Gå til innhold

Hvor trygt er dette?


Anbefalte innlegg

Gjennom en tredje part, ble jeg introdusert til en bedrift som skulle ha en rimelig god pris på elektronik; http://www.electtakeout.com/index.html

 

Jeg stoler på denne tredje parten (gjort deals tidligere), men er litt usikker på den siden. Jeg skal svi av 80K og lurte på hvor trygt dette faktisk er? Skal bruke Paypal, så bedriften/hovedmannen må være registrert med fullt personalia, men fortsatt...cash er bittert å bli rævkjørt for. Hva tror dere om siden? Virker det seriøst?

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akk, det evige dilemma, fortjeneste VS risiko.

 

Har han som du kjenner gjort dealer som har gått bra, så ser ikke jeg noe problem.

Men søk på bedriftsnavn, eiernavn osv.

 

I motsetning til hva enkelte tror kan man ikke direkte se på en enkel nettside om bedriften er "bambus" eller ikke.

Er mange seriøse bedrifter som har enkle sider.

 

Og når man betaler med Paypal som trådstarter sier han skal så legges det ikke igjen noe kredittkortnummer hos selger.

Elementær viten for Paypal brukere.

 

"Regardless, we will not disclose your credit card number or bank account number to anyone you have paid or who has paid you through PayPal, except with your express permission or if we are required to do so to comply with a subpoena or other legal process."

 

Privacy Policy - Paypal.

Lenke til kommentar

Jeg personlig har nok ikke tatt sjansen på det, men siden du bruker paypal er du jo forsikret mot svindel. PayPal betaler tilbake (eller tilbakefører om du vil) pengene dersom det skulle vise seg å være svindel.

 

Men en annen tanke er importkostnader til norge, dette kommer til å bli dyrt i forhold til fortolling. Elektronikk er på ingen måte gratis å importere til dette firkanta landet.

Bare en tanke, altså, det kan jo hende du har medregnet det i kostnaden.

 

-Anders-

Lenke til kommentar

Det er godt mulig dette bare er en amatørmessig side, men at bedriften er reel. De har etterlatt addresse, google maps adressen og se om det er et stort lager som avbildet. Ring så addressen og få et navn, google navnet. Google butikken også med ekstra ord som scam.

Om alt virker i sin skjønneste orden så kan du kjøpe i vei. Hva slags priser operer de med? siden man må kontakte dem...

Lenke til kommentar

Hei! Denne ville jeg holdt meg langt unna. Fordi: telefonnummer er registert som hemmelig, firmaet finnes ikke i offentlig register, annet firma på adressen (Your Electronic Warehouse). Om "Your Electronic Warehouse" har gått konk og "Electronic Takeout" er tuftet på restene av dette vet ikke jeg, men styr unna... det lukter svidd på lang avstand.

NB! Jeg glemte en viktig ting, en amerikansk butikk som ikke tilbyr visa/mc, men kun PayPal får meg til å undre... Normalt tilbyr selv den minste butikk kunden tilbud om å bruke visa/mc.

Endret av nissen8663
Lenke til kommentar
I motsetning til hva enkelte tror kan man ikke direkte se på en enkel nettside om bedriften er "bambus" eller ikke.

Er mange seriøse bedrifter som har enkle sider.

 

Og når man betaler med Paypal som trådstarter sier han skal så legges det ikke igjen noe kredittkortnummer hos selger.

Elementær viten for Paypal brukere.

 

"Regardless, we will not disclose your credit card number or bank account number to anyone you have paid or who has paid you through PayPal, except with your express permission or if we are required to do so to comply with a subpoena or other legal process."

 

Privacy Policy - Paypal.

 

Jeg er fullstendig klar over at man ikke skal skue hunden på hårene og hvordan PP virker. Men jeg gav uttrykk for min mening og min erfaring, noe som tilsier at med mindre jeg operer mot kjente aktører så vil jeg ikke "legge igjen kredittkortnummeret mitt" hos dem (les; gjøre butikk med dem), og da spesielt ikke firma som bruker gratishosting som plattform for sine websider.

 

Kall meg gjerne skeptisk, men all erfaring tilsier at dette er nettopp det jeg kalte det tidligere, nemlig bambus.

 

Men for all del; jeg har ikke hørt om dette firmaet før, jeg gjorde heller ingen andre søk ut over at jeg sjekket hostingen deres, så de kan faktisk være seriøse. Men det ser det vel ut til at andre i tråden har undersøkt litt mer inngående...

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...