Gå til innhold

Komplett nekter å behandle reklamasjon selv, og sender meg videre?


Anbefalte innlegg

oppdatering

 

Du trenger ikke å kontakte Billingstad før du sender til en reklamasjon.

Det du må gjøre er å sende med en kopi av kjøpskvittering og skrive returadresse.

Hei ...

 

Send dem til

DI Bedriftsservics

 

Vakåsveien 7

 

1395 Hvalstad

 

Legg med kvittering og returadresse

 

Eivind

 

 

 

 

 

Din retur håndteres av ekstern servicepartner, se informasjon nedenunder.

 

 

Ordren er bestilt av:

 

xxx

 

 

 

 

 

Melding fra kundesenter:

 

På dette headsettet skal du kontakte Billingstad bedriftservice for å bestille reparasjon.

 

Kontaktinfo:

 

DI Bedriftservice

Postboks 38

1375 Billingstad

 

Telefon:

66 98 31 30

 

Sørg for at du har følgende informasjon tilgjengelig før du kontakter dem vedrørende service og reparasjon:

Hvilken produkttype og modell det gjelder.

Feilbeskrivelse.

Serienummer.

Kjøpskvittering.

 

Mvh.

Komplett.no

 

 

Varene som er bestilt:

 

1,00 PCS 307562 Koss Headset SB45

18-20 000 Hz, Kabel 2,4m, 300g

 

 

 

 

Er det vanlig dette? Hvorfor skal jeg stresse rundt?

Endret av larsingedude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt svar til komplett ble

 

 

Hei, jeg har ikke kjøpt dette headsette fra Billingstad, men fra dere. Med mindre dere gir meg en god grunn til å stresse med alt mulig annet, så sender dere meg ett retur.nr slik at jeg kan få reklamert på dette headsette som ikke lengre funker.

 

 

 

Mvh Lars Inge Olsen

 

ps: http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html

 

Lenke til kommentar

ser ikke helt hva som er stresse med det komplett gjør her?

serienummer etc skal du jo uansett skrive ut og legge ved pakken uansett hvor den sendes.

eneste de gjør er spare kunden tid med at han sender det rett til verkstedet istedenfor til komplett som så sender videre selv, så samme mellomleddet på vei tilbake.

 

eneste du egentlig klager på er at du vil bruke 3-5arbeidsdager ekstra hver vei i postgangen, som komplett sikkert går med om du ønsker at det skal ta lenger tid.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

ser ikke helt hva som er stresse med det komplett gjør her?

serienummer etc skal du jo uansett skrive ut og legge ved pakken uansett hvor den sendes.

eneste de gjør er spare kunden tid med at han sender det rett til verkstedet istedenfor til komplett som så sender videre selv, så samme mellomleddet på vei tilbake.

 

eneste du egentlig klager på er at du vil bruke 3-5arbeidsdager ekstra hver vei i postgangen, som komplett sikkert går med om du ønsker at det skal ta lenger tid.

 

Poenget er vel at TS ikke ønsker å forholde seg til en 3de part. Men han gav jo komplett mulighet til å forklare hvorfor de gjør det slik. Hvis komplett har en god forklaring på hvorfor det gjøres slik så er det jo greit.

Lenke til kommentar

ser ikke helt hva som er stresse med det komplett gjør her?

serienummer etc skal du jo uansett skrive ut og legge ved pakken uansett hvor den sendes.

eneste de gjør er spare kunden tid med at han sender det rett til verkstedet istedenfor til komplett som så sender videre selv, så samme mellomleddet på vei tilbake.

 

eneste du egentlig klager på er at du vil bruke 3-5arbeidsdager ekstra hver vei i postgangen, som komplett sikkert går med om du ønsker at det skal ta lenger tid.

 

Yep. OP kan nok presse dette gjennom hvis han insisterer, men totalt sett tror jeg nok at behandlingen av returen vil gå betydeig fortere om han tar det direkte med de som faktisk kommer til å behandle reparasjonen. Det eneste som vil skje i forskjell er jo som du sier at det vil måtte gå et ekstra post/behandlingsledd i hver retning, som sikkert legger på minst 2 dager i hver retning.

 

for Komplett sin del så er nok dette mest for å spare seg unødvendig ekstraarbeid, men også fordi det er den est direkte løsningen.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

ser ikke helt hva som er stresse med det komplett gjør her?

serienummer etc skal du jo uansett skrive ut og legge ved pakken uansett hvor den sendes.

eneste de gjør er spare kunden tid med at han sender det rett til verkstedet istedenfor til komplett som så sender videre selv, så samme mellomleddet på vei tilbake.

 

eneste du egentlig klager på er at du vil bruke 3-5arbeidsdager ekstra hver vei i postgangen, som komplett sikkert går med om du ønsker at det skal ta lenger tid.

