Gå til innhold

Har Akers-mic "lov" til dette?


Anbefalte innlegg

Mine sporta pro øretelefoner er blitt ødelagt, for andre gang. Jeg leverte dem i min nærmeste akersmic butikk for 2 måneder siden. De sier at det kan ta opptil et halvt år før jeg får dem!

 

:shrug: Kan de behandle kundene på den måten? Grunnen til at jeg kjøpte sporta pro til 700kroner med livsgaranti, var at jeg "aldri *les på en god stund" skulle behøve å kjøpe nye øretelefoner igjen.

 

Så ender jeg opp med å vente så lenge som et halvt år, og må selvsagt kjøpe nye i mellomtiden. Har de lov til å la kunede sine vente så lenge? Den egentlige grunnen til at jeg skriver dette var selgerens uhøflighet, jeg har vært innom butikken 5 ganger, og blitt bortvist hver gang.

 

Hver gang jeg spurt om de hadde kommet fikk jeg en kjapp "nei" og et stygt blikk, og når jeg spurte hvorfor det tar så lang tid svarte selgeren " Du kan jo sende de til koss selv og se hvor lang tid det tar da", jeg svarte at det er de som får ta seg av det, siden det er hos dem jeg kjøpte produktet, og bruker kvitteringen dems som garanti, da sa han , nesten sjokket " Er vet VI som har ansvaret?? :roll: ".

 

Jeg har en jobb på siden , der jeg har mye kontakt med kunder, men jeg kunne aldri tenkt meg å behandle en kunde måten jeg ble behandlet på. Jeg mener..han kunne sagt " Beklager , de har ikke kommet ennå, grunnet....blabla" eller noe i den dur... men nei. Hva mener dere? Bør jeg bare vente og holde kjeft?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forbrukerkjøpsloven §30 står det at om de ikke kan reparere/erstatte varen innen 1 uke skal de levere en erstatningsvare som forbrukeren kan bruke i mellomtiden;

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Lenke til kommentar
Vil bare få informere om at ved Service som tar over tre uker har du KRAV på nytt produkt eller pengene tilbake.

 

Det som KREVES av deg er at du purrer på selger etter de tre ukene. Selger har da MAX 1 uke på seg til å få reparert produktet.

 

Jasså. Hvor står dette? dette hadde jo vært genialt. Står det i kjøpsloven?

Lenke til kommentar

Når du sendte øretelefonene... jeg håper du sendt fax/epost til koss og ba om ett returnummer (RMA). Koss bytter stort sett ut sine enheter... dvs de blir IKKE reparert. + at ved garanti så skal kunden ikke belastes (penger). Derfor sender Koss en eske til deg (kunde) slik at porto og retur er betalt. Pakken hentes (stort sett) av en budbil.. DHL,Danzas eller Posten e.l.

Lenke til kommentar
Mine sporta pro øretelefoner er blitt ødelagt, for andre gang. Jeg leverte dem i min nærmeste akersmic butikk for 2 måneder siden. De sier at det kan ta opptil et halvt år før jeg får dem!

 

Før jeg sier noe mer... hva er egentelig feil med øretelefonene? Hva har skjedd??

Lenke til kommentar
Vil bare få informere om at ved Service som tar over tre uker har du KRAV på nytt produkt eller pengene tilbake.

 

Det som KREVES av deg er at du purrer på selger etter de tre ukene. Selger har da MAX 1 uke på seg til å få reparert produktet.

 

Dette gjelder da selvfølgelig hvis varen har en "mangelfeil". :)

og en "mangelfeil" er stort sett de ting som garantien dekker.

Lenke til kommentar
Det vanlige, en av ledningene er blitt ødelagt. Null lyd i den ene høyttaleren...

 

Hmm... og det at ledningen er ødelagt kommer som følge av?

 

høres egentelig litt tvilsomt ut om dette er en garantisak...

 

Har du ødelagt varen har du INGEN sak. Derimot hvis dette er en "svakhet"/"mangelfeil" i produktet har du litt mer du skulle sagt.

Lenke til kommentar

 

høres egentelig litt tvilsomt ut om dette er en garantisak...

 

 

Vel, nå har Koss en "uncoditional lifetime warranty" eller hva de nå kaller det, slik at man faktisk får erstattet/reparert produktet dersom man tilfeldigvis skulle være så uheldig å ødelegge det.

 

MEN.

 

Denne garantien er en garanti som er gitt utover det kjøpsloven sier en har krav på, og kjøpsloven vil derfor fungere dårlig i et tilfelle som dette, ettersom skaden på produktet er av en slik art at den ikke dekkes av kjøpsloven.

 

Hva Akers Mic bedriver, er ikke annet enn dårlig kundebehandling, de har loven på sin side, og kan derfor behandle deg som en dritt.

 

Dersom det ikke er for sent, ville jeg fått utlevert hodetelefonene igjen, og heller tatt meg av returen/klagesaken ovenfor Koss på egenhånd.

Lenke til kommentar

Herregud...

 

Koss har livstidsgaranti på sine litt dyrere varer, Sporta Pro, Porta Pro, Pro4AAT o.l., ergo du får reparert varen i en hvilken som helst butikk som selger den varen. Du trenger ikke å vise kvittering eller noe, selve headsettet er godt nok som bevis.

 

Be AcersMic om å få ut fingeren, for det tar for lang tid, evt be de om å gi deg ett nytt, jfr kjøpsloven.

 

- Erazer: Det ER garanti på Koss, uansett hva du gjør med det - les hos Koss og hos den norske importøren av Koss...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...