Gå til innhold

Nikon 24mm f/1.4 og 16-35VR offisielle


Anbefalte innlegg

Yay, nå slipper vi å høre om at man ikke trenger stabilisering på vidvinkel!

 

Men vi må vel fremdeles høre om hvordan man ikke trenger det om man har ƒ/1.4 :(

Man trenger ikke stabilisering, det bare øker brukområdet litt.

Hadde man "trengt" stabilisering, så hadde vi ikke hatt bilder fra forrige århundre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man trenger ikke stabilisering, det bare øker brukområdet litt.

Hadde man "trengt" stabilisering, så hadde vi ikke hatt bilder fra forrige århundre.

 

Man kan dra "trenger" så langt man vil. "Trenger" uten en angitt konsekvens dersom man har eller ikke har tilgang på det man "trenger" er 100% samsvarende med "ha nytte av", og det var vel det jeg siktet til.

Lenke til kommentar
Yay, nå slipper vi å høre om at man ikke trenger stabilisering på vidvinkel!

Neida. Jeg syns fortsatt stabilisering er uinteressant på vidvinkel. Har alt sagt det i kommentartråden til artikkelen, og jeg kommer helt sikkert til å si det igjen.

 

...og jeg har hatt VR fom. 24mm nå i noen måneder, så jeg snakker av erfaring.

Lenke til kommentar
Er det mer som kommer tro?

Ut i fra modellnavnet er det nok snakk om den gamle 35mm f1.4 Ai-S-linsa. At den fremdeles selges ny for nesten 15000 er riktignok litt bemerkelsesverdig!

 

Meget mulig, men sjokkerende :ohmy:

De har en i hyllen på JP i Akersgt til ca. den prisen. Sjokkerende ja.

Lenke til kommentar
Er det mer som kommer tro?

Ut i fra modellnavnet er det nok snakk om den gamle 35mm f1.4 Ai-S-linsa. At den fremdeles selges ny for nesten 15000 er riktignok litt bemerkelsesverdig!

 

Denne får du ny for $999 på BH Photo i NY. Det skulle vel bli ca 7700-7800 inkl mva og frakt til Norge

Lenke til kommentar
Er det mer som kommer tro?

 

post-31719-1265835010_thumb.jpg

 

Dette kan nok fort vise seg å stemme - går flere rykter på seriøse nettsteder (som Thom Hogan) at det er både en 35mm f/1.4 og en 85mm f/1.4 på trappene - dvs. i løpet av året da. Får nok se mer på PMA i Mars (PMA 2010 i Anaheim, California). Kanskje et nytt hos også - sansynligvis en FX med høyere oppløsning (muligens 24mp-sensoren fra D3X).

 

Bl.a. har Nikon sin presse-avdeling sagt offentlig at det kommer flere (PrimeS) fastlinser i år.

Endret av VonRappe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Photozone har testet 16-35 på D3x:

 

http://www.photozone.de/nikon_ff/492-nikkor_afs_1635_4_ff

 

Objektivet har også kommet på markedet i USA, så nå går det sikkert ikke mange dagene før det dukker opp her til lands også.

Var ikke veldig imponert over ytelsen. Ser ikke ut til å holde følge med 17-35mm f/2.8 blendet ned til f/4.

 

Edit:

Kan vel allerede nå konkludere med at dette plastikk-objektiviet også er litt halvveis innvending, og uten tvil overpriset.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Var ikke veldig imponert over ytelsen. Ser ikke ut til å holde følge med 17-35mm f/2.8 blendet ned til f/4.

 

Edit:

Kan vel allerede nå konkludere med at dette plastikk-objektiviet også er litt halvveis innvending, og uten tvil overpriset.

Jeg synes vel egentlig at ytelsen ser grei ut, muligens med unntak av CA. Problemet er, som du sier, prisen. Den er altfor høy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...