Gå til innhold

Skolelinux 5 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeh vil likevel påpeke at jeg er svært uenig i at det er et dårlig argument for en utdanningsinstitsjon at de kan spare penger. :p Med tanke på hvor sårt skolene (kommunene) mange steder trenger penger, er det fantastisk at de ikke har byttet for lenge siden. Lisenser er det siste de bør bruke penger på.

 

Nå som alle kommunale og statlige etater har blitt pliktige å publisere dokumenter som skal endres i odt-format, kan man jko håpe at de tar til vettet og kvitter seg med MS Office.

 

Outlook-avhengighet er en vits, jeg tror ikke mer enn 1% av kommunene bruker de utvidede mulighetene den gir til noe annet enn mail. I hvert fall ikke funksjoner som ikke finnes i åpne alternativ. Så fort de er kvitt MS Ofice-avhegigheten er veldig mye gjort.

Lenke til kommentar
GeirGrusom:

Grunner til å bruke riktige GNU/Linux-løsninger i skolen:

* Vesentlig lavere kostnad i innkjøp og drift (skoler kan spare hundretusenvis her)

Dårlig argument for en opplæringsinstutisjon.

Eg ser på dette argumentet some ein av dei viktigaste, siden skolane ikkje akkurat vasser i penger. Pengane burde brukast på vedlikehold og opplæring, ikkje på innkjøp og drift av programmvare når det er vel så gode, og mindre kostbare alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...