Gå til innhold

Kommentartråd: Prosjekt Antec kjøkkenpc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det peneste mtp strøm blir vel å lodde 3-pins 230V-ledningen til maskinens PSU på den originale strømkontakten.

 

Bare så det er sagt, så blir jeg sur på deg om du ikke lager en propertiær løsning for overføring av lyd og bilde. Bruk f.eks en TP-kabel, og koble lyd og bilde gjennom den. USB må du jo ha under lokket. Hvis du skal ha ekstern USB, ekstern lydkontakt, ekstern skjermkontakt og en ekstra strømkontakt, blir det fort dårlig finish på prosjektet ditt!

Lenke til kommentar

Tanken var å spille av musikk primært, og kanskje litt film på kjøkkenet i noe som ikke skiller seg fra resten av inventaret. Når det gjelder strøm så kan jeg gjøre det på to måter. Enten bruke originalkontakten i vannkokeren eller trekke kontakten fra laderen direkte inn igjennom bunnen. Er ikke helt sikkert på hvordan jeg skal løse den ennå, men målet er å ha det skjult ihvertfall.

 

Når det kommer til resten så er ikke målet å ha masse ting stikkende ut bak. Wlan vil bli igjennom en trådløs usb greie som jeg har inne i kabinettet tenke æi. Når det kommer til skjermkabel og lyd så har jeg ikke helt bestemt meg hvordan det skal gjøres. Tipset med en properitær kabel løsning høres smart ut. Takk for det tipset :thumbup:

 

Det jeg hadde tenkt å gjøre var å en "slot" i kabinettet for å kunne koble på en ubs-stikk for å legge inn film, musikk ol rett på maskinen. Mtp kjøling så må jeg enten lage en åpning i siden for å slippe ut varmluft i fra cpu eller føre dette opp og ut igjennom lokket.... Her må jeg prøve meg litt frem først.

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Du har jo et WLAN-kort, så hvorfor ikke bruke det?:p

 

Du kan jo bare kjøpe deg et par 40-50-60mm vifter og sette "i serie"(etter hverandre) for å få sprutet luften ut av det lille hullet som vannet egentlig skal renne ut av, og lage små luftehull f.eks under :)

 

EDIT: Du har ikke tenkt på å heller ha den i f.eks en brødrister a? Mye enklere :) Da kunne du i tillegg hatt LEDs i "brødhullene", og lufting ut der. Ville blitt wicked

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Har kortet men antenna er integrert i lokket på laptopen og det lar seg ikke fjerne uten å ødelegge den. I så fall må jeg få tak i en wlan antenne med riktig kontakt. Luft flyt fra bunn mot topp lar seg nok gjøre, må se på beste mulighet for å få luft inn.

 

Edit:

Grunnen til at det ble en vannkoker er ganske enkelt. Det er et Antec :tease:

Endret av BAT
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Til musikk ordner du et par flate høyttalere som du dytter ned i en brødrister =P

 

Strøm må naturligvis komme via foten, det beste er om du får eliminatoren inn i sokkelen. Luft går samme vei, med hull i bunn av kanna og på sokkelen, og luft inn under kanten på sokkelen (sett på gummiføtter).

 

Katode i indikatorvinduet?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...