 

Poenget er vel at TS ikke ønsker å forholde seg til en 3de part. Men han gav jo komplett mulighet til å forklare hvorfor de gjør det slik. Hvis komplett har en god forklaring på hvorfor det gjøres slik så er det jo greit.

Info som serienummer etc måtte han uansett lagt ved i pakken rett til komplett.

Eneste for kundens del som er betydelig forskjellig er adressen han sender pakken til, sparer kunden tid samt komplett tid/penger.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Har kun opplevd en gang av 8returer siste året sende til butikk istedenfor rett til verksted, for endel merker har det hos de fleste altid vært sånn men ser utfor de fleste vil kutte ned ekstraarbeidet + portoen det koster de som mellomledd, alle vil jo spare i disse nedgangstider vi hører så mye om.

Har enda til overs opplevd problemer men derimot raskere svartid og bedre kunnskapsnivå enn hos butikkene når gått rett til verksted.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Når det gjelder Koss så har de 'livstidsgaranti' på de fleste headset, dette er også en 'ingen spørsmål, vi fikser alt' garanti, men det er ikke komplett som utfører disse reparasjonene, derfor har de bedt deg sende headsetet direkte til dem som utfører reparsjoner på Koss sine produkter. Dette sparer deg for sikker 1-2 uker med unødvendig ekstrabehandling hos komplett.

 

Om jeg var deg ville jeg gjort som komplett sier og sendt det inn til DI og fått det fikset, bare husk kopi av kjøpskvittering.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Koss så har de 'livstidsgaranti' på de fleste headset, dette er også en 'ingen spørsmål, vi fikser alt' garanti, men det er ikke komplett som utfører disse reparasjonene, derfor har de bedt deg sende headsetet direkte til dem som utfører reparsjoner på Koss sine produkter. Dette sparer deg for sikker 1-2 uker med unødvendig ekstrabehandling hos komplett.

 

Om jeg var deg ville jeg gjort som komplett sier og sendt det inn til DI og fått det fikset, bare husk kopi av kjøpskvittering.

 

 

Er det ikke en livstidsgarangti på elektronikken i headsettet?

Lenke til kommentar

Eg meiner strerkt at det er komplett sit arbeid og kontakte levrandøren. Skal eg bruke tid og arbeid når det er selgeren sitt ansvar?. Om komplett vil sleppe arbeid med ekstra frakt kan dem kontakte levrandøren og ordne sån at kunden sende varen direkte til levandøren. Men jobben med og kontakte levrandøren og ordne opp reklamasjonen for kunden er selgerens ansvar og kunden skal ikkje bli belastet for ekstra arbeid.

Lenke til kommentar

Eg meiner strerkt at det er komplett sit arbeid og kontakte levrandøren. Skal eg bruke tid og arbeid når det er selgeren sitt ansvar?. Om komplett vil sleppe arbeid med ekstra frakt kan dem kontakte levrandøren og ordne sån at kunden sende varen direkte til levandøren. Men jobben med og kontakte levrandøren og ordne opp reklamasjonen for kunden er selgerens ansvar og kunden skal ikkje bli belastet for ekstra arbeid.

Joda, du har rett i at det er Komplett sitt ansvar dersom kunden krever det.

 

Det Komplett har gjort her, er å forsøke å kutte ned behandlingstiden så mye som mulig. Om kunden er misfornøyd med kortest mulig behandlingstid kan han, med loven i hånd, kreve at Komplett er "mellommann". Men da må han pent godta at det kan ta et par dager ekstra også.

Lenke til kommentar

Eg meiner strerkt at det er komplett sit arbeid og kontakte levrandøren. Skal eg bruke tid og arbeid når det er selgeren sitt ansvar?. Om komplett vil sleppe arbeid med ekstra frakt kan dem kontakte levrandøren og ordne sån at kunden sende varen direkte til levandøren. Men jobben med og kontakte levrandøren og ordne opp reklamasjonen for kunden er selgerens ansvar og kunden skal ikkje bli belastet for ekstra arbeid.

Joda, du har rett i at det er Komplett sitt ansvar dersom kunden krever det.

 

Det Komplett har gjort her, er å forsøke å kutte ned behandlingstiden så mye som mulig. Om kunden er misfornøyd med kortest mulig behandlingstid kan han, med loven i hånd, kreve at Komplett er "mellommann". Men da må han pent godta at det kan ta et par dager ekstra også.

 

Om komplett tar seg tid til og svare sån dei gjer kan dei ta seg tid til og gjere arbeide også. Sjølvsagt spare komplett arbeidstid her og truligvis vil det kutte ned behandlingstiden for kunden med direkte kontakt oss levrandøren. Men eg ser på dette som mangel på god service fra komplett sin side når dei må dei gir "ekstra" arbeid til kunden at han må ordne opp oss levrandøren.

 

Vist du leser orginalposten er det ingen begrunnelse eller informasjon om dette. Her legg komplett direkte arbeid på kunden som er rett og slett mangel på god service og er strengt tatt i strid med forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...