Gå til innhold

Søke IKT på VGS


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å søke IKT til 2. året på videregående, nå går jeg service og samferdsel.

Det jeg er bekymret for er "nivået".. Jeg har lite kunnskap rundt emnet, men er veldig keen på å lære. Kommer det til å være et problem, eller starter undervisningen på et så basic nivå at de fleste vil kunne følge med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lyst til å søke IKT til 2. året på videregående, nå går jeg service og samferdsel.

Det jeg er bekymret for er "nivået".. Jeg har lite kunnskap rundt emnet, men er veldig keen på å lære. Kommer det til å være et problem, eller starter undervisningen på et så basic nivå at de fleste vil kunne følge med?

Er så basic som du kan få, var flere i klassen min som lå langt foran det vi skulle lære og hadde liten/svært begrenset nytte av det hele bortsett fra noen rå Call of Duty 4 kamper i friminuttene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

gjør deg selv en tjeneste og finn på noe annet. hvis du velger å bli lærling så får du et fagbrev som ikke verdt papiret det er trykt ut på en gang! bare et tips!

Lenke til kommentar
gjør deg selv en tjeneste og finn på noe annet. hvis du velger å bli lærling så får du et fagbrev som ikke verdt papiret det er trykt ut på en gang! bare et tips!

Må si meg uenig der, du får ikke toppjobber med det fagbrevet men man får ok jobber innen IT med det :)

Endret av nilzern
Lenke til kommentar
[...]hvis du velger å bli lærling så får du et fagbrev som ikke verdt papiret det er trykt ut på en gang! bare et tips!

Å slenge ut slike bastante råd og tips skal man passe seg for.

 

Dessuten er da ikke et fagbrev innenfor IKT-Driftsfag verdt så lite, man har da opparbeidet seg en viss kompetanse, som man så kan bruke til å bygge videre på.

 

Angående nivået på IKT-Driftsfag er det noe trådstarter fint vil klare, om han riktignok prøver.

Lenke til kommentar

Ikke la deg lure av slike påstander som ovenfor. Det sier mer om dem, enn om utdanningen.

 

Denne utdanningen gir deg et godt grunnlag for å kunne ta 1.linje support jobber. Som i de fleste bransjer er det alltid en mulighet for å stige i gradene. Vil også tro du kan ta på deg enkle driftejobber, altså vedlikehold av små dataparker med servere. Hva du skolerer deg av og kursing i ettertid vil være med å avgjøre din videre karrierevei.

Endret av pralinaen
Lenke til kommentar
Ikke la deg lure av slike påstander som ovenfor. Det sier mer om dem, enn om utdanningen.

 

Denne utdanningen gir deg et godt grunnlag for å kunne ta 1.linje support jobber. Som i de fleste bransjer er det alltid en mulighet for å stige i gradene. Vil også tro du kan ta på deg enkle driftejobber, altså vedlikehold av små dataparker med servere. Hva du skolerer deg av og kursing i ettertid vil være med å avgjøre din videre karrierevei.

Eventuelt starte egen IT bedrift :)

Lenke til kommentar

Hva er egentlig karakter kravene for og komme inn på ikt? Det er så si det eneste jeg kunne tenke meg og jobbe med. har nå prøvd vg1 resturang og matfag også gikk jeg halve andre året kokk og servitør før jeg slutta og har jobbet som vikar i et catering firma siden og har funnet ut at mat er ikke noe som jeg vill jobbe med men heller ha som en hobby. og evt er det noen nettskoler eller liknende som tillbyr it utdanning?

 

(sorry hvist jeg tar over tråden men blir stress og lage en ny) :)

Lenke til kommentar
Hva er egentlig karakter kravene for og komme inn på ikt? Det er så si det eneste jeg kunne tenke meg og jobbe med. har nå prøvd vg1 resturang og matfag også gikk jeg halve andre året kokk og servitør før jeg slutta og har jobbet som vikar i et catering firma siden og har funnet ut at mat er ikke noe som jeg vill jobbe med men heller ha som en hobby. og evt er det noen nettskoler eller liknende som tillbyr it utdanning?

 

(sorry hvist jeg tar over tråden men blir stress og lage en ny) :)

Da jeg gikk på IKT så var det et krav at man hadde gått Salg og Service først (men det ble visstnok fjernet akkurat det året jeg ble ferdig med salg og service)

Lenke til kommentar

Om du er i tvil så kan jeg si at det går veldig mye på gruppearbeid. Har du en fin klasse er det bare bra, men om du får en lik klasse som jeg fikk så kan det godt hende du kommer i en gruppe med en gjeng som er uinteressert i faget. til eksamen kom jeg på gruppe med 3 andre, 2 av dem gjorde absolutt ingenting, han siste gjorde lite, men hvertfall noe. jeg satt hele natta og gjorde ferdig oppgaven. Ser meg fornøyd med en 4'er. Lærlingplass er heller ikke noe stress å skaffe.

Lenke til kommentar

Om du er i tvil så kan jeg si at det går veldig mye på gruppearbeid. Har du en fin klasse er det bare bra, men om du får en lik klasse som jeg fikk så kan det godt hende du kommer i en gruppe med en gjeng som er uinteressert i faget. til eksamen kom jeg på gruppe med 3 andre, 2 av dem gjorde absolutt ingenting, han siste gjorde lite, men hvertfall noe. jeg satt hele natta og gjorde ferdig oppgaven. Ser meg fornøyd med en 4'er. Lærlingplass er heller ikke noe stress å skaffe.

hvor bor du :p? hvis jeg tør spørr her jeg bor er det ikke så lett å få læreplass :p?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...