Gå til innhold

HTC Legend, den lekreste Android telefonen?


Anbefalte innlegg

Mooseontherun: Min Legend hakker ikke i det heletatt og er heller ikke treg? har ikke roota den, er med Android 2.2 fra HTC.

 

valtam: Les amobil sin.

 

 

 

 

Står ikke noen ting om nedgradering der. Fulgte guiden på Amobil og har lastet ned ROM til sd kortet mitt. Men mobilen finner ikke mappen med filen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ehm.. Jeg kjørte Amobils guide for å roote, kom så til step 2-delen av selve rootinga før man legger inn ROM. Får bare følgende igjen og igjen:

 

adb server is out of date. killing...

* daemon started successfully

** daemon still not runningerror: cannot connect to daemon

 

 

Hva gjør jeg nå? :p

 

Edit: ah, bare restartet telefonen. Trodde den var halvveis i root-prosessen og jeg hadde bricket telefonen min.

Endret av Cellon
Lenke til kommentar

Fant Fakeflash-posten på XDA, men hva menes med "Copy the update.zip to the root of your SD card (the name MUST remain as update.zip)"? Er det den Clockwork-zippen man laster ned på Modaco som man skal kalle for update.zip?

 

Edit: gah, leste tydeligvis ikke posten grundig nok. Står jo rett der >.>

Edit igjen: fantastisk, får følgende beskjed når jeg prøver å å legge inn update.zip:

E: failed to verify whole-file signature

E: signature verification failed

Installation aborted

 

Noen ideer?

Endret av Cellon
Lenke til kommentar

Fant Fakeflash-posten på XDA, men hva menes med "Copy the update.zip to the root of your SD card (the name MUST remain as update.zip)"? Er det den Clockwork-zippen man laster ned på Modaco som man skal kalle for update.zip?

 

Edit: gah, leste tydeligvis ikke posten grundig nok. Står jo rett der >.>

Edit igjen: fantastisk, får følgende beskjed når jeg prøver å å legge inn update.zip:

E: failed to verify whole-file signature

E: signature verification failed

Installation aborted

 

Noen ideer?

 

 

Fikk akkurat samme svar jeg også. Noen som vet hva vi kan gjøre??

Lenke til kommentar

Har selv HTC Legend, og er veldig fornøyd. (Det kommer et men her) Men, de siste 3 ukene har den vært utrolig treig, og høyresiden av skjermen har ikke fungert. Leverte den inn hos den jeg kjøpte den hos, og han sa det var et vanlig Legend problem. Den er på reperasjon nå, og jeg har for første gang Windows phone..

Lenke til kommentar

Etter at jeg slettet synch fra facebook på telefonen og la det til igjen for å fikse en bug i kalenderen min, har det nå blitt lagt til "47" forran mange av telefonummerne telefonen har hentet fra facebook. Telefonen kjenner ikke igjen dette som landskode og resultatet er at alle disse kontaktene er ubrukelige. Hvis en kontakt har nr 123456 og jeg velger ring, ringer telefonen 471234 og jeg ender opp hos helt feil mottaker! Noen som har opplevd dette?

 

Edit: Ser ut som om problemet er at jeg ikke lenger har en + forran 47 i noen av kontaktene som er hentet fra facebook. De kontaktene jeg allerede har lagret på telefonen og linket til facebook-profilen til kontakten, vises riktig helt til de linkes. Etter det legges "47" til uten "+" forran og kontakten blir ubrukelig!

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Nå koblet jeg mobilen til pcen å slettet alt av bilder og musikk som jeg har satt inn på mobilen. Overførte også alle bilder jeg har tatt med telefonen til pcen, uten å slette noen.

 

Det gikk forsåvitt greit, men når jeg hadde koblet mobilen fra pcen var alle programmer jeg hadde overført til SD kortet borte. Noen som vet om det er mulig å gjennoprette dem? Har aktivert USB-debuging hvis det har noe å si.

 

Edit

 

Dem kom tilbake. :)

Endret av Hoikka
Lenke til kommentar

Det vil si å bytte kjernen til operativsystemet ja. Det er også mulig å bytte kernel uten å bytte ROM, men det er ikke sikkert alle ROM går sammen med de forskjellige Kernelen, men som regel går det greit. Fordelen med det er at du kan få en kernel som støtter overklokking, eller har flere funksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...