Gå til innhold

Radeon 9500 pro på 250w psu?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg et hightech Radeon 9500pro, men det står at jeg bør minst ha en 300w psu, og jeg har bare 250w..vil det gå bra eller dårlig om jeg lar verr og kjøpe ny psu? Har en wd 80gb hd, en lite-on brenner, en creative dvd, xp1800+ cpu, et lydkort og et nettverkskort i maskinen..

 

Hvordan er databutikken.com? like raske og gode som komplett og psdata? eller bør jeg bestille fra en annen plass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva i h*** skal et skjermkort med så mye ? heh det skulle vel gå fint det der, ser ingen problemer. Da m ådet isåfall være noe spesielt med det skjermkorte der.

 

databutikken.com er greie dem, men de sender vel varer fra danmark ? om dem ikke har et lager i norge... husker ikke helt i farta..

Lenke til kommentar

http://www.hardware.no/webshoper/erfaringe...r/vis.php?id=24

 

mange enere her ja... ny psu tror jeg du trenger men det er ikke sikkert, kvaliteten på dem er forskjellig så du kan jo prøve med den du har nå og hvis du får ustabil pc så skift til en ny, da kjøper du den nye i den lokale pc butikken (sjekk at ikke prisen er skyhøy for da kan du jo bestille den også fra nettet)

Lenke til kommentar

der var det mange enere ja..bestiller heller fra vsdata, som har fått mye bedre tilbakemeldinger..takk for advarselen :p

 

Noen som vet ca pris på psu utenom webshopper? håper det ikke er altfor dyrt..lite penger å rutte med så :-? får krysse fingrene for at det holder med 250w..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fikk kortet igår..funka fint selv om det står du bør ha minst 300w! :D nå blir det kjekt å spille, endelig fått bytta ut det gamle geforce2mx kortet :p

Gratulerer med nytt skjermkort ! :D En oppgradering fra Geforce2mx til Radeon 9500 bør merkes utrolig godt på samtlige spill.

 

PS. Ang. det med strømforsyning: Husk litt fysikk:

Elektrisk energi inn = varmeenergi ut.

Siden dette er en oppgradering vil differansen i effektforbruk (elektriske Watt) være lik differansen i varmeenergi (termiske watt). Hvis du sammenligner kjøleløsningene på de to kortene så ser du at kjølingen på R9500-kortet er bedre men sansynligvis ikke så voldsomt mye bedre enn på det gamle kortet. Hvis du antar geforce2mx kortet brukte 5-10W kan du estimere at det nye kortet bruker ca 15-25W. Altså en differanse på 10-15W. PSU'en trenger altså bare å takle 10-15W mer enn før.

 

Hvis du synes anslagene mine var lave: Sammenlign kjølingen til skjermkortet med kjølingen på CPU'en som sansynligvis utvikler 50-70W. Husk også fysikk-regelen og du skjønner at skjermkortet bruker laaaaangt færre watt enn prosessoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...