Gå til innhold

Kingston minne på 1.7v og Asus p7p55d


Scrim

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at jeg skulle bestille noen nye datakomponenter, og det ble altså Asus p7p55d. Jeg var litt uheldig første gangen jeg bestilte ram, og klarte å bestille en med 1.9v. Jeg var raskt ute å avbestilte, og var forsiktig når jeg skulle bestille ram neste gang. Det sto på en side at det var anbefalt med 1.5, helst ikke mer 1.65. Og nå kommer problemet, ifølge mpx så skulle kingston minne være på 1.5v, se link:

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=113122

 

MEN, når jeg nå trykker på teknisk info, så står det "1.7", det er jo ganske dårlig av mpx å skrive feil volt på "oversikt", og riktig volt på "teknisk info". Jeg er veldig glad for at jeg nå kan klage, og slippe returkostnader hvis det blir nødvendig. Jeg lurer på om det går an å bruke minnet, selvom det er 1.7v

 

Det som er så rart er at på oversikt over "motherboard qualified vendors list" så har rammen alt fra 1.1v til 2.0v. Det er det jeg reagerer på, og allikevel står det i manualen "according to intel cpu spec, dimm voltage below 1.65 is reccomended to protect the cpu".

 

Hva lønner det seg at jeg gjør? Jeg har ikke mye greie på ram og volt. Jeg testet pcen, og den fungerer, men hva den gjør over lang tid er noe annet. Går det an å "underklokke" rammen, dvs. sette den til 1.5v i BIOS, eller bør den stå på 1.7v? Hittil så har jeg satt ram voltage til 1.7, slik at den skal stemme overens med rammen som står i. Jeg oppdaget ikke dette før etter at jeg hadde installert rammen, når jeg skulle pakke bort alt, og her er det helt klart og tydelig mpx som har gjort en bommert.

 

Hva mener dere at jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brikkene kjører 1333MHz CL9 rett-ut-av-esken hvis du lar Bios være urørt, så ingen grunn til bekymring. (siden du allerede har stillt på vDimm, sett den tilbake til Auto (hvilket = 1.5V)

 

Når rambrikker også oppgis med høyere vDimm ala 1.7v, 1.8v osv. så er det kun med tanke på hva de takler i "overklokket" tilstand, f.eks. CL7 (7-7-7-20) på disse, ved 1.7v

 

Hvis du evt. ønsker å tweake litt utover standard, kan du i forsøke CL8 (8-8-8-XX) ved 1.65

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...