Gå til innhold

Helt ordinær godkjent hjemmekino for under 2000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, uff da. Fintes det noen rundt under 2000,- som har HDMI da?

 

Du får ikke mye for 2000kr, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Du kan få denne pakken hos Lefdal, som inkluderer dvd og hdmi (sikkert kun via dvd'en.. min mening er at den er verdiløs uten blu-ray spiller..). Men uansett burde man ta seg en tur og se på slike ting før man kjøper.

 

Tror nok du må opp mot 5000 for å få noe brukbart, hvis du ikke finner noe brukt da. (Hvem kjøper brukt? :hmm: )

Lenke til kommentar

Den du linket til har kun en inngang (SCART) så du får kun koblet til en kilde og da med SCART som gir dårlig bilde.

 

Slike "surround systemer" er uansett ikke noe å satse på spør du meg. Man får dårlig lyd og så godt som null oppgraderingsmuligheter og siden du allerede har en PS3 så er det ikke noe poeng å kjøpe en DVD/blu-rayspiller. Det du trenger er en forsterker og høyttalere. Kilde (CD/DVD/Bluray-spiller) har du allerede.

 

Har du en TV fra før og i så fall hva slags innganger har den?

 

Jeg ville heller satset på å kjøpe en brukt integrert stereoforsterker og noen brukte stativhøyttalere. For 2000 får du ikke mye men det er en start.

Mulig han her har noe som er av interesse.

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=59139&cat=13

 

Selv har jeg spart mange titalls tusen (30-40) på å kjøpe brukt stereoanlegg fremfor nytt.

Endret av ryback
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er vitsen med en stereoforsterker hvis man ønsker surround?

 

Hvis man absolutt vil hasurround så er det lite poeng med stereo.

 

Poenget med å starte med stereo er at man kan utvide etterhvert som økonomien tillater det.

 

Nå har ikke trådstarter spesifisert antall kanaler så hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med så er det kanskje like greit å holde seg unna..?

Endret av ryback
Lenke til kommentar

Han så på et surround anlegg, da er det lite hensiktsmessig å anbefale en stereoforsterker og to høyttalere.

 

I denne prisklassen er man nesten tvunget til ferdiganlegg, Netshop har "supertirsdag" i dag med tilbud på en rekke slike ferdiganlegg, du kan jo se om du finner noe du liker.

Lenke til kommentar

Alt kommer jo ann på hva du ønker da. Hva har du behov for? Jeg er enig i tidligere anbefalinger: Spar litt mer, og kjøp noe litt dyrere :) Hvor stort er rommet ditt? Et 5.1-anlegg kan være unødvendig hvis rommet er nokså lite. Så det kan også være smart å se på noen 2.1-anlegg

 

Ettersom du har bluray-spiller på PS3'n din, trenger du da nok en blu-ray? Jeg ville spart litt lenger, og kjøpt en hjemmekinoreciver + noen høytalere. Du får brukbare recivere i prisklassen 2000-4000, og da har du mange flere fordeler enn det du ville hatt med et billiganlegg fra elkjøp el.

 

Dette er en helt brukbar reciver, hvor du har masse kraft til høytalerene+ HDMI innganger til xbox og ps3.

 

Som høytalere finnes det mange løsninger. Regner med du vil ha noen nokså små høytalere med en subwoofer? Du får mange bra høytalerpakker i de kjente nettbutikkene(komplett,netonnet osv) Det er mulig å få en bra høytalerpakke til 2000-4000 kr.

 

Tilsammen får du da en bra reciver med en bra høytalerpakke til 5000-6000 kr. Og med på kjøpet for du mange flere fordeler enn du ville fått fra et billig anlegg fra elkjøp! Dette er da forutsatt at du bruker blu-ray og dvd på PS3.;)

Lenke til kommentar

Alt kommer jo ann på hva du ønker da. Hva har du behov for? Jeg er enig i tidligere anbefalinger: Spar litt mer, og kjøp noe litt dyrere :) Hvor stort er rommet ditt? Et 5.1-anlegg kan være unødvendig hvis rommet er nokså lite. Så det kan også være smart å se på noen 2.1-anlegg

 

Ettersom du har bluray-spiller på PS3'n din, trenger du da nok en blu-ray? Jeg ville spart litt lenger, og kjøpt en hjemmekinoreciver + noen høytalere. Du får brukbare recivere i prisklassen 2000-4000, og da har du mange flere fordeler enn det du ville hatt med et billiganlegg fra elkjøp el.

