Gå til innhold

Hovedkort & RAM


morbuz

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop bygget en maskin med et MSI K7T 266 Pro. Jeg har bestilt 2 x Apacer Memory 256MB PC-266 DDR Original PC2100.

Når jeg starter maskinen stopper den på "Memory Detection Test", (0100).

Dette skjer samme hvilken av brikkene jeg bruker (også når jeg bruker begge 2).

Det er ganske usannsynlig at jeg har fått to defekte RAM brikker, så jeg regner med at det er noe annet.

HK'et er sjekka og er OK.

Hva kan være galt?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: morbuz på 2001-10-12 20:16 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk pcworld sin test av MSI K7T266 Pro-R

 

http://www.pcworld.no/dataguiden/tester/ho...7t266pro/2.shtm

 

de skriver blant annet:

"Stabilitetsmessig hadde vi først store problemer med MSI K7T266 Pro-R. Problemet viste seg her å være minnemodulene vi benyttet. Vi prøvde i utgangspunktet å benytte moduler fra Apacer med brikker fra Samsung, men hadde vi problemer med at maskinen hengte seg. Med å prøve med moduler i fra TwinMOS, med brikker fra Huyndai, forsvant problemene selv om vi presset modulene ut over spesifikasjonene fungerte systemet stabilt"

Lenke til kommentar

Hei!

 

DDR-hk'er har vist seg å være sære på RAM'en, av en eller annen grunn. Har samma kortet, K7T 266 PRO og mitt liker ikke Apacher det heller, TwinMos RAM'en de selger på bl.a. Komplett funker strålende, selv på de aller beste memmory-settingsa. Den RAM'en klarer også over 160 FSB stabilt!!!

 

Snakka forøvrig med en fyr på en newsgroup og han fikk sitt K7T 266 PRO til å funke aldeles utmerket med standard Apacher DDR-RAM så det er ikke lett å bli klok på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...