jeg missliker i denne saken er at hun har gamblet med andres penger, uten å gjøre research først, og deretter måten hun har behandlet saken.

 

Jeg er en som syter, og den eneste som fremdeles syter...

 

Vi får se som det er sagt, spennende.

Lenke til kommentar

Hei

 

Vil bare si at dere hadde rett i antagelsen om svindel. Jeg ville sjekke ut om dette gikk bra, og brente meg på dette. Jeg gikk for HTC HD2 telefonen hun reklamerte for.

 

Når det er sagt, så tror jeg ikke selger er den som prøver å svindle, hun har bare solgt skinnet før bjørnen var skutt.

Vi får se om pengene kommer på plass, og de skal de selvfølgelig.

 

Regelen er som alltid, vær kritisk, still spørsmål, be om alternative betalingsmetoder. Er selger seriøs, så vil det ikke blinke noen varsellamper.

 

Jeg er også en av de som bestilte en telefon fra henne. Det var riktignok en Nexus One. Hun skrev til meg at hun hadde blitt svindlet, og at hun hadde vært i kontakt med både kripos, økokrim, advokat, og dagbladet.

 

Hun skriver også at advokaten hennes vil sende ut brev til oss som har betalt.

 

Så gjenstår det bare å vente i spenning!

 

 

Jeg er også dessverre en av dem som bet på kroken, etter å ha latt tvilen komme selger tilgode pga gode svar og forklaringer. Bestilte 2 stk iPhone som skulle sendes direkte til meg fra leverandør - moms+toll skulle komme i tillegg.

 

Hadde før overføringen en god kommunikasjon via mail med selger, og oppfattet henne som seriøs.

 

Fikk automatisk mail tilbake dagen etter at pengene var overført om at selger ikke kunne svare på mail før etter 1 uke pga tur til England (for å selv hente varene).

 

 

Fikk brev fra advokaten hennes i dag, med tilbud om 20% refundert innen 14 dager og resten etter ubestemt tid eller vente 4 uker og få 50% refundert som endelig oppgjør.

 

Men de må virkelig kunne klare å betale tilbake til sine kunder, - ta opp et forbrukslån, det er ikke mer enn 116.000 kroner det er snnakk om.

 

Vi får bare krysse fingrene...

Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg tenkte også. 116,000,- er ikke himla mye penger, og her har hun spekulert med andres penger. Det andre jeg egentlig reagerer på er mangler på en mer konkret føring i advokatens brev. Det sier ingenting om når det hele skal være tilbakebetalt.

 

Jeg finner det heller uaktuelt å få tilbake 300 kr nå og da.

 

Kanskje vi som har samme erfaring her skulle ha tatt en prat sammen?

Lenke til kommentar

Jeg må si at selger virket veldig seriøs, og svarte relativt kjapt på alle mine spørsmål. Det har også vært bra kommunikasjon selv ETTER at handelen gikk i vasken..

 

Jeg har endå ikke mottatt noe brev fra hennes advokat, mulig jeg får det imorgen. Men jeg må si det virker noe rart å betale tilbake litt etter litt.. Som sagt før så burde hun ta opp et lån og betale oss hele summen på en gang.

 

Er det noen av dere som har sett noe om denne saken i Dagbladet? Hun sa at en journalist hadde vært hos henne, og at det skulle komme noe i DB..

 

Flott om vi kan gi hverandre tilbakemeldinger her om ting som skjer!

Lenke til kommentar

Jeg er også en av de som bestilte en telefon fra henne. Det var riktignok en Nexus One. Hun skrev til meg at hun hadde blitt svindlet, og at hun hadde vært i kontakt med både kripos, økokrim, advokat, og dagbladet.

 

Hun skriver også at advokaten hennes vil sende ut brev til oss som har betalt.

 

Så gjenstår det bare å vente i spenning!