 

Dette er en helt brukbar reciver, hvor du har masse kraft til høytalerene+ HDMI innganger til xbox og ps3.

 

Som høytalere finnes det mange løsninger. Regner med du vil ha noen nokså små høytalere med en subwoofer? Du får mange bra høytalerpakker i de kjente nettbutikkene(komplett,netonnet osv) Det er mulig å få en bra høytalerpakke til 2000-4000 kr.

 

Tilsammen får du da en bra reciver med en bra høytalerpakke til 5000-6000 kr. Og med på kjøpet for du mange flere fordeler enn du ville fått fra et billig anlegg fra elkjøp! Dette er da forutsatt at du bruker blu-ray og dvd på PS3.;)

 

Du foreslår at han bruker 7-10 000kr når han spør etter noe til 2000?

Lenke til kommentar

Om du ikke bryr deg så alt for mye om hvordan anlegget ser ut når det står i stua vil jeg foreslå Logitech Z-5500.

 

Det har optisk, coaxial og vanlige minijack innganger for 5.1 surround, gir i grunn meget god lyd for prisen.

 

Prisen ligger i underkant av 3000 kroner.

 

Minuset er vel at det ikke inneholder noen form for medieavspiller.

Endret av Thyristor
Lenke til kommentar

Om du ikke bryr deg så alt for mye om hvordan anlegget ser ut når det står i stua vil jeg foreslå Logitech Z-5500.

 

Det har optisk, coaxial og vanlige minijack innganger for 5.1 surround, gir i grunn meget god lyd for prisen.

 

Prisen ligger i underkant av 3000 kroner.

 

Minuset er vel at det ikke inneholder noen form for medieavspiller.

 

Noe sånt ville jeg foreslått og, men siden han ber om tilkoblingsmuligheter for xbox og ps3, så regner jeg med at han ville ha tilkoblinsmuligheter for bilde også, og ikke bare lyd.

 

Svaret er hvertfall ikke et billiganlegg fra elkjøp! Mye bedre å spare litt :)

Lenke til kommentar

z-5500 har optisk inngang, sånn at du får surround fra playstation, men den har bare en slik inngang, så du får ikke koblet til playstation og en evt dvd-spiller eller xbox samtidig. Du må også i gang med adaptere for å få lyd fra xbox og en evt tv-dekoder.

 

Men ellers er det unektelig mye anlegg for pengene.

Lenke til kommentar

z-5500 har optisk inngang, sånn at du får surround fra playstation, men den har bare en slik inngang, så du får ikke koblet til playstation og en evt dvd-spiller eller xbox samtidig. Du må også i gang med adaptere for å få lyd fra xbox og en evt tv-dekoder.

 

Men ellers er det unektelig mye anlegg for pengene.

 

Bruker PC, Digitaltuner og PS3 på mitt Z-5500 nå, tuneren er koblet til via minijack, PC via Coax og PS3 via optisk. Så man kan i teorien ha opptil 3 5.1 kilder koblet til på en gang om man har de riktige overgangene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Logitech Z-5500 er beste valget under 5000,- uansett. Men det er anbefalt å bruke analog tilkopling da de interne dekoderene ikke er spesielt bra.

 

Men kjører man digitalt inn, så har man faktisk mulighet for 4 stereo innganger også, da de 3 3.5mm inngangene bak kan switches over til å bli stereo innganger. Problemet er vel at både PS3 og Xbox bruker optisk, men det er ikke så stor jobb å bytte hver gang tipper jeg.

 

Det beste hvis man har 5000 å bruke, og litt tid er å kjøpe en forsterker til 3, og 2 bokhylle høytallere til 2. Så når man får råd, kjøpe 2 større fronter, og flytte bokhylle høytallerene bak, så kjøpe sub, og til sist en senter høytaller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...