Gå til innhold

En treningsnarkoman's Treningslogg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når det kommer til å satse, satser jeg akkurat nå på ett løp i slutten av mai, på 9.2km, som er utrolig kupert med oppoverbakker, osv.

 

i nivået jeg sitter på nå, løper jeg løp fra 3km, til 10km...jeg satser på å løpe lengre løp når jeg blir eldre og bedre.

 

her jeg bor har vi ett årlig arrangement som heter Alstahaug maraton (google det, det er norgesberømt), og har distanser fra 4.2km, 1 mil, 2.5 mil og maraton)

 

så sammendragmessig, er storsatsingen på lange distanser som 5 - 10 km,og senere 2.5 mil, (birken, osv) og maraton, men jeg er åpen for kortere distanser. løpelaget jeg er med på har vunnet en stafett også :D

 

og selve kongedrømmen min - er å løpe maraton! greier jeg det, ser jeg meg selv som en komplett løper, men ikke ett sekund før det

Endret av LøperFraVevelstad
Lenke til kommentar

jeg har ikke løpt coopertesten, den er vel slik at man løper 12 minutter, og idealet er 3km?

men jeg har jo gjort det omvendt, og jeg har løpt 2.9km på 10:16, dvs 10:30 på 3 km, ca?... men det kan vel kanskje ikke sammenlignes med coopertesten selv ;p

 

2800 meter er jo bra!

 

coopertesten blir vel ett av opptakskravene til millitæret, får se da !

Endret av LøperFraVevelstad
Lenke til kommentar

Det er bare å gå på en friidrets bane med en løpebane på 400 meter og sette igang ;)

Det er en fin måte å måle kondisjon på. 2.9km på 10:16 er imponerende. Var ikke helt fornøyd med 2800, så atser på 3000 i år. Jeg må bare vente til den helvetes snøen forsvinner før jeg får satt igang.

Lenke til kommentar

http://no.wikipedia.org/wiki/Cooper-test

 

Hvordan går det ann? Løp dere i 12 min? Det høres litt rart ut, fordi 6 hos oss var 3000, så 2800 er ikke en 4er.

 

Ser jeg pressiserte meg veldig uklart her ja. Karakteren jeg fikk på selve testen fikk jeg aldri vite, men fikk 4 i gym - noe jeg synes var meget urimelig uten at jeg skal gå inn på det her.

 

Jeg trodde cooper-testen var 10 minutter jeg? Kanskje jeg husker feil.

Lenke til kommentar

Skal sjekke det ut, lover!

.......................................

7. mars, søndag!

 

idag har jeg gjort to forskjellige treningsøkter:

jeg var på norges største sjømatbuffet igår, og jobbet som kokk, på havets festbord! så idag ryddet vi opp der. vi bar båter, osv, så det ble noe fysisk arbeid.

 

og klokken 9 spilte vi innebandy. fikk smake litt energidrikk av samboeren min, så jeg fikk mye energi, så det ble en syk løpeøkt!

vi spilte i 1 time, og jeg fikk meg to mål :D

Lenke til kommentar

hehe, ja, jeg hadde måtte gitt opp 800 visninger og mange svar, om jeg skulle startet på nytt :p

..............................

Mandag, 8. mars, 2010!

 

idag hadde jeg to økter:

en styrketreningsøkt, som gikk slik:

30 minutter rolig jogg i sone 1 til 2, på mølle.

 

Sittende på skråbenk, løft med manualer, 12.5kg - 15 x 4

 

magecurls, 80kg, 10 x 4

 

Situps, ordinære - 15 x 4, denne var tung!

 

armhevninger - 20 x 2, ikke mange sett denne...

 

nedtrekk, fram, 45kg, 10 x 4

 

også strakk jeg ut en del på føttene.

 

4 timer senere dro jeg på fotballtrening, 1 time og 10 minutter med intensiv fotball.

teknisk var dette den verste fotballtreningen jeg har gjort, jeg gjorde noen feilpasninger og gjorde noen tabber i forsvar, men fikk også til bra pasninger og fikk meg 3 mål...

løpemessig var det veldig bra! fikk makspuls og ble sliten!

Lenke til kommentar

Tirsdag, 9 mars!

 

idag var det intervall på planen:

4 intervaller av 5 minutter! jeg har altså økt ett minutt på intervallene, og jeg greide det! på fart 16 på alle intervallene! bare dette er ett framgangstegn i seg selv! jeg er veldig glad, samtidig som jeg er veldig sliten!

 

sammendrag:

4 x 5 minutsintervaller, 16 på fart.

Lenke til kommentar

Treningslogger her på forumet er det ingenting i veien med, tvert om, blir det veldig populært vil vi opprette et eget underforum for slikt :).

 

Så ha gjerne egne treningsdagbøker her på forumet folkens.

 

Ta kontakt med meg på PM om det skulle være noe.

 

Ålreit, holder nok på å bli en surmaget gammel mann :)

Lenke til kommentar

Onsdag - 10 mars!

 

idag har jeg trent 1 økt, og det var innebandy! skoret 6 mål, og vi spilte intensivt i 1 time og 10 minutter.

 

kjente KLART økten etter igår i leggene idag, etter ett drag var leggen pumpfull med melkesyre, og det svei helt klart!

 

imorgen er det til vevelstad og spille innebandy mot folkene der! ble utfordret av en kamerat idag!

 

- Skarpengland

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...