 

LoOzR: Her må det ringe en bjelle. Hvorfor kontakte økokrim? Enheten som etterforsker *økonomisk kriminalitet*. Det vil ikke si svindel ved nettsalg. Kripos er de som skal bekjempe organisert og annen alvorlig kriminalitet. Slik jeg kan forstå så vil en anmeldese gå igjennom Politiet, som da på selvstendig valg bestemmer om Kripos må kobles inn - eller ikke.

 

Her lukter det løgn lang vei for å beroligge kunder som har blitt svindlet. Jo lengre tid det tar, jo lengre vekk forsvinner pengene. Jeg hadde kontakten politiet på eget iniativ og anmeldt henne og selskapene bak. I tillegg burde du vel undersøke med fri rettshjelp om du har en sak. Forøvrig kan vel namsmannen inndrive pengene ved tvangsmulkt og bøter.

 

Det at en "advokat" sender dere brev hvor dere blir tilbudt en mindre andel av pengene beviser jo egentlig svindelen. Det er ingen hjemmel i loven for å gjøre det slik? Når varen uteblir så skal refusjonen være 100%. Om dere velger å godta et slikt tilbud har dere kun dere selv å skylde på.

 

DB.no saken om dette gleder jeg meg til å se...

Lenke til kommentar

Jeg er også en av de som bestilte en telefon fra henne. Det var riktignok en Nexus One. Hun skrev til meg at hun hadde blitt svindlet, og at hun hadde vært i kontakt med både kripos, økokrim, advokat, og dagbladet.

 

Hun skriver også at advokaten hennes vil sende ut brev til oss som har betalt.

 

Så gjenstår det bare å vente i spenning!

 

LoOzR: Her må det ringe en bjelle. Hvorfor kontakte økokrim? Enheten som etterforsker *økonomisk kriminalitet*. Det vil ikke si svindel ved nettsalg. Kripos er de som skal bekjempe organisert og annen alvorlig kriminalitet. Slik jeg kan forstå så vil en anmeldese gå igjennom Politiet, som da på selvstendig valg bestemmer om Kripos må kobles inn - eller ikke.

 

Her lukter det løgn lang vei for å beroligge kunder som har blitt svindlet. Jo lengre tid det tar, jo lengre vekk forsvinner pengene. Jeg hadde kontakten politiet på eget iniativ og anmeldt henne og selskapene bak. I tillegg burde du vel undersøke med fri rettshjelp om du har en sak. Forøvrig kan vel namsmannen inndrive pengene ved tvangsmulkt og bøter.

 

Det at en "advokat" sender dere brev hvor dere blir tilbudt en mindre andel av pengene beviser jo egentlig svindelen. Det er ingen hjemmel i loven for å gjøre det slik? Når varen uteblir så skal refusjonen være 100%. Om dere velger å godta et slikt tilbud har dere kun dere selv å skylde på.

 

DB.no saken om dette gleder jeg meg til å se...

 

Joda, jeg er helt enig i at dette er bare godsnakk fra hennes side. Men på den andre siden så har vi vel ikke allverdens rettigheter/muligheter for å få tilbake pengene siden vi forhåndsbetalte?

 

Kanskje vi har større sjangs til å få igjen pengene hvis vi går sammen og anmelder svindelen?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi ikke ha all verdens rett til å få tilbake pengene? Forliksoppgjøret med delnedbetaling er jeg ikke med på heller. Vi har betalt for en vare vi ikke har fått, hun har rota med pengene våre, så enkelt er det bare. Jeg skal ringe advokaten i dag, for jeg blir ikke å svare noe positivt på brevet som kom i postkassa.

Lenke til kommentar

Det var vel ikke annet enn forventet egentlig...

 

Jeg sendte han en epost igår, der jeg sa litt om min mening om saken, og la fram mine krav, og hvis jeg ikke liker ordlyden i svaret jeg får, så kommer jeg til å anmelde saken.

 

Så får vi se hvor lang tid det tar å få svar..